IS: Petteri Orpo jyrisee: Suomessa on puoli miljoonaa työtöntä, jotka voisivat vaan mennä töihin jos haluaisivat!
Kysymyshän on siitä, että meillä on laaja työttömyys plus työvoiman ulkopuolella oleva väki noin puoli miljoonaa työikäistä ja työkykyistä ihmistä, joilla ei ole tällä hetkellä kannusteet kunnossa. Työtä olisi tarjolla, mutta töihin ei kannata lähteä.
Orpon mukaan kaikki hallituksen uudistukset tähtäävät siihen, että ihmisten kannattaisi ottaa työtä vastaan, ja yrittäjien ja työnantajien kannattaisi tarjota enemmän töitä ja investoida Suomeen.
Orpon mielestä ihmiset ovat "järjestelmän vankeja.
Hallitus aikoo työllistää ihmiset purkamalla kannustinloukut, mutta missä ovat palkalliset työpaikat puolelle miljoonalle työntekijälle? Työministeriön mukaan avoimia paikkoja on n. 30 000 eivätkä kaikki niistä ole valituista palkkatyötä.
Kommentit (1336)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä on aivan erityinen paikka helvetin ahneille ihmisille. Sinne pääsee Orpo Putinin vierelle istumaan.
jo on jutut ja vertaus.toine sotarikollinen toine vähä leikkaa ettei olis työttömillä enää niin luksusta et menee koko elämä mukavasti tuilla elellen.
No sotarikolliset omalla orrella ja muut ahneet omallaan. Samassa tilassa kuitenkin. Kaikki uskovat korruption voimaan.
kerro miten pääministerimme on ahne kun yrittää laiskoja ihmisiä saada töihin etteivät elä muitten rahoilla.kansa on äänestäny tän hallituksen .koska väsyny maksamaa laiskojen elämää.
Minä en ole äänestänyt eikä minusta kaikki työttömät ole laiskoja ja köyhiä pitää auttaa, siksi veroja maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OttoVille kirjoitti:
Te luulitte tietävänne mitä on olla köyhä?
Oikeasti te ette ole tienneet köyhyydestä vielä mitään.
Kuvitteletteko että nyt tulossa olevat leikkaukset jäävät ainoaksi?
Väärin! Ne ovat vain ensivuodelle tulevia leikkauksia.
Tajuatteko,että tämä hallitus on vallassa vielä 4 vuotta ja joka vuosi leikkauksia tehdään lisää.hyvä.saattaa laiskat ryhdistäytyy.
Miten laiskat voi ryhdistyä? Kuka palkkaa?
huomaat sitten ku leikataa ja rahaa ei ole oikee mihinkään kyllä se topakoittaa jossei nyt ole täysin luuseriks jo muuttunut.
Amerikkalainen työkulttuuri ei ole tavoittelemisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on kaksi tärkeää tavoitetta: säästää valtion varoja ja saada ihmiset töihin. En ole kuullut ehdotuksia, joilla näihin tavoitteisiin päästäisiin paremmin kuin valituilla toimilla.
Lapsenuskosi on hämmästyttävää.
Mitä mahdat sanoa, kun leikkaukset osoittautuvat virheeksi?
Osaatko ottaa vastuuta omista puheistasi?
Syytätkö silloin muita?
Ketä/keitä mahdat syyttää?
Arvaan, että SDP:tä tai Vasemmistoliittoa (ihan vinkkinä: eivät ole hallituksessa, mikäli et sitä tiennyt)Yksi asia ainakin on varmaa.
Valitat joka tapauksessa jostakin.
Et muuta osaa.Miksi säästäminen osoittautuisikin virheeksi? Käytännössä on yks p@skan hailee miten köyhien tässä käy,eivät he tätä maata hyödytä millään tavalla. Eivät ole hyödyttäneet nyt,eivät tulevaisuudessa,eivät eläessään taikka kuollessaan.
Kerro mitä käytännön merkitystä sillä on jos köyhät päätyvät kaduille,taikka riutuvat nälissään? Sehän on vain hyvä asia,koska rasittavat vain vähemmän valtion taloutta.Koittakaa hyvät ihmiset muistaa,että tämä on tilanne johon vihreät ja sosiaalidemokraatit ovat politiikallaan pyrkineet.
Suomi koko maailman sosiaalitoimisto ajattelu on haitaksi Suomelle.
Tässähän se sinun ajatusmaailmasi onkin ihan omin sanoin kerrottuna. Et edes halua että köyhä pärjää.
Eli ei ole edes kyse työstä. Tai työttömyydestä. Haluat vain eroon mielestäsi "epäsopivasta aineksesta".
Et ole ensimmäinen, joka näin on ajatellut. Kierrätät ikivanhaa roskaa omalla vihallasi kyllästettynä.
Etkä edes tajua, että juuri sinä tässä todennäköisesti tulet kärsimään eniten.
Orpon pitäisi, kuten jokaisen kansaa edustavan, itse olla kortistossa kokeilemassa vuosi kannustinloukkuja, työhakuvelvoitteita, työllistämiskursseja ja 0-sopparilla oloa, jatkuvaa kyykytystä, stressiä toimeentulosta. Siinä voi hymy hyytyä kun töitä ei löydy hakemuksista huolimatta ja jo olemassa olevaa tiukkaa taloustilannetta heikennetään entisestään. Työllä pitää pystyä elämään ja ihan hulluutta kuvitella että itse tai työnantajapuoli hyvällä katselisi 2-3 osa-aikaista työtä päällekäin ja lutvii työaikoja niiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Voisivat mennä töihin jos haluaisivat" ....ja hah hah sanon minä. Kuka edes palkkaa enää yli 50 vuotiaita? Tai niitä jotka jo pian 60 v? Ei niihin töihin noin vaan mennä vaikka kuinka haluaisi. Ei töitä kaikille vaan ole. Eikä työnantajat palkka ihan tuosta noin vaan ketä tahansa. Mä luulen että toi Orpon hallitus ajaa ihmiset pois työelämästä ja työttömyys tulee todella hurjasti nousemaan. Hallitus teki ison virheen kurjistamalla köyhien elämää. Kohta seistään kaikki siellä ruokajonoissa paitsi rikkaat.
Se on kyllä kurjaa kun loputon töiden välttely ja tukien nostaminen johti siihen, että siihen piti puuttua vähän kovemmalla kädellä ja tehdä työnteosta jälleen kiinnostava elementti.
Ruuan hinnan nousussa on se hyvä puoli,että nyt leipäjonoissakin saa arvokkaampaa ruokaa. Pitää aina ajatella positiivisesti asioita.
Kaikki leikkaukset lähtee yrittäjien myynneistä ja yrittäjien ulosottoja on kiva nähdä.
Hauska seurata teidän itkemistä kun itseä ei koske koko touhu pätkän vertaa. Asun kesät Suomessa ja talvet Espanjassa ja yritykseni myin jo 6 vuotta sitten eikä tällainen vanha 42v ukko enää edes kaipaa töitäkään kun pärjää ihan mainiosti ilmankin. Ainoa mitä en jaksa ymmärtää,että miten ihmeessä jotkut kolmikymppiset on olleet työttöminä kotona kymmenenkin vuotta?eikai nyt kukaan niin tyhmä voi olla,ettei ole mihinkään töihin kelvannut ? Ei edes kesätöihin nurmikon leikkaajaksi?
Ei ketään olekaan koko aikaa työtön, mulla on cv 2 sivua.
Nyt laitetaan rahat säästöön aina kun ollaan töissä eli ei käydä parturissa eikä osteta vaatteita kaupasta, kahviloissa ei käydä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksella on kaksi tärkeää tavoitetta: säästää valtion varoja ja saada ihmiset töihin. En ole kuullut ehdotuksia, joilla näihin tavoitteisiin päästäisiin paremmin kuin valituilla toimilla.
