Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa sosiaalisesti kömpelöä ja huonoa

Vierailija
10.12.2024 |

Olen käytännössä aina tilanteissa,, joissa minulla ei ole juuri mitään sanottavaa, mutta kohtealiaisuuden ja kiusallisten tilanteiden välttämiseksi keksittävä jotain puhuttavaa. Halausin tutustua ihmisiin, mutta olen niin tylsä tyyppi, että minulla ei ole ikinä niin mielenkiintoista juttua, että toista varmaan kiinnostaisi. Olen nytkin koulumaailmassa aikusena tilanteessa, että en ole osannut tutustua oikein ryhmäläisiini. Tiedän muista kuitenkin jotain, kun ole kuunnellut muiden juttuja.

Olin lapsena ollut todella ujo, mutta en ole enää niin paljoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ainakin positiivisempi asenne. Voit jutella mistä tahansa kouluunkin liittyvästä. Tervehdi reippaasti hymyillen ja yritä kommentoida joskus rohkeasti asioihin joihin osaat. Muista hyväksyä muiden reaktiot, sitä me muutkin tehdään ja ole sinnikäs. Pettymyksiä tulee kaikille.

Vierailija
2/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilaa olevasi mystinen miljönaarimies. Tällöin jopa Sofia Belorf voi rakastua sinuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain rennosti voit heittää jotakin juttuakin ilmoille mutta älä väkisin. Ole kohtelias mutta aidosti.

Vierailija
4/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeeni on että älä keskity itseesi, ole oikeasti kiinnostunut muista. Jos he kertovat jotain kysy jatko kysymys. Tai vaikka toista mitä he sanottavat -ja anna tilaa puhua. 

esim. Minä olin viikonloppuna Oulussa.

sinä: ai Oulussa?

joo, kävin vanhempia moikkaamassa. 

sinä: ahaa; oot siellä Oulussa viettänyt lapsuuden?jne.

sitten he kysyy sulta, ja niin se juttu etenee.

Vierailija
5/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja älä odota mitään vaan elät vain. Siitäkin voi nauttia vaikka heti ei saisikaan kavereita sillä tavalla. Saat rohkeutta ja itsevarmuutta. Saatat innostua koulunkin ulkopuolella sosialisoimaan itseäsi. Elä elämää, kyllä se siitä aukenee. Monillakaan ei ole paljon ystäviä. Somessakin voi olla rohkea ja seurata erilaisia ihmisiä sekä kommentoidakin joskus.

Vierailija
6/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeeni on että älä keskity itseesi, ole oikeasti kiinnostunut muista. Jos he kertovat jotain kysy jatko kysymys. Tai vaikka toista mitä he sanottavat -ja anna tilaa puhua. 

Tämä olikin muuten hyvä esimerkki aiheeseen!

Vierailija
7/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun juttelet ihmisten kanssa, niin ajattele, että he ihan oikeasti haluavat kuulla mitä sulla on asiana. Mieti vaikka miten puhut jonkun hyvän tuttavan tai kaverin kanssa 

Vierailija
8/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi, ole juuri sellainen kuin oikeasti olet, silloin näet, keiden kanssa sovit parhaiten yhteen ja sosiaalisiin tilanteisiin. Kaikkien kanssa ei voi eikä tarvitse tulla toimeen, surullisinta on se, jos ihminen pyrkii muuttamaan pohjaluonnettaan liikaa toisia miellyttäväksi. Itse olen suorasanainen, en teeskentele, haluan, että asiat otetaan juuri niin hyvin tai huonosti kuin ne ovat esille tulleet, joten vaikeaa on tulla toimeen oikeastaan kenenkään kanssa, nöyristely ja mielistely ei oikein sovi, sanon rehdisti mitä mieltä olen, en arvostele, enkä tee sitä ilkeyttäni, olen vain sellainen. Ole sinäkin sellainen kuin olet, olet varmaan ihan OK sellaisena kuin olet!

Vierailija
9/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä olikin muuten hyvä esimerkki aiheeseen!

Kuha muistaa ettei ajaudu liiallisen poliisikuulustelun puolelle.

Vierailija
10/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele kotona itseksesi, harjoittele. Sitten on helpompi alkaa puhua muillekin.

Vierailija
11/11 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaa rohkeasti juttelemalla niistä mitkä vaikuttavat tylsiltä aiheilta. Tylsät aiheet voivat itsestä tuntua tylsiltä, mutta ehkä ne on juuri niitä mistä ihmiset keskenään yleensä puhuvat. Hiljaiset hetket voivat tuntua kiusallisilta, mutta ne ei ole sitä todellisuudessa. Ne on aika tavallisia tilanteita ihmisten välillä. Puheen aihetta ei tarvitse aina itse keksiä tai pitää yllä. Myös toinenkin voi osallistua keskusteluun jos haluaa. Hiljaisuuskin on ok. Ei aina tarvitsekkaan jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi