Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko ajatella uudella tavalla: mitä jos työnantajat velvoitettaisiin lähettämään hakemuksia työttömille?

Vierailija
14.09.2023 |

Eli työttömät tai muuten työnhakijat ilmoittaisi molin sivuilla, että millaista työnantajaa hakevat. Näille työnantajat lähettää hakemuksen, työnhakija kutsuu parhaat haastatteluun ja valitsee yhden. Lopuille lähettää kirjeen "valintani ei tällä kertaa kohdistunut teihin."

Te-toimistot vahtisivat, ovatko työnantajat aktiivisia, ja soittelisivat ja keksivät työnantajille kaikenlaisia tehtäviä. Sitten olisi näitä vaikeasti työntekijän löytyviä, joihin te-toimistot käyttäisivät kovempia keinoja. Laittaa vaikka pupu kurssille työnantajat jotka valittavat työvoimapulaa, eivätkä löydä millään työntekijää.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi tulla pula työnantajista, jos pitäisi pelätä, että kuka tahansa parturi-kampaaja voi saada niskaansa tuollaisia velvoitteita.

Vierailija
22/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työvoimapula, niin eikö olisi loogista, että työnantajat alkaisivat soitella työttömien perään, eikä toisinpäin?

Sulleko ei ole soiteltu? Minulle soittavat headhunterit ja HR-ihmiset, kyselevät työpaikanvaihtohalukkuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea! Poistin itseltäni tuon itseni markkinoimisen tarpeen hakeutumalla työvoimapula-alalle. Ei nimittäin kiinnosta pätkääkään esitellä itseä työnantajille, nyt saavat soitelle perääni.

Vierailija
24/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä joillakin aloilla toimiikin näin. Yleensä kuitenkin yritetään työnantajan toimesta rekrytoida osaajaa kilpailevalta yritykseltä. Eli työnantajan haku kohdistuu jo töissä olevaan.

Vierailija
25/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos työntekijät velvoitettaisiin itse maksamaan erilaiset palkan sivukulut? Siinä sitten moni joutuisi toteamaan, että kun en niitä maksanut, niin en saa eläkettä, sairausajan palkkaa eikä ole sitä työterveyshuoltoakaan.

Vierailija
26/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työvoimapula, niin eikö olisi loogista, että työnantajat alkaisivat soitella työttömien perään, eikä toisinpäin?

Sulleko ei ole soiteltu? Minulle soittavat headhunterit ja HR-ihmiset, kyselevät työpaikanvaihtohalukkuutta.

Just, oletko itsesi markkinoinnin ammattilainen, minä minä minä. :D

Vierailija
27/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät saavat valtiolta paljon tukia, joten niiden vastineeksi on oikein esittää vaatimuksia. Tavallinen työnantaja ei saa valtiolta mitään muuta kuin tilisiirrot verojen maksamiseksi.

Vierailija
28/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokasta.

Vierailija
29/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos työntekijät velvoitettaisiin itse maksamaan erilaiset palkan sivukulut? Siinä sitten moni joutuisi toteamaan, että kun en niitä maksanut, niin en saa eläkettä, sairausajan palkkaa eikä ole sitä työterveyshuoltoakaan.

Ei tämä työnantajan maksuvelvollisuuksia poistaisi.

Vierailija
30/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No annapa numeroita, johon alan soitella.

Eipä kyllä ole täällä päässä puhelin pirissyt töihin tulijoiden toimesta.

Ihmiset haluaa 8-16 töitä ja niin että illat ja vkl aina vapaana, mikä ei tällä alalla ole todellisuutta. Harmi ettei halukkaita löydy, palkka on hyvä.

Vierailija
31/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan meillä oli 90 luvulla Pertti Salovaaran juontama ohjelma "Työlinjalla".

Siinä työntekijät ilmoittivat itsestään ja osaamisestaan televisiossa, sitten työnantajat ottivat yhteyttä, lopuksi sovittiin treffit.

Jonnet ei muista.

Vierailija
32/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, oletko itsesi markkinoinnin ammattilainen, minä minä minä. :D

Ei, olen verkostoitunut osaaja, jonka työskentelyote tunnetaan. Silloin työnantajat soittelevat perään.

Mutta miksi kukaan soittaisi sohvalle lysähtäneelle luuserille, joka ei voi tulla töihin, koska menettää tuet.

Vierailija
33/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset haluaa 8-16 töitä ja niin että illat ja vkl aina vapaana, mikä ei tällä alalla ole todellisuutta. Harmi ettei halukkaita löydy, palkka on hyvä.

Ei ihme että on työvoimapula, kun työ, työajat ja palkka on niin salaisia ettet kehtaa niitä kertoa.

Häpeätkö kertoa?

Kyllä minäkin maksan vaikka sata tonnia vuodessa myyntihepulle joka myy miljoonalla.

Kyse on varmaan puhelinmyynnistä.

Vierailija
34/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työtön, juu, ja on soiteltu. Ala on hyvin verkostoitunut, niin tekijät tiedetään ja tunnetaan hyvin.

Vierailija
35/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ei vastaa tuntemattomiin numeroihin, joten turha soitella. Sähköpostia heillä ei ole eikä postiosoitetta.

Vierailija
36/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ala, päivätyöt juuri ovat itselle niitä pahimpia, illat, yöt ja viikonloput + arkipyhät parasta.

Vierailija
37/37 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä sain työkkäristä listan alan työttömistä cv:n kera yhteystietoineen, siitä sitten valitsemaan soveltuvaa. Ei pitäisi olla vaikeaa. Ja ihan motivoituneita kavereita sieltä löytyi, kunhan on silmää tulkita cv:tä.