Missä on ne sadattuhannet työpaikat, jotka Petterin mukaan kärsivät työvoimapulasta, eikä työttömät suostu menemään niihin?
Tällaistahan Petteri on jauhanut, että on valtava työvoimapula, kun on satoja tuhansia työpaikkoja auki, joihin kukaan ei hakeudu? Eikä työttömän kannata hakeutua näihin työpaikkoihin joihin tarvisi vain kävellä sisään. Kun tuet ovat enemmän kuin palkka.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksi avoin paikka vaikka oikeammin olisi tarvetta kahdellekin uudelle työntekijälle, mutta siihen ei palkata ikinä ketään hakijaa vaan se on auki aina vaan. Ja ihan taatusti on ollut hyviä ja täysin päteviä/kykeneviä hakijoita (yhden nimittäin tunnenkin) mutta pomot vaan levittelee käsiään kuinka kyllähän he palkkaisi kunhan vaan joku "sopiva" työtä hakisi.
En tiedä mitä ne hakee ja odottaa. Työ ei siis ole mitään avaruuskirurgiaa vaan hyvinkin tavallista suorittavaa työtä.
Hyvä rehellinen kuvaus, miten avoimet työpaikat on vain lainausmerkeissä avoimia! Avoimeksi pitää myös laittaa julkissektorille virkoja, joihin on jo valmis hakija oman talon sisällä. Esim opettajan määräaikaiset ja toistaiseksi avoinna olevat virat. Työpaikkoja voi olla auki kuukausikaupalla jopa vuosia vain markkinointimielessä.
Ansiosidonnaisen keräämiseen tarvitaan 12 kuukautta jatkossa, että opettajat ei taida joka kesä sitä enää saada.
Tarkastelujakso pysyy samana 28 kk:na, joten vain ensimmäinen kesä on ilman, jos on joka lukuvuodeksi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yksi avoin paikka vaikka oikeammin olisi tarvetta kahdellekin uudelle työntekijälle, mutta siihen ei palkata ikinä ketään hakijaa vaan se on auki aina vaan. Ja ihan taatusti on ollut hyviä ja täysin päteviä/kykeneviä hakijoita (yhden nimittäin tunnenkin) mutta pomot vaan levittelee käsiään kuinka kyllähän he palkkaisi kunhan vaan joku "sopiva" työtä hakisi.
En tiedä mitä ne hakee ja odottaa. Työ ei siis ole mitään avaruuskirurgiaa vaan hyvinkin tavallista suorittavaa työtä.
Hyvä rehellinen kuvaus, miten avoimet työpaikat on vain lainausmerkeissä avoimia! Avoimeksi pitää myös laittaa julkissektorille virkoja, joihin on jo valmis hakija oman talon sisällä. Esim opettajan määräaikaiset ja toistaiseksi avoinna olevat virat. Työpaikkoja voi olla auki kuukausikaupalla jopa vuosia vain markkinointimielessä.
Ansiosidonnaisen keräämiseen tarvitaan 12 kuukautta jatkossa, että opettajat ei taida joka kesä sitä enää saada.
Tarkastelujakso pysyy samana 28 kk:na, joten vain ensimmäinen kesä on ilman, jos on joka lukuvuodeksi töitä.
Lapsikorotukset poistetaan, miten porrastus noissa menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä eli ei saa sitten kesälläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työssäkäyvän puolison on pakko erota kirkosta. Niin kovat leikkaukset on tulossa. Joudutaan myös irtisanomaan pari vakuutusta.
Luterilaisesta kirkosta eroaa porukkaa. Ei ihmiset pysty niitä veroja enää maksamaan.
Miksi pitäisikään, jos ei kirkossa käy? Hautaan saatetaan jokainen veroja katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä eli ei saa sitten kesälläkään.
Vuokra-asuntoon saa asumistukea, jos on tilillä 10000 rahaa.
Ja opettajan pitää kesällä hakea 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihmeeliseksi itkuksi mennyt Suomalaisten asenne,Petteri sitä ja tätä,ottakaa nyt itseänne niskasta ja ryhdistäytykää.Selitys selityksen perään,minä en voi sitä enkä tätä,kun minä olen sitä ja tätä.Laittakaa asenteenne kohdilleen,sillä on jo paljon voitettu.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Heinäkuussa tuli uudistus, että yrityksille lisättiin palkkatuea eli yritys saa ottaa työttömän töihin 5 - 10 kuukaudeksi ja valtio maksaa 50 % palkasta tai 70% riippuen työkyvystä. Tuon jälkeen saa ottaa aina uuden työttömän tilalle.
