Nykynuoriso ei ole tottunut työntekoon
Meillä eräs nuori tyttö haluaisi vaihtaa työtehtäviä koska ei tule toimeen osastonsa kanssa. On hirveän herkkä ja hänen osastollaan on vähän perinteisemmän työmoraalin meno. Haluaisi vaihtaa toiseen asiantuntijatiimiin koska kokee persoonallisuutensa sopivan paremmin heidän porukkaansa.
Miksi kaikki pitää nykyään ohjeistaa nykynuorille silkkihansikkain ja kiva kiva jee jee meiningillä? Ei töissä ole tarkoitus olla kivaa, ei tämä mikään päiväkoti ole.
Kommentit (69)
Taantuma tulee. Ulos potkitaan ensimmäisenä nämä joilla on jo toinen jalka ovesta ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Taantuma tulee. Ulos potkitaan ensimmäisenä nämä joilla on jo toinen jalka ovesta ulkona.
Kyllä ne on ne keski-ikäiset työkavereiden tytöttelijät, jotka juoruavat pahaa kahvihuoneessa siellä ihan irtisanomislistan kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on ne keski-ikäiset työkavereiden tytöttelijät, jotka juoruavat pahaa kahvihuoneessa siellä ihan irtisanomislistan kärjessä.
Neitokainen tekee sitten itse omatoimisesti kaiken mitä minä teen. 😘 veikkaan että tuossa tilanteessa tulee vanhaa tekijää ikävä
Jos joku lumihiutale tarinoi teistä pomolle niin vinkkinä kannattaa haastaa firma oikeuteen kunnianloukkauksesta. Näillä lumihiutaleilla ei ole usein todisteita eikä esimies saa ääneen sanoa kuka on kertonut. Eli sana sanaa vastaan
Mun sisko on lähemmäs 40 ja sillekin pitää kaikki olla kivaa,aurinkoista ja sateenkaarta vaan! Oli kyseessä työelämässä,arkielämä tms, loukkaantuu tikustakin jos vain hänen mieltänsä pahoitetaan kuitenkin itse on loukkaamassa aina muita ja hän on vain "rehellinen".
En tiedä kaikista nuorista mutta meidän työyhteisössä on ahkeria ja työtätekeviä nuoria,ne kaikesta loukkaantujat ja tiuskijat keski ikäisiä naisia jotka naama aina norsun weellä!
"Ei töissä ole tarkoitus olla kivaa"
Töissä vietetään kumminkin yleensä paljon aikaa valveilla oltaessa, joten mielestäni ihmisten hyvinvoinnin kannalta olisi hyvä, jos mahdollisimman monella olisi töissä kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo koskee kantasuomalaisia nuoria. Esimerkiksi etniset nuoret miehet ovat todella ahkeria ja energisiä työntekijöitä.
Palkatkaa teidänkin työpaikoilla niitä, ovat sosiaalisiakin sekä onhan heissä myös sitä silmänruokaakin.
LoL
Mikä disinformaatio.
Vierailija kirjoitti:
Tuo koskee kantasuomalaisia nuoria. Esimerkiksi etniset nuoret miehet ovat todella ahkeria ja energisiä työntekijöitä.
Palkatkaa teidänkin työpaikoilla niitä, ovat sosiaalisiakin sekä onhan heissä myös sitä silmänruokaakin.
Energiset ja etniset miehet jotka ei osaa suomea,ei ymmärrä suomea ja joitten työnjälkiä saa aina korjailla, tämä siivousalalta! Ei auta energisyys,ahkeruus,iloisuus yms jos työnjälki on mitä sattuu olemaan! Monissa tapauksissa me menetetään se kohde vaikka on työnjäljestä huomauteltu ja perehdytetty ja neuvottu miten siivotaan, mitä enemmän kohteita menetetään sitä enemmän irtisanotaan porukkaa ja tehdään määräaikaisia 0 tunti soppareita! Vaikuttaa myös yrityksen maineeseen. Monet työpaikat tahtoo kuitenkin että siivooja osaa ja ymmärtää suomea.
Pahimmat työpaikkakiusaajat on aina 40+ vuotiaita naisia ja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat työpaikkakiusaajat on aina 40+ vuotiaita naisia ja miehiä.
Siivousalalla on paljon työpaikkakiusaamista vanhempien naisten taholta on kuppikuntia,selän takana puhumista, nuorille tiuskimista,valitusta joka asiasta,palautetta annetaan harvoin jos koskaan suoraan selän takana kyllä puhutaan vaikka mitä pskaa joka ei pidä paikkaansa. Sitten ihmetellään ja ollaan monttu auki ettei löydy tekijöitä ja työntekijät saikuttaa.
Töissä pitää olla kivaa wtf ;D Aloittajakin voi vaihtaa paikkaa jos jokapäivä on hirveää puurtamista. Itse olen rakennusmies ja pidän työstäni. Ei ruusuilla tanssimista mutta työllä selkeä tarkoitus. Firman työilmapiiri oli välissä kohtalainen mutta siitäkin päästiin yli. Olen huomannut että hyvä ilmapiiri luodaan ja pidetään aktiivisesti yllä.
Jos työni muuttuu ei kivaksi niin vaihdan paikkaa. Voimia töihin kaikille vauvalaisille. M35
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on piece of cake. Mulla on omassa tiimissäni ongelmana se, että alle kolmekymppiset tiimiläiset eivät kykene näköjään aamuvuoroon ehtimään. Liukuva aloitus 06-07 joka kyllä rekrytilanteessa ilmoitettiin ja lukee työsopimuksessakin, mutta kokemukseni perusteella tää porukka ajattelee, että sitten kun on työsuhteessa niin työn aloittamisajan kanssa ei ole niin nökönuukaa. Ratkaisuksi esittävät, että työaikoja voisi muuttaa koska eihän sillä ole väliä moneltako aloittaa tai lopettaa, kunhan työt tulee tehtyä.... 🙄
Jos on jokin pakottava syy sille, että jokaisen on aloitettava työt klo 7 mennessä, niin ymmärrän. Muuten olen kyllä työaikojen joustavuuden kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aihetta keskusteluun tytön kanssa miksi haluaa pois tuosta tiimistä?
Kertoo aika paljon työpaikan ilmapiiristä, kun sanoit: "Ei töissä kuulu olla kivaa."
Työntekijän pitää sopeutua työhön eikä työn työntekijään. Ehkä se on kivaa ehkä ei, mutta jos haluat että joku antaa sinulle rahaa niin se on hänen päätöksensä mitä suoritusta vastaan hän sitä tekee.
Netti maailman perheessä äiti on ollut työttömänä lähes koko ikänsä ja kännykkä liimattuna kouraan nelikymppisenäkin. Jalkoväli vaan on toiminut lisääntymiseen ja ihanan rentoa elämää kun yhteiskunta maksaa ihan kaikki. Päiväkoti hoitanut lapset alusta asti ja saanut kaikki päivät levätä. Isovanhemmille tuupattu lapset joka viikonlopuiksi. Naamakirja päivitykset jumalattoman kattavia lasten kuvineen ja matkusteluineen, kalliine harrastuksineen kuinka ihanaa elämä on. Treenattua kroppaa kuvattuna edestä ja takaa isoa perää ja ryntäitä sekä kalliit hiuslisäkkeet, tekokynnet ja järkyttävät harakan varpaa tekoripset.
Miestä vaan ei löydy jostain kumman syystä. Seksielämää pitäisi nuorella olla ja lapset joutuvat katselemaan kuinka miehet vaihtuvat. Työn tekeminen ei kiinnosta ollenkaan. Lapset eivät vielä paljoa kuluta jotenka niiden tuista jää omiin tarpeisiinsa melko paljon ja lähiomaisilta lypsetään lahjoja niin paljon kun irti saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aihetta keskusteluun tytön kanssa miksi haluaa pois tuosta tiimistä?
Kertoo aika paljon työpaikan ilmapiiristä, kun sanoit: "Ei töissä kuulu olla kivaa."
Työntekijän pitää sopeutua työhön eikä työn työntekijään. Ehkä se on kivaa ehkä ei, mutta jos haluat että joku antaa sinulle rahaa niin se on hänen päätöksensä mitä suoritusta vastaan hän sitä tekee.
Kenenkään ei tartte sopeutua tytöttelyyn. Ap:n kannattaisi sopeutua työssä vaadittaviin käytöstapoihin tai jättää työt niille, joilla on siihen vaadittavat edellytykset kuten alkeelliset käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Näitä tulee kokoajan vain lisää. Joku asia jos ei mene juuri niin kuin on kuvitellut ja hän haluaa niin sitten kiukutellaan. Mistään ei saa huomauttaa kun joojoo kyllä mä osaan ja tiedän. Etpäs ja siksi sinua yritetään neuvoa jotta muiden ei omien töiden lisäksi tarvitse paikkailla sinun jättämiä sotkuja ja virheitä.
Olisipa tuollaista. Itse kun aloitin vastavalmistuneena niin minun odotettiin heti ekalla viikolla perehdyttävän vanhaa porukkaa asioista jotka opitaan kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Viimeistään 15-vuotiaana pitäisi olla intoa mennä edes kesätöihin.
Tai no, oikeesti normaali 13-vuotias saa jotain hommaa, yleensä jonkun tutun järkkäämää epävirallista.
Esim. itse olin kaverin kanssa tonikäisenä messuilla myymässä jätskiä.
Palkkaa ei saatu, mutta päästiin ilmaiseksi messualueelle ja saatiin lounassetelit. Autettiin tällä tavalla kaverin systerin urheiluseuraa.Nykynuoret on semmosia laiskanpulskeita.
Sit ne on 18-vuotiaana (hyvä jos silloinkaan) uunoina jossain asiakaspalvelussa eikä älyä sanoa edes kiitos ja olkaa hyvä.
Tämä. Työnhakuun kannattaa käyttää 8-16h/pvä, riippuen tarvitseeko käydä kokopäivätöissä ja kokopäiväopinnoissa samalla. Jos sattuu töitä saamaan, pitää sen koko kuukauden ajan kun niitä töitä on, hakea koko ajan uutta paikkaa, että olisi töitä vielä kuukauden jälkeenkin. Varsinkin tenttivikoilla tekee tiukkaa. Ei ehdi opiskella työnhaulta, joten ei pääse kursseista läpi, joten täytyy palauttaa tuet. Sitten ei saa töitäkään, joten oksennetaan verta.
Huomattu on... kaiken pitäisi olla kivaa nykyään... Iso hali vaan kaikille...