Vesirokko joululahjaksi ja palvelutkin tökkii..
Pakko purkaa pahaa mieltä tänne. Sorry, jos pilaan muiden jouluilon=). Puolitoistavuotiaalla pojallani puhkesi torstaina vesirokko ja aloimme heti käyttää linimenttiä ja vesirokkovoidetta. Koko keho on näppyjen peitossa ja kutina sen mukainen. Raapimista on vaikea estää, hanskat ei pysy kädessä ym. ja veri lentää. Soitin yksityiselle lääkäriasemalle, jolla ollaan tarvittaessa käyty ja pyysin puhelinreseptillä Atarax-siirappia kutinaan (ettei tarvitsisi myöhemmin syödä antibioottia ihotulehdukseen). Ajattelin myös, ettei ole järkeä mennä paikanpäälle tartuttamaan muita lapsia. Lääkäri lupasi reseptin toimittaa, kunhan kerkiää. No sopivaa aikaa ei tullut, koska reseptiä ei koskaan apteekkiin ilmestynyt. Apteekki neuvoi soittamaan kunnalliseen päivystykseen, joka oli suuri virhe. Meni lopullinenkin joulumieli sen palvelun saatua. Leikin itse lääkäriä ja laskiskelin oikean annoksen ja leikkasin palan itselle määrätystä atarax-tabletista ja johan poika nukkuu. (Selvitykseksi, että näinhän ei saa tehdä, mutta olen itse hoitoalalla).
Terveellistä ja hyvää joulua kaikille! Johan helpotti...
Kommentit (2)
Ikävää, ettei sitä reseptiä koskaan tullut... joskus putoaa väärään väliin.
Kaveriperheillä oli vesirokkokausi itsenäisyyspäivän paikkeilla... ja ne syvästi ihmetteli ettei meidän perhe mennyt kerjäämään rokkotartuntaa niille. Höh, mulla oli kaikki tentit just ennen joulua, ja just jouluna ei kyllä haluttais sairastaa, lisäks kumpikaan meistä vanhemmista ei oo sairastanu (tietämättään ehkä) mitään noista rokoista yms.
Että tsemppiä teille, joilla sairastetaan!
perheemme on myös saanut noita " joululahjoja" . Kaksi vuotta sitten esikoinen sai vesirokon jouluviikolla:( ja tällä viikolla kuopus sai vauvarokon. täytyy tunnustaa, joulumielestä ei ole täällä tietoakaan. mutta toivotaan, etttä pääsemme vielä nautimaan joulusta:)