Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään
viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.
Kommentit (869)
Koska ei ole rahaa käydä missään. Ei ole vakituista työpaikkaa.
Miksi pitäisi mennä? Kotona on paljon mukavampaa olla omassa rauhassa. Ei tarvi käydä kuin kauppakeskuksessa asioimassa, niin saa tarpeekseen ihmisistä ja älämölöstä.
Huonot kokemukset ihmisistä. Vieraitten ihmisten kanssa keskustelu pinnallista. Ei kiinnosta tavata, vaan viihtyy omissa oloissaan.
Mistä sinä tiedät, että "pönöttävät" kotona?
Me emme viihdy katselemassa ryyppäämistä, mutta matkoilla kyllä käymme. Ulkomailla käydään useasti vuodessa ja Suomessa viikonloppureissuja. Eipä noita tule työpaikalla mainostettua. Pikkujouluihin kyllä osallistumme sen verran kun on "pakko".
Minä viihdyn mieheni kanssa kotona ja teemme siellä monenmoisia juttuja; luemme, katsomme elokuvia, tanssimme, teemme puutarhatöitä tai jotain remppaa/nikkarointia, teemme polttopuita, koulutamme koiraa. Toisaalta taas teemme kodin ulkopuolella myös monenmoista, sellaista mitä toiset eivät näe; ajelemme naapurikaupunkiin syömään, kävelemme metsässä, käymme lintutornilla, mökkeilemme.
En muista koska kumpikaan olisi sanonut, että mitähän tekisi, aina löytyy jotain mielenkiintoista puuhaa.
Olen sosiaalinen introvertti, joka nauttii yli kaiken kotona olosta rauhassa perheen kanssa. En jaksa arkena kutsua vieraita tai mennä minnekään. Sukulaisia tapaan kesällä mökillä. En muulloin. Matkustan kyllä mielelläni. Kotona luen, selaan nettiä ja uutisia, liikun, opiskelen, musisoin, kokkaan jne. Läheen luontoilemaan hyvällä säällä jne. Hiljaisuus ja rauha on ne, mitkä minulle kaikkein tärkeimmät.
Kaikissa paikoissa vain huijataan rahaa. Kahvi maksaa 3 euroa, olut 7 euroa, jäätelötötterö 6 euroa. En maksa, pysyn kotona ja luen kirjoja.
Money, money must be funny
jos ei ole paalua eipä juuri mennä mihinkään juna,bussi matkat kalliita. Aina saa olla lataamassa bussikorttia kallista on, on.
Harrastukset ne vasta kalliita onkin. Koiran ulkoilutus, lehden haku siinä ne päivän menot muuten sisällä.
Ei vaan enää jaksa! Mä haluaisin käydä viihteellä ja nähdä ihmisiä, mutta ei vaan pysty. Lopetin kivojen vaatteidenkin ostamisen pari vuotta sitten, kun tilanne on niin syvältä.
Mä tarviin tämän kaiken levon, joka mulle mahdollistetaan!
N48
Koska en viihdy yhtäkään yötä muualla kuin kotona. Vaikka olenkin ollut lomilla hotellissa niin kaipaan silti kotiin. Makeimmiten nukun kotona. Ja tässä iässä bilettäminen olisi jo naurettavaa. Ystäviä on hyvin vähän, joidenka luona käydä kylässä. Mutta ei haittaa.
Onneksi on internet. Voi tehdä kaikenlaista ilman, että tarvitsee lähteä kotoa mihinkään.
Koska kaikki on nykyään niin älyttömän kallista!
Aika monesta kommentista päätellen en olekaan mikään täysi friikki kun viihdyn himassa "pönöttämässä". Aika monet tekevät samoja juttuja kuin itsekin teen.
Miksi pelkästään rahattomuus olisi syynä siihen että on aina vaan kotona mielummin kun rilluttelemassa? Mä ainakin haluan laittaa ylimääräiset rahat säästöön kun käyttä ne bilettämiseen tai matkusteluun. Elämäni on monen näkökulmasta tylsää ja yhtä työtä. Mutta on ainakin pesämunaa ja hyvää ruokaa.
Ei huvita, ei kiinnosta. Eikä kotonakaan huvita tehdä muuta kuin selata nettiä.
Kaikki on jo nähty. Koti on paras paikka.
Miksi pitäisi, kaikki ihmiset eivät ole yhtä sosiaaliaisa. Viihtyvät ihan itsekseen tai perheen parissa. Voi olla myös taloudellinen kysymys, kuka tietää. Itse olin kova kyläilemään ja matkusteluun, nyt sitten on aikaa olla kotona, kun selkä- ym. kivut estävä reissailut.
Itse vastaan aina viikonlopun suunnitelmien utelijoille "en aio tehdä mitään ihmeellistä", vaikka olis koko viikonloppu täynnä kivoja juttuja
Mitä se muille kuuluu mitä mä teen :D lähinnä työkavereiden kanssa tämä keskukselu siis