Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

- - - KESÄNUPPUJEN VKO 37 - - -

01.09.2008 |

.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän siis on kolme lasta ja kolme oli se minkä olin halunnutkin. Kun ensimmäisen lapsen sain, tiesin että haluan toisenkin. Ja toisen jälkeen alkoi itää ajatus että joskus vielä kolmas... No, kohtalo puuttui peliin ja tämä kolmonen tuli varsinaisesti tilaamatta. Niin oli hyvä. Nyt on kyllä lapsiluku täynnä, ja se täytyy hyväksyä vaikka hieman jokin sisälläni protestoi. Tykkään vauvoista NIIN!!! Samoin kuin nappula, pikkuvauva-aika on jotain niin ihanaa että sitä eläisin uudestaan ja uudestaan. Raskaana oleminenhan on hanurista, mutta näköjään ne kamaluuden ovat taas kerran unohtuneet vaikka niin hirveä oli viimeinen raskauteni.

Kyllähän noita tehtailisi jos pysyisivät pieninä suloisina vauvoina, mutta oman mielenterveyteni takia on kai pakko lopettaa koska joskus on hyvin vaikeaa kestää noita isompia =D Niistä on vaivaa!! Ja kalliiksikin tulevat niin että ei it-työläisen ja sosiaalityöntekijän yhteenlasketuilla palkoilla pysty - etenkin jälkimmäinen mättää. Mutta nais-eläin kun olen, niin jokin vaisto saa haluamaan lisää ja lisää vauvoja, ja tämän vaiston kanssa joudun varmasti vääntämään kättä eräänkin kerran. Luin jostain, että naiskroppa "tyytyy" suunnilleen viidennen vauvan kohdalla, silloin ei enää tule tätä sisäsyntyistä haikeaa halua jota on niin vaikeaa määritellä.

Pikkuvauvasta luopuminen on tämän kolmosen kohdalla vielä edessä, niin on ollut kiireistä aikaa nämä kolme kk että en ole ehtinyt filosofoimaan. Eilen aloin viikata pieneksi käyneitä vaatteita sivuun ja silloin se ajatus käväisi mielessä että tässä oli nyt minun pikkuvauva-aikani. Siitä ajatuksesta luopuminen ja yhden elämänvaiheen taakse jättäminen on siis edessä tässä luopumisten ketjussa jota elämäksi kutsutaan.

Maarmeladi

Vierailija
42/55 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeesta piti eilen sanomani, mutta unohtui... Eli ihmeekseni olen jo kuumeillut, vaikka vauveli noin pieni. Kun aikaisempia kuumeilin vasta 3 ja 6 vuoden päästä! Pahin kuume oli ehkä tytön ollessa 1kk ja nyt kuume rauhoittumassa. Outoa sikäli, että raskausaikana olin lähes liikuntakyvytön liitoskipujen takia, kuten myös pari viikkoa synnytyksen jälkeen. Huomasin jo laskeskelevani, että jos tästä kierrosta jäisin raskaaksi, niin laskettu aika olisi jokseenkin sama kuin Sannillakin. HUI! mutta siis telkeän nämä ajatukset heti mielestäni. Ja eihän se ole sanottua, että vaikka nää on jo mun tokat menkat synnytyksen jälkeen, että kuitenkaan ovuloin. Mutta meille ei siis ole tulossa enempää lapsia.

Hei muut täysimettäjät! Syökö teidän vauvat molemmista rinnoista joka syötöllä? Kun Sanni-neiti syö aina vaan toisesta kerrallaan edelleenkin, joitakin todella harvoja poikkeuksia on ollut.

Auttakee rintatulehduksen kokeneet! Luulin, että kun imetyksen alkuhankaluuksista päästiin niin voisin huoahtaa helpotuksesta, mutta mitä ihmettä. Kyllä vaan sitkeästi rintatulehdusta meinaa pukata päälle! Eilