Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada pitkäaikaistyöttömänä skitsofreenikkona töitä?

Vierailija
15.09.2023 |

Minulla on kandi humanistiselta alalta, mutta siihen meni 7v ei 3v. Olin viimeks kesätöissä 2018. Olen ollut siitä asti kuntoutustuella ja minulla on ollut 2 psykoosia ja tänäkin vuonna olin kaksi kertaa psykiatrisella ympärivuorokautisella osastolla hoidossa.
Haluaisin kokeilla töitä. Tukityöt 9e/pv ei innosta vaan haluaisin oikeaa työtä ja palkkaa. Mutta kuka palkkaisi minut?
Psykoosipoleilla ja te-toimistolla oli sijoita & valmenna valmennus psykoosipolin asiakkaille, mutta sen rahoitus päättyi. Skitsofreenikoista 7% on oikeissa töissä. Tämä masentaa minua kovin.
Sen lisäksi minulla on reuma, joten fyysinen työ ei onnistu. Uniongelmien vuoksi vuorotyö ei onnistu. Työn pitäisi olla arkisin 7-17 välillä.
En usko että pystyn juurikaan enää opiskelemaan, joten ei mitään ihmeellistä koulutusta tarvita.
Vai oliko työurani tässä? Olen 29-vuotias. Tunnen oloni joka päivä huonoksi kun en ole töissä vaan kulutan yhteiskunnan resursseja.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity ps, siellä ne skitsot on.

Vierailija
22/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hakea opiskelemaan alaa johon on intohimoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alaani kohtaan intohimoa. Se vaan ei työllistä ja kognitiiviset kyvyt ovat tosi heikot.

Pitäisi myös ajatella työllisyyttä. Intohimo ei elätä.

Vierailija
24/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisi oma firma, niin palkkaisitko henkilön, jolla on samanlainen tausta kuin sinulla? Rehellisesti sanottuna et. Se olisi riski.

Koita nyt vaan hyväksyä ajatus siitä sairaseläkkeestä. Ei se ole häpeä.

Minäkin olen skitsofreenikko, olen sairaseläkkeellä ja sairauttani koetellaan vastentahtoisesti, taidan ottaa nyt lääkkeen, oli mikä oli.

Haluaisin että psykopaattia koeteltaisiin niin te näkisitte psykopaatin skitsouden.

Teidän ei olisi pitänyt järjestää yhtäkään tuttua minun ensimmäiseen pakkohoitojaksoon jossa ja josta minua ruvettiin koetelmaan

En tiedä sittenkää otanko nyt tarvittavan lääkkeen, pakollisen otan

En syö lääkettä sairauteeni, syön lääkettä koska olen tottunut siihen, äläkä väännä tästä kommentistani sitä että olen sairaudentunnoton, OTANWiTUNLÄÄKKEET illalla...

Vierailija
25/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alaani kohtaan intohimoa. Se vaan ei työllistä ja kognitiiviset kyvyt ovat tosi heikot.

Pitäisi myös ajatella työllisyyttä. Intohimo ei elätä.

Tarkoitin että ala työllistää JOS on verkostoituja ja tekee maisterin ja pääsee harkkaan. Kaikki asioita jotka eivät minulle enää ole mahdollisia.

Vierailija
26/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae pysyvää työkyvyttömyyseläkettä. Sairaustaustasi perusteella se hyvin todennäköisesti myönnetään. Sen ohessa voi työskennellä kohtalaisesti. Tuskin alkuun on voimia paljonkaan. Jos parempi vointi vakiintuu, ja voit tehdä työtä enemmän, eläkkeen voi keskeyttää ja ottaa taas takaisin, kun ansiotaso putoaa rajojen sisään.

No tää ainakin masentais että mua ei edes nähdä IKINÄ työkykyisenä.

Vierailija
27/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö melkein joka kunnassa oo työpaikkoja, jotka on tarkoitettu mielenterveyskuntoutujille. Veljeni on ollut sellaisessa jo vuosikausia. Hänelle ei ole tärkeintä se palkka, vaan yhteisöllisyys. Työpaikka on todella mukava. Sieltä saa vapaata, jos on huono olo. Alussa työhön meno oli vaikeaa, mutta nyt hän ei haluaisi olla millään pois sieltä. Voisit hakea eläkettä. Veljeni on eläkkeellä ja hän saa jonkinlaista palkkaa eläkkeen päälle.

Vierailija
28/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö melkein joka kunnassa oo työpaikkoja, jotka on tarkoitettu mielenterveyskuntoutujille. Veljeni on ollut sellaisessa jo vuosikausia. Hänelle ei ole tärkeintä se palkka, vaan yhteisöllisyys. Työpaikka on todella mukava. Sieltä saa vapaata, jos on huono olo. Alussa työhön meno oli vaikeaa, mutta nyt hän ei haluaisi olla millään pois sieltä. Voisit hakea eläkettä. Veljeni on eläkkeellä ja hän saa jonkinlaista palkkaa eläkkeen päälle.

Jatkoa vielä tähän. Sä voit hakea siis tällaiseen työpaikkaan ja siitä voi mennä oikeaan työhön. Kuulemma moni on onnistunut saamaan työpaikan tätä kautta.

Vierailija
29/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla olisi oma firma, niin palkkaisitko henkilön, jolla on samanlainen tausta kuin sinulla? Rehellisesti sanottuna et. Se olisi riski.

Koita nyt vaan hyväksyä ajatus siitä sairaseläkkeestä. Ei se ole häpeä.

Miksi? Monessa duunissa koeaika on 6kk? Kyllä siinä jo aika hyvin näkee. Mikään ei ole elämässä varmaa, Kuka vaan voi kilahtaa. Absurdia.

Vierailija
30/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois kaupan alan työt?

Vierailija
31/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikainen palkkatukipaikka esim. kirjastossa tai jossain järjestössä?

Vierailija
32/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espanjaan jos saat pysyvän eläkkeen, siellä elää kai suht ok pienemmälläkin rahalla. Voit myös paremmin löytää duunia.

Vierailija
33/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ois kaupan alan työt?

Tästä mulla on kokemusta ruokakaupasta ja sinne olin liian hidas jo terveenä

Vierailija
34/34 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkoa vielä tähän. Sä voit hakea siis tällaiseen työpaikkaan ja siitä voi mennä oikeaan työhön. Kuulemma moni on onnistunut saamaan työpaikan tätä kautta.

Okei kiitos, täytyy kysyä mun hoitajalta tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme