Miksi jotkut ihmiset eivät käy koskaan missään
viihteellä, eivät osallistu pikkujouluihin, yhteisiin tapahtumiin tms. siis eivät käy ikinä missään, edes matkoilla. Ja tunnen monia jotka ovat todella sosiaalisia, eli mistään introverteista tms ei ole kyse. Kotona vaan pönöttävät.
Kommentit (869)
Siis se on niin, että väsyttää, on liian vanha, ei ole rahaa, eikä loppujen lopuksi kiinnosta.
Koti on sen verran kallis jokaisella, ja sinne on hommattu kaikkea kivaa, joten miksi lähtisi?
Mieluummin kysymys että miksi jotkut lähtevät aina kotoaan pois?
Oi, täällähän on paljon samantyyppisiä ajatuksia, kuin minulla. En välitä enää baareista, terasseista, festareista ym. Ulkomailla tykkäsin käydä useamminkin, mutta siihen vaikuttavat raha ja ympäristöasiat.
Jotenkin tuttavapiiriini vain koostuu sellaisista ihmisistä, jotka ovat jatkuvasti menossa jonnekin ja tiedustelevat samoja juttuja myös minulta; olitko paikallisilla festareilla? kävitkö terassilla viikonloppuna? menitkö sinne ja menitkö tänne? Välillä alkaa ihan ahdistaa, kun tuollaiset riennot ei kiinnostaa enää yhtään ja sitten vain vastaan että en mä missään ollut viikonloppuna (urheilin, nukuin ja nautin rauhasta kotosalla).
Ei mulle tule edes mitään FOMO fiilistä, mutta joskus mietin, että pitäsikö mun kuitenkin tuntea niin.
Tykkään olla omassa rauhassa ja tehdä asioita silloin kun haluan. En välitä alkoholin kanssa tapahtuvasta toiminnasta ja saan käydä nukkumaan silloin kun haluan ja mihin aikaan haluan, vaikka ennen 22
Ei tarvitse pelätä humalaisia tai varkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin kiinnostuksen kohteet vaikuttavat ja se että niitä voi tehdä kotona. Jos vaikka tykkää lukea, sisustaa, tehdä käsitöitä jne., on niitä mielekkäämpi harrastaa kotona kuin reissussa tai yleisissä tapahtumissa. Jos sosiaalisuus toteutuu näissäkin ympyröissä, ei ole mitään mieltä lähteä tapahtumaan, jossa ei ole mitään kiinnostavaa itselle.
Matkailuun voi vaikuttaa lisäksi moni muu seikka, onko mahdollisuus lähteä esim. sitoumusten vuoksi, ympäristötietoisuus jne. Ei välttämättä kerro yleisestä mielenkiinnon puutteesta maailmaa kohtaan, vaan toteutus on epämielekästä, hankalaa. Mitäpä sitä sellaista sitten toteuttamaan, imagon vuoksiko? Tietoa ja muiden kokemuksiahan on mahdollista saada nykyisin helposti kotoakin käsin, kaikkeen ei tarvitse itse osallistua vaikka kiinnostunut olisikin.
Ainoa kokemus minkä saat kotoa käsin on ruudun tuijottaminen.
Mikä on riittävä määrä kokemuksia/matkustelua? Riittääkö 5 matkaa, täytyykö käydä säännöllisesti tai laajasti eri mantereilla? Vai voiko vasta 100:n reissun jälkeen jäädä kotiin? Nykyisin on jotenkin vallalla malli "jatkuvasti enemmän, mikään ei riitä". Pitää olla jotain erikoista, erityistä. Ei kaikkea voi nähdä kuitenkaan.
Itse ainakin aiemmin jokusen reissun tehnyt ja käynyt paikoissa, nyt ei enää kiinnosta tarpeeksi, jotta jaksaisi alkaa sen suhteen panostamaan. Lemmikit huolehdittavana, en halua hoitoon jättää. Tykkään olla kotona. Matkailuohjelmia voi katsoa, jos kaukokaipuu iskee. Ja kuten sanoin, kun on empatia- ja mentalisaatiokykyä, ei kaikkea tarvitse kokea itse, voi myös ammentaa muiden kokemasta.
Voi olla kausia,ettei kiinnosta..esim. itseä ei kiinnosta kulkea ravintoloissa, nuorena tuli käytyä riittävästi ja silloin kiinnosti. Reissuta tykkään, silloin kun on aikaa ja rahaa. Jossain vaiheessa elämää saattaa kotonaolo kiinnostaa enemmän, esim. kun tulee perhettä eli just vauva-aikaan, vauvan kanssa huonompi liikkua. Ja nyt kun kaikki on kallistunut, moni miettii käyttävänsä rahat tärkeimpiin eli ruokaan yms kuin matkoihin ja huvituksiin.
Mitä hittoja se kellekkään kuuluu miksi joku viihtyy kotonaan ???
Liity kerrostalokyttääjäksi jos ei ole mitään omaa elämää......
Johonkin osallistuminen maksaa vähin kaksi euroa. Jopa assan vessassa käynti.
Ei ole rahaa mihinkään joten siksi pysyn kotona.
Työ vie kaikki voimat. Ei jaksa mitään muuta.
Miksi jotkut ihmiset käyvät koko ajan jossain... loma tai juhlapyhät kotona on ahdistava kauhistus? Miksi?
Mulla on sosiaalista ahdistusta enkä oikeen tiedä mitä tekisin jos lähtisin jonnekki. En siksi siis juurikaan käy missään töiden lisäksi ellei ole täysin selvät sävelet mitä tekisin.
On varmaan sitten sellaisia esittäjiäkin, että on käytävä säännöllisesti jossain: matkoilla,ulkona syömässä, että antaisi hyvän ja menevän kuvan...jos himmailisi paljon kotona, tipahtaisi piireistä ja pidettäisiin kummallisena :)
Miksi pitäisi käydä? Olen viihteellä bilettänyt lähes koko 90-luvun, ulkomailla on käyty ja firmojen pikkujouluissa. Ei nykyään kiinnosta kännäily eikä mitkään yleisötapahtumat. Ulkomailla voisin käydä, mutta lentäminen hieman pelottaa.
Jos olisi rahaa kävisin keikoilla yms. musiikkitapahtumissa (pelkästään musiikin takia). Ja lähteminen varsinkin pitkien matkojen päästä maksaa. Missään baareissa istuminen ei muutenkaan kiinnosta, silloin valitsen koti-illan, koska viihdyn hyvin kotona ihan omassakin seurassa ja rahakin säästyy.
Miks ihmeessä pitäs muka jonnekin mennä?! Kotona on parasta.
Mä olen 41v, alkon käyttö on ollut kiinnostavaa ja hauskaa viimeksi joskus 20 vuotta sitten. En kyllä voisikaan juoda jossain käydessäni, koska meiltä on liian pitkä matka edes lähimpään taajamaan muuten kuin autolla. Ja olen ihan liian pihi maksamaan noin 70€ yhdensuuntaisesta taksimatkasta, saa olla jotain ihan käsittämättömän hienoa tarjolla että laittaisin melkein 150€ pelkkiin kyyteihin päästäkseni käymään tuossa lähimmässä tuppukylässä.
Toisaalta, minä asun täällä jumalan selän takana juuri siksi, etten kaipaa minnekään. Mulla on täällä ihan kaikki. Koti, koirat, metsät, etätyöt, sekä tärkeimpänä kaikista: oma rauha.
Parasta on tietoisuus siitä, että mä voin ihan koska huvittaa pakata kamppeet ja lähteä jonnekin (kunhan nettiyhteys pelaa, että saan työt tehtyä). Eipä vaan tule lähdettyä, kun kotona on vaan niin hyvä olla. Nuorempana tuli matkusteltua enemmän, pitkiäkin reppureissuja jossain Aasiassa. Enää ei huvita, mukavuudenhalu on kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole vaan parempi, että jos ihminen inhoaa kaikkea tuollaista, hän pysytteleekin kotonaan. Pakolla osallistuminen on kiusallista kaikille. Sitä en vaan aina ymmärrä, että miten ihminen on aina niin väsynyt, että koko vapaa-aika menee kotona lepäilyyn. Lääkäriin?
Töihin sieltä ?
Käyn minä, joka viikonloppu mökillä yksin erakoitumassa. Työni on 90% puhelinaspaa, siitä voi päätellä ihmisvihan asteen.
Syitä lie yhtä monta, kuin niitä, jotka viihtyy parhaiten kotona.
Toisaalta, vaikkapa viisi ihmistä saman pöydän äärellä "tapaamassa" toisiaan ja jokainen räplää omaa kännyään. Hmm... ei kiitos.