Lapsenuskosi on hämmästyttävää.
Mitä mahdat sanoa, kun leikkaukset osoittautuvat virheeksi?
Osaatko ottaa vastuuta omista puheistasi?
Syytätkö silloin muita?
Ketä/keitä mahdat syyttää?
Arvaan, että SDP:tä tai Vasemmistoliittoa (ihan vinkkinä: eivät ole hallituksessa, mikäli et sitä tiennyt)Yksi asia ainakin on varmaa.
Valitat joka tapauksessa jostakin.
Et muuta osaa.Miksi säästäminen osoittautuisikin virheeksi? Käytännössä on yks p@skan hailee miten köyhien tässä käy,eivät he tätä maata hyödytä millään tavalla. Eivät ole hyödyttäneet nyt,eivät tulevaisuudessa,eivät eläessään taikka kuollessaan.
Kerro mitä käytännön merkitystä sillä on jos köyhät päätyvät kaduille,taikka riutuvat nälissään? Sehän on vain hyvä asia,koska rasittavat vain vähemmän valtion taloutta.Koittakaa hyvät ihmiset muistaa,että tämä on tilanne johon vihreät ja sosiaalidemokraatit ovat politiikallaan pyrkineet.
Suomi koko maailman sosiaalitoimisto ajattelu on haitaksi Suomelle.
Sun kommentti on täyttä vihapuhetta. Sinäkin voi tippua köyhyysloukkuun ihan milloin vaan, elämässä on monesti tuuri mukana, ja sekin loppuu ennemmin tai myöhemmin. Talous voi kaatua jo sairastumiseen ja tapaturmaan, joten köyhä ei välttämättä aina ole ollut köyhä. Suomi on matkalla taantumaan ja työpaikkojen alasajo on tulevaisuutta, sotatila on lähempänä eskaloitua koskemaan meitäkin. Ne pienipalkkaiset/köyhät on juuri niitä jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää: he hoitavat sairaita, iäkkäitä, pitävät tämän maan siistinä roskista ja jätteistä, siivoavat koteja ja konttoreita. Ovat kaupan alalla sinua palvelemassa monin eri tavoin. Sinun ammattiasi en tiedä mutta lyhytnäköisyytesi on huolestuttavaa. Ymmärrät kai että kaikki vaikuttaa kaikkeen? Yhteiskuntarauha on säästötoimenpiteillä järkkymässä ja kyllä se tulee näkymään myös hyvätuloisillekin tavalla tai toisella. Käsittämätöntä että tässä maassa on ihmisiä jotka toivovat heikommassa asemassa oleville pahaa ja sylkevöt vielä päälle. Maan hyvinvoinnista ja ihmisistä kertoo eniten se, miten se kohtelee heikoimpiaan.
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonoihin tulee isot määrät porukkaa lisää ja Prisma ja Lidl saa vähemmän rahaa.
Voi käydä niinkin päin, että ruokajakeluun saadaan entistä vähemmän syötävää., kun ruokakaupat tilaavat vähemmän tavaraa hävikin pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OttoVille kirjoitti:
Tajuatteko,että tämä hallitus on vallassa vielä 4 vuotta ja joka vuosi leikkauksia tehdään lisää.hyvä.saattaa laiskat ryhdistäytyy.
huomaat sitten ku leikataa ja rahaa ei ole oikee mihinkään kyllä se topakoittaa jossei nyt ole täysin luuseriks jo muuttunut.
Onneksi minä naisena asun kerrostalossa. En uskaltaisi nukkua yksin omakotitalossa ensi vuonna.
Omakotitaloon ei kannata ostaa kalliita telkkareita eikä tietokoneita eikä merkki verhoja eikä tekstiileitä eikä kannata säilyttää koruja eikä kannata olla kalliita kalusteita eikä tauluja.
Ei kannata myöskään matkustaa ja jättää taloa tyhjilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonoihin tulee isot määrät porukkaa lisää ja Prisma ja Lidl saa vähemmän rahaa.
