Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä on ne sadattuhannet työpaikat, jotka Petterin mukaan kärsivät työvoimapulasta, eikä työttömät suostu menemään niihin?

Vierailija
15.09.2023 |

Tällaistahan Petteri on jauhanut, että on valtava työvoimapula, kun on satoja tuhansia työpaikkoja auki, joihin kukaan ei hakeudu? Eikä työttömän kannata hakeutua näihin työpaikkoihin joihin tarvisi vain kävellä sisään. Kun tuet ovat enemmän kuin palkka.

Kommentit (198)

Vierailija
101/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Peteri sano sina menna toihi, sina pitaa menna tohi, eeta mina saa kelalta iso tv ja parempi pesukone. Mina voi sitte myyda vanha edullisena sina suomilainen.

Vierailija
102/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57-v markkinoinnin ammattilainen enkä TODELLAKAAN mene Citymarkettiin kassalle ja kalatiskille vain koska ne on avoinna olevia paikkoja.

Eipä sinua sinne varmaan otettaisikaan. Hakijoita on paljon eikä edes kokeneen myyjän ole helppo saada paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihmeeliseksi itkuksi mennyt Suomalaisten asenne,Petteri sitä ja tätä,ottakaa nyt itseänne niskasta ja ryhdistäytykää.Selitys selityksen perään,minä en voi sitä enkä tätä,kun minä olen sitä ja tätä.Laittakaa asenteenne kohdilleen,sillä on jo paljon voitettu.

Irtisanomissuojaa heikennetään.

Heinäkuussa tuli uudistus, että yrityksille lisättiin palkkatuea eli yritys saa ottaa työttömän töihin 5 - 10 kuukaudeksi ja valtio maksaa 50 % palkasta tai 70% riippuen työkyvystä. Tuon jälkeen saa ottaa aina uuden työttömän tilalle.

Lisäksi työttömiä on työkokeiluissa esim. kaupoissa tavaroita hyllyttämässä työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Vierailija
104/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi avoin paikka vaikka oikeammin olisi tarvetta kahdellekin uudelle työntekijälle, mutta siihen ei palkata ikinä ketään hakijaa vaan se on auki aina vaan. Ja ihan taatusti on ollut hyviä ja täysin päteviä/kykeneviä hakijoita (yhden nimittäin tunnenkin) mutta pomot vaan levittelee käsiään kuinka kyllähän he palkkaisi kunhan vaan joku "sopiva" työtä hakisi.

En tiedä mitä ne hakee ja odottaa. Työ ei siis ole mitään avaruuskirurgiaa vaan hyvinkin tavallista suorittavaa työtä.

Hyvä rehellinen kuvaus, miten avoimet työpaikat on vain lainausmerkeissä avoimia! Avoimeksi pitää myös laittaa julkissektorille virkoja, joihin on jo valmis hakija oman talon sisällä. Esim opettajan määräaikaiset ja toistaiseksi avoinna olevat virat. Työpaikkoja voi olla auki kuukausikaupalla jopa vuosia vain markkinointimielessä.

Vierailija
105/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikolla tuli telkkarissa, että jos saa asumistukea niin ei pysty säästämään enää omistusasuntoon rahaa enempää kuin 10000, koska asumistukea ei saa enää, jos on tilillä enemmän kuin 10000.

Myöskään opiskelijat eivät saa asumistukea, jos tilillä on enemmän kuin 10000, esim. vanhempi ja mummot säästäneet rahaa.

Ja lisäksi opiskelijan asumistukea leikataan 75 euroa kuukaudessa.

Jos vanhemmat säästää omissa nimissä rahaa niin siitä menee lahjavero, jos sen siirtää lapselle. Vain tietyn verran saa vuodessa sirtää rahaa.

Käteinen on keksitty kauan sitten.

Ja pankki kysyy mistä tämä käteinen raha on ilmestynyt asuntoa ostettaessa. Tilitiedot ei täsmää.

Vierailija
106/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työpaikkoja on kunhan saadaan niihin tekijät. Suunnitelmissa on tuoda afrikasta ja lähi-idästä puoli miljoonaa karvista, timppaa ja hiekkistä.