Eikä.palkkatukityö kerryttänyt ansiosidonnaista, vaikka se on yritykselle, ei työntekijälle maksettava tuki.
Ei, ihmisten on pakko laittaa rahat säästöön töissä ollessa. Eli hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. Ja eväät töihin.
Mulla ei jää palkasta senttiäkään säästöön kiitos nousevan kulutason. Pienikin ylimääräinen meno aiheuttaa entistäkin pahemman useamman kuukauden kituuttamisen.
Hiukset olen leikannut itse jo kolmen vuoden ajan koska rahaa ei tästä pashkaduunista jää yli kampaajalle.
Mikä pakkomielle tuo kampaajalla käynti on. Ite oon käynyt kampaajalla viimeksi vuonna 1996. En mene jatkossakaan, leikkaan ja värjään itse. En laske hirveäksi menestykseksi sitä, ettei oo rahaa tuhlata kampaamoon. Tai käykööt jokainen joka haluaa. Toinen itkuvursi on, ettei pääse ulkomaille lomaileen. Jo ilmastonmuutoksen takia tyhjä lentely ja reissaaminen pitäisi olla rangaistava teko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työssäkäyvän puolison on pakko erota kirkosta. Niin kovat leikkaukset on tulossa. Joudutaan myös irtisanomaan pari vakuutusta.
Luterilaisesta kirkosta eroaa porukkaa. Ei ihmiset pysty niitä veroja enää maksamaan.
Miksi pitäisikään, jos ei kirkossa käy? Hautaan saatetaan jokainen veroja katsomatta.
Kyllä käydään kirkossa, mutta veroja ei ole enää rahaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausittain avoinna olevien työpaikkojen määristä ja piilotyöpaikoista on hyvät tutkimukset. Etsi ja lue.
Miksi niitä pitää piilotella? En ymmärrä. En voi hakea piilotettua työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ollen avoimien työpaikkojen tuijotus ei anna mitenkään todellista kuvaa. Työttömiä otetaan todella vähän avoimiin paikkoihin eli ne täytetään työn vaihtajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihmeeliseksi itkuksi mennyt Suomalaisten asenne,Petteri sitä ja tätä,ottakaa nyt itseänne niskasta ja ryhdistäytykää.Selitys selityksen perään,minä en voi sitä enkä tätä,kun minä olen sitä ja tätä.Laittakaa asenteenne kohdilleen,sillä on jo paljon voitettu.
Heinäkuussa tuli uudistus, että yrityksille lisättiin palkkatuea eli yritys saa ottaa työttömän töihin 5 - 10 kuukaudeksi ja valtio maksaa 50 % palkasta tai 70% riippuen työkyvystä. Tuon jälkeen saa ottaa aina uuden työttömän tilalle.
Eikä.palkkatukityö kerryttänyt ansiosidonnaista, vaikka se on yritykselle, ei työntekijälle maksettava tuki.
Ei, ihmisten on pakko laittaa rahat säästöön töissä ollessa. Eli hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. Ja eväät töihin.
Mulla ei jää palkasta senttiäkään säästöön kiitos nousevan kulutason. Pienikin ylimääräinen meno aiheuttaa entistäkin pahemman useamman kuukauden kituuttamisen.
Hiukset olen leikannut itse jo kolmen vuoden ajan koska rahaa ei tästä pashkaduunista jää yli kampaajalle.
Mikä pakkomielle tuo kampaajalla käynti on. Ite oon käynyt kampaajalla viimeksi vuonna 1996. En mene jatkossakaan, leikkaan ja värjään itse. En laske hirveäksi menestykseksi sitä, ettei oo rahaa tuhlata kampaamoon. Tai käykööt jokainen joka haluaa. Toinen itkuvursi on, ettei pääse ulkomaille lomaileen. Jo ilmastonmuutoksen takia tyhjä lentely ja reissaaminen pitäisi olla rangaistava teko.
Niin, on hyvä että parturit, kahvilat, ravintolat, remonttiyritykset loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, on hyvä että parturit, kahvilat, ravintolat, remonttiyritykset loppuu.