Voi käydä niinkin päin, että ruokajakeluun saadaan entistä vähemmän syötävää., kun ruokakaupat tilaavat vähemmän tavaraa hävikin pelossa.
Eläkeläismummut saavat vähemmän ruokaa, lapsiperheet menevät edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OttoVille kirjoitti:
Onneksi minä naisena asun kerrostalossa. En uskaltaisi nukkua yksin omakotitalossa ensi vuonna.
Omakotitaloon ei kannata ostaa kalliita telkkareita eikä tietokoneita eikä merkki verhoja eikä tekstiileitä eikä kannata säilyttää koruja eikä kannata olla kalliita kalusteita eikä tauluja.
Ei kannata myöskään matkustaa ja jättää taloa tyhjilleen.
Myös lapsiperheiden kannattaa olla hiljaa matkustamisesta, että kukaan ei tiedä että talo tyhjillään. Sanoo lapsille, että ei kerro kavereille, että menee matkalle ja ettei missään laita instaan mitään kuvia.
Ettei kukaan tiedä, että talo on tyhjillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Voisivat mennä töihin jos haluaisivat" ....ja hah hah sanon minä. Kuka edes palkkaa enää yli 50 vuotiaita? Tai niitä jotka jo pian 60 v? Ei niihin töihin noin vaan mennä vaikka kuinka haluaisi. Ei töitä kaikille vaan ole. Eikä työnantajat palkka ihan tuosta noin vaan ketä tahansa. Mä luulen että toi Orpon hallitus ajaa ihmiset pois työelämästä ja työttömyys tulee todella hurjasti nousemaan. Hallitus teki ison virheen kurjistamalla köyhien elämää. Kohta seistään kaikki siellä ruokajonoissa paitsi rikkaat.
Se on kyllä kurjaa kun loputon töiden välttely ja tukien nostaminen johti siihen, että siihen piti puuttua vähän kovemmalla kädellä ja tehdä työnteosta jälleen kiinnostava elementti.
Ruuan hinnan nousussa on se hyvä puoli,että nyt leipäjonoissakin saa arvokkaampaa ruokaa. Pitää aina ajatella positiivisesti asioita.
Kaikki leikkaukset lähtee yrittäjien myynneistä ja yrittäjien ulosottoja on kiva nähdä.
Hauska seurata teidän itkemistä kun itseä ei koske koko touhu pätkän vertaa. Asun kesät Suomessa ja talvet Espanjassa ja yritykseni myin jo 6 vuotta sitten eikä tällainen vanha 42v ukko enää edes kaipaa töitäkään kun pärjää ihan mainiosti ilmankin. Ainoa mitä en jaksa ymmärtää,että miten ihmeessä jotkut kolmikymppiset on olleet työttöminä kotona kymmenenkin vuotta?eikai nyt kukaan niin tyhmä voi olla,ettei ole mihinkään töihin kelvannut ? Ei edes kesätöihin nurmikon leikkaajaksi?
Nyt laitetaan rahat säästöön aina kun ollaan töissä eli ei käydä parturissa eikä osteta vaatteita kaupasta, kahviloissa ei käydä jne.
Mä olen töissä, mutta laitan rahat säästöön, koska ansiosidonnaista leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pääasia, että ihmiset ei kuluta.
Käytiin elokuussa markkinoilla. Päätettiin jo etukäteen, että ei osteta mitään. Käveltiin vaan siellä ja katseltiin myynnissä olevia juttuja. Näkee ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tuet liian hyvät. Niitä pitäisi laskea ja pistää joku katto minkä yli ei voi enempää saada. Eli tukien pitäisi olla sellaiset että juuri ja juuri pysyy hengissä, ei tukien ole tarkoitus antaa hyvää elämää. Se on jokaisen itse tehtävä omalla työllä ja tekemisellä.
Suomessa on EU:n mukaan liian alhaiset sosiaalituet, on huomauttanut siitä Suomelle jo vuosia.