Tänne ei ole tulijoita älä pelkää.

Vierailija
107/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihmeeliseksi itkuksi mennyt Suomalaisten asenne,Petteri sitä ja tätä,ottakaa nyt itseänne niskasta ja ryhdistäytykää.Selitys selityksen perään,minä en voi sitä enkä tätä,kun minä olen sitä ja tätä.Laittakaa asenteenne kohdilleen,sillä on jo paljon voitettu.

Heinäkuussa tuli uudistus, että yrityksille lisättiin palkkatuea eli yritys saa ottaa työttömän töihin 5 - 10 kuukaudeksi ja valtio maksaa 50 % palkasta tai 70% riippuen työkyvystä. Tuon jälkeen saa ottaa aina uuden työttömän tilalle.

Eikä.palkkatukityö kerryttänyt ansiosidonnaista, vaikka se on yritykselle, ei työntekijälle maksettava tuki.

Vierailija
108/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi avoin paikka vaikka oikeammin olisi tarvetta kahdellekin uudelle työntekijälle, mutta siihen ei palkata ikinä ketään hakijaa vaan se on auki aina vaan. Ja ihan taatusti on ollut hyviä ja täysin päteviä/kykeneviä hakijoita (yhden nimittäin tunnenkin) mutta pomot vaan levittelee käsiään kuinka kyllähän he palkkaisi kunhan vaan joku "sopiva" työtä hakisi.

En tiedä mitä ne hakee ja odottaa. Työ ei siis ole mitään avaruuskirurgiaa vaan hyvinkin tavallista suorittavaa työtä.

Hyvä rehellinen kuvaus, miten avoimet työpaikat on vain lainausmerkeissä avoimia! Avoimeksi pitää myös laittaa julkissektorille virkoja, joihin on jo valmis hakija oman talon sisällä. Esim opettajan määräaikaiset ja toistaiseksi avoinna olevat virat. Työpaikkoja voi olla auki kuukausikaupalla jopa vuosia vain markkinointimielessä.

Ansiosidonnaisen keräämiseen tarvitaan 12 kuukautta jatkossa, että opettajat ei taida joka kesä sitä enää saada.

Vierailija
109/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä.palkkatukityö kerryttänyt ansiosidonnaista, vaikka se on yritykselle, ei työntekijälle maksettava tuki.

Ei, ihmisten on pakko laittaa rahat säästöön töissä ollessa. Eli hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. Ja eväät töihin.

Vierailija
110/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ihmisten on pakko laittaa rahat säästöön töissä ollessa. Eli hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle. Ja eväät töihin.

60000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.

Ja nyt leikataa nuorempien tulot.

Vierailija
111/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miettiä kun yli 50% on värillisiä 2030 stadissa... miten se pääkaupunki sitten pyörii ?!?

Vierailija
112/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku toimittaja voisi joskus kysyä Herra päätorvelolta, että kerrohan vähän tarkemmin niistä sadasta tuhannesta työpaikasta, joihin ketään ei saada?

Näytä ilmoitus?

Firma ja sijainti?

Kirjoititko saman ja vaaditko selitystä yhtä lailla edellisesltä huulipunahallitukselta, samaa scheissea nekin selitti. Et tietenkään koska olet vain punavihreä puoluetoimiston vajakitrolli.

Vierailija
113/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60000 ihmistä kuolee vuodessa eli asiakkaat vähenevät sitäkin kautta.

Ja nyt leikataa nuorempien tulot.

Mä ostan kaupasta hiusvärin ja puoliso laittaa sen mun päähän. Ja leikkaa hiusteni latvat.

Mun tytär leikkaa omassa koulussa olevien oppilaiden hiuksia. Ostin Fiskarsin parturisakset 20 euroa.

Vierailija
114/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jää palkasta senttiäkään säästöön kiitos nousevan kulutason. Pienikin ylimääräinen meno aiheuttaa entistäkin pahemman useamman kuukauden kituuttamisen.