Pääkaupunkiseudulla on paljon taloyhtiöitä jotka ei saa enää remonttilainaa eli putkimiehiä voidaan irtisanoa.
Työpaikat on Petterin kuvitelmissa. Ei kai kukaan puhe työpaikoista, jos tarkoitus on pakkotyöllistää työttömät jollain 9 €/pvä kulukorvauksella tuen lisäksi?
Enkä ole siis työtön. Siitä huolimatta katson, että kaikilla pitää olla ihmisarvoiset olosuhteet, ettei tarvitse kärsiä nälkää, kylmää....
Vierailija kirjoitti:
Siivousalalla jäätävä pula, ei hakijoita.
Päiväkodeissa pula, otetaan myös ilman koulutusta avustajia.
Ravintoloissa pula, joudutaan jopa sulkemaan, kun ei ole henkilökuntaa.
Jne jne..Kyllä sitä pitäisi perseensä sohvalta nostaa ja mennä töihin, eikä elellä toisten verorahoilla ja itkeä kun hallitus yrittää kerrankin jotain muutosta.
Juu, julkisella haettiin siivoojaa ja edellytyksenä oma auto. Ja sitten on näitä siivousta 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00.
Vierailija kirjoitti:
Jne jne..Kyllä sitä pitäisi perseensä sohvalta nostaa ja mennä töihin, eikä elellä toisten verorahoilla ja itkeä kun hallitus yrittää kerrankin jotain muutosta.
Filippiineiltä saadaan halpatyövoimaa siivoushommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausittain avoinna olevien työpaikkojen määristä ja piilotyöpaikoista on hyvät tutkimukset. Etsi ja lue.
Juuri sen vuoksi, ettei tule satoja hakemuksia ja soittoja. Paikkaan otetaan tuttu omasta verkostosta, kun sopiva löytyy. Nepotismi on voimissaan ollut ja on myöskin. Eikä paperilla tai tutkinnolla ole monestikaan väliä yksityisellä puolella. Koulutususkovaisuus on naiivia ja antaa väärän kuvan, jos sinisilmäisesti uskoo sopivan tutkintopaperin voimaan. Tärkeintä on hankkia sopiva kaveripiiri ja vielä parempi on, jos on sopivat vanhemmat ja koko suku. Tästähän kokkareet ovat aina visusti hiljaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, julkisella haettiin siivoojaa ja edellytyksenä oma auto. Ja sitten on näitä siivousta 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00.
24 t kuukaudessa. Eipä sillä perhettä ja omaa itseä elätetä!
Miten luulette, että ihmiset on kaupoissa ja ravintoloissa töissä jatkossa, kun ne menee kiinni klo 23.00 eikä enää kulje linja-autoa tuohon aikaa. Hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat.
Eli palataan vanhaan aikaan jolloin kaupat meni klo 18.00 kiinni, lauantaina auki klo 14.00 asti ja sunnuntaina kiinni.
Ennen ei ollut lastenhoito- ja kulkemisongelmia töihin, nykyään on.
Jostain syystä Suomessa on kannattavampaa pitää ihmiset opiskelemassa kuin töissä. Aloitan neljännen korkeakoulututkinnon opiskelun tammikuussa. Olen lähettänyt tuhatsotalla hakemuksia töihin, mutta ei pääse ei. Ei kelpaa. Esim. erääseen kuntaan oli sihteerin paikka auki ja paikkaa haki koulutetut merkonomit ym. Kunta ei palkannut ketään. Samaisella kunnalla on nyt oppisopimuspaikka auki sihteeriksi, eli voivat vähentää palkasta. Täyttä palkkaa valmistuneille eivät halunneet maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sen vuoksi, ettei tule satoja hakemuksia ja soittoja. Paikkaan otetaan tuttu omasta verkostosta, kun sopiva löytyy. Nepotismi on voimissaan ollut ja on myöskin. Eikä paperilla tai tutkinnolla ole monestikaan väliä yksityisellä puolella. Koulutususkovaisuus on naiivia ja antaa väärän kuvan, jos sinisilmäisesti uskoo sopivan tutkintopaperin voimaan. Tärkeintä on hankkia sopiva kaveripiiri ja vielä parempi on, jos on sopivat vanhemmat ja koko suku. Tästähän kokkareet ovat aina visusti hiljaa!
Ai tarkoitatko golf kenttiä missä on entisiä jääkiekkoilijoita golfaamassa ja sopivasti järjestyy työpaikka.