Ongelman ydin piilee siinä, että Suomi on pienituloisille kerta kaikkiaan liian kallis maa asua. Täällä on liian korkea hintataso ja sen lisäksi kylmä ja pimeä talvikausi, minkä vuoksi asumiskustannukset ovat niin korkeat verrattuna vaikka Välimeren maihin. Joiden maiden asukkaat ovat vertailussa suomalaisia vauraampia, joka ei johdu paremmista palkoista heillä, vaan paremmasta ostovoimasta.
Kun tilanne on tämä, Suomessa vaan tarvitaan kunnollisia sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin elokuussa markkinoilla. Päätettiin jo etukäteen, että ei osteta mitään. Käveltiin vaan siellä ja katseltiin myynnissä olevia juttuja. Näkee ihmisiä.
Kauppakeskuksessakin voi istuskella ja ottaa omaan termosmukiin kahvia mukaan.
Voi kierrellä liikkeissä, mutta ei osta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskuksessakin voi istuskella ja ottaa omaan termosmukiin kahvia mukaan.
Voi kierrellä liikkeissä, mutta ei osta mitään.
Kaikki rahat on laitettava säästöön, kun käy töissä, koska ansiosidonnaista ei saa kerättyä välttämättä tulevaisuudessa.
Olin tosi fiksu, kun monta vuotta ostin kirppareilta vaatteita ja ne riittävät 30 vuodeksi. Pääsen eläkkeelle 20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Avoimia työpaikkoja on Työtorilla 25541, joista kokoaikaisia palkkatöitä ( ei vuokratyöpaikkoja, 3 kk -> ) 11386 kpl. Työttömiä työnhakijoita on 278 700. Avoimista työpaikoista vain 20% menee työttömille työnhakijoille, joten vain 2277 työtöntä työllistyy nyt avoimiin työpaikkoihin.
Miten niin avoimista työpaikoista menee vain 20% työttömille hakijoille? Oletko saanut sisäpiirin tietoa vai onko lähteesi kenties kekkosen hiuskarvat
Sehän tässä on tarkoitus, että ihmiset töissä ollessa ostavat pelkkää ruokaa ja rahat laitetaan säästöön, jotta saa työttömyysaikana ruokaa.
Vaatteet riittää 30 vuodeksi onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän tässä on tarkoitus, että ihmiset töissä ollessa ostavat pelkkää ruokaa ja rahat laitetaan säästöön, jotta saa työttömyysaikana ruokaa.
Vaatteet riittää 30 vuodeksi onneksi.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille, letille tai nutturalle ja vessapaperilla saa tehtyä kiharoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tuet liian hyvät. Niitä pitäisi laskea ja pistää joku katto minkä yli ei voi enempää saada. Eli tukien pitäisi olla sellaiset että juuri ja juuri pysyy hengissä, ei tukien ole tarkoitus antaa hyvää elämää. Se on jokaisen itse tehtävä omalla työllä ja tekemisellä.
Suomessa on EU:n mukaan liian alhaiset sosiaalituet, on huomauttanut siitä Suomelle jo vuosia.
Ongelman ydin piilee siinä, että Suomi on pienituloisille kerta kaikkiaan liian kallis maa asua. Täällä on liian korkea hintataso ja sen lisäksi kylmä ja pimeä talvikausi, minkä vuoksi asumiskustannukset ovat niin korkeat verrattuna vaikka Välimeren maihin. Joiden maiden asukkaat ovat vertailussa suomalaisia vauraampia, joka ei johdu paremmista palkoista heillä, vaan paremmasta ostovoimasta.
Kun tilanne on tämä, Suomessa vaan tarvitaan kunnollisia sosiaalitukia.
Mistäs ne sosiaalituen rahat saadaan? Sano nyt että verojen nostamisella, koska rikkaat maksavat vain 60% jo valmiiksi
Eli nautit hyvinvointiyhteiskunnan palveluista, mutta et osallistu niiden ylläpitoon millään tapaa. Aika loinen.