Mitä mieltä ihmisistä, jotka elävät materian kautta?
Heillä on jäätelökone, kaikki mahdolliset härpäkkeet, Tesla, kalliita koruja, tyylittömiä logovaatteita, merkkilaukkuja ja kaikkea sellaista. Ne merkitsevät heille ilmeisesti menestystä.
Kyllä ihmisellä saa olla rahaa, mutta onhan sillä merkitystä, mihin sen käyttää. Lisäksi näillä materiatyypeillä on usein paljon velkaa.
Kommentit (42)
Sitten niillä on vain kaksi ystävää: Jari ja Danny.
Massimies kirjoitti:
Sinulla vissiin ei ole materiaa eikä rahaa.
Miksi olet noin tyhjä?
Keskity vain omaan elämääsi. Et oikeasti tiedä niiden muiden elämästä yhtään mitään. Anna heidän olla.
Saahan sitä käyttää rahansa mihin haluaa. Elämän laatua 👍
Pelkureita ketkä eivät uskalla kohdata itseään ja oikeita tunteitaan eivätkä halua kehittyä ihmisinä vaan pakenee aina ja alittaa riman kaikessa.
Onhan se surullista, jos elämän ainoa sisältö on ostaminen ja omistaminen. Ei tietenkään kaikilla, joilla varaa on, ole asia näin, mutta on näitäkin nähty. Myös köyhä voi olla varustettuna tällaisella mielenlaadulla. Silloin ne hankinnat vaan tehdään velaksi. Jotain tunne-elämän tyhjiötä varmaan täyttävät tällä materian haalimisella. Eli hämmentää ja säälittää vähän.
Ilma jota hengitämme, vesi jota juomme ja ruoka jota syömme ovat materiaa eli ainetta. Samoin vaatteet ja katto päällämme. Kaikki elämä on aineen kiertokulkua. Meidän kehomme on tehty aineesta. Me olemme ainetta emmekä mitään muuta.
Minulla on tällainen perhepiirissä. Voi kääk,miten joillekin shoppailu harrastus. Ja sitten yritetään kaupata kirppareilla yms. Eihän niistä saa omiaan takaisin. Jotainhan sitä yritetään kompensoida elämässä tai puretaan mielipahaa, masennusta tms.
Mulla oli mielipiteitä tuollaisiin kuluttamisaiheisiin kovasti joskus 18-30 vuotiaana, mutta nyt melkein 40-vuotiaana en ole kovin kiinnostunut muiden elämisestä. Annan jokaisen elää niin kuin elää, jokaisella on varmasti valinnoilleen tarpeelliset syyt ja mieluummin keskityn omaan elämään kuin mietin, miten muut elää. En mieti, mitä kaikkia härpäkkeitä ihmisillä on. Olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kateus
Eli materiatyypit ostavat rumia logopaitoja, koska ovat kateellisia? Ap
Ei älykästä. Ei hyvä luonnolle. Ei hyvä yhteiselle maapallollemme.
Rahan voisi käyttää johonkin mikä tuottaa hyvää. Siitäkin voi nauttia ja jos siitä ei nauti, niin köyhää on materiasta huolimatta henkisesti, ihmisen sisäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ilma jota hengitämme, vesi jota juomme ja ruoka jota syömme ovat materiaa eli ainetta. Samoin vaatteet ja katto päällämme. Kaikki elämä on aineen kiertokulkua. Meidän kehomme on tehty aineesta. Me olemme ainetta emmekä mitään muuta.
Materialisti ilman henkeä ja sielua.
Minulla on kyseinen materiaystävä. Ihmettelee miten kaappien siivoamista on koko ajan, rahat loppu ja hänellä on ollut nonstop kirppispöytä 10v.
Ajattelen, että heillä on siihen täysi oikeus.
Ei ole minulta pois se, että olemme kaikki erilaisia ja erilaiset asiat tuottavat meille iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Materialisti ilman henkeä ja sielua.
Kyllä, juuri näin. Minä olen elävä ihmiskeho, ja niin olet sinäkin. Kummankaan sisällä ei ole mitään kummitusta haahuilemassa.
Valitettavasti materia on ainut rajapinta ulkomaailmaan. Pakollinen paha, olisi kätevämpää kommunikoida suoraan ajatusten voimalla. Itselläni ei tähän vielä henkinen kehitys riitä mutta ehkä ensi elämässä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyseinen materiaystävä. Ihmettelee miten kaappien siivoamista on koko ajan, rahat loppu ja hänellä on ollut nonstop kirppispöytä 10v.
Onkohan meillä sama tuttava 😆
No itselle materiaali ja kaikki laadukas ja kaunis tuo iloa. Paljon enemmän tuo itselle onnea kuin ihmissuhteet.
Sinulla vissiin ei ole materiaa eikä rahaa.