Hiukset olen leikannut itse jo kolmen vuoden ajan koska rahaa ei tästä pashkaduunista jää yli kampaajalle.

Vierailija
115/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri näkee vain luvut ja ajattelee, kuten työvoimaviranomaisetkin, tajuamatta, ettei esim. liukuhihnalla ikänsä namuja pakannut kuulu vanhusten hoitolaitoksiin töihin.

Työvoimapula tulee siitä, kun on avoinna työpaikkoja, joihin ei ole sen alan osaajia tarpeeksi. Ei niitä avoimia työpaikkoja siis voi täyttää kenellä vain, kuten alaa osaamattomilla työttömillä. 😂

Työttömiä taas on, koska kaikki eivät halua töihin, mutta myös siksi, ettei ole oman osaamisalan töitä avoinna.

Vierailija
116/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jää palkasta senttiäkään säästöön kiitos nousevan kulutason. Pienikin ylimääräinen meno aiheuttaa entistäkin pahemman useamman kuukauden kituuttamisen.

Hiukset olen leikannut itse jo kolmen vuoden ajan koska rahaa ei tästä pashkaduunista jää yli kampaajalle.

Mulla puoliso on kans leikannut hiukset jo 20 vuotta ja värjännyt myös.

Ei ole vakituisia työpaikkoja.

Olen nyt määräaikaisessa työssä ja yksi työntekijä lähti kampaajalle ruokatunnilla 2 tunniksi. Olin, että mitä ihmettä.

Vierailija
117/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla puoliso on kans leikannut hiukset jo 20 vuotta ja värjännyt myös.

Ei ole vakituisia työpaikkoja.

Olen nyt määräaikaisessa työssä ja yksi työntekijä lähti kampaajalle ruokatunnilla 2 tunniksi. Olin, että mitä ihmettä.

Mulla on eväät ja vakituiset lähtee ulos syömään.

Vierailija
118/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan uskomatonta että täällä voidaan maata kotona yhteiskunnan elättinä ja ulista että eihän mun kannata mennä töihin 20h viikossa. Muualla maailmassa kun pitää itsensä elättää niin tehdään vaikka kolmea osa-aikaista työtä jotta saadaan laskut maksettua ja katto pään päälle.

Kiitos Petteri kun teet vihdoin lopun tästä! Aivan uskomatonta lukea täälläkin noita kommentteja kuinka ei alennuta jonnekin kauppaan töihin.

Olet petterin kanssa yhtä pihalla. Se ei haittaa kun joku random tavis ei ymmärrä. Se kun maan pääministeri ei käsitä realiteetteja on oikeasti helevatan huono asia. Miksei ne vain mene töihin? Kun käsitys työttömyydestä on tuollaisella asenteen tasolla niin vaikea sellaisia on saada ymmärtämään. 

Orpollakin on aika vähän sitä työkokemusta. Setänsä vaatekaupasta. Nyt nukke saa ohjeensa ek: lta niin ei tarvitse ajatella itse. Siitähän voisi tulla pää kipeäksi. Vielä kun saisi seuraa kesärantaan....

Entinen pääministeri Antti Rinne jäi työttömäksi, kun ei päässyt enää eduskuntaan ( saa sopeutumisrahaa eläkeikäänsä saakka). Hän on kertonut julkisuudessa, että on hakenut kymmeniä ja kymmeniä työpaikkoja ja ei kelpaa minnekään, vaikka on yliopistokoulutettu, taisi olla juristi. Tässä esimerkki siitä, että ei sinne töihin mennä, jos sinne ei kukaan sua valitse.

Vierailija
119/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, työssäkäyvän puolison on pakko erota kirkosta. Niin kovat leikkaukset on tulossa. Joudutaan myös irtisanomaan pari vakuutusta.

Vierailija
120/198 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnnaBajaMajaJyvärottuile kirjoitti:

Tänne ei ole tulijoita älä pelkää.

Eiköhän oikeistopoulueiden joukkoon eksynyt vasemmistopoulue RKP niitä jostain maahan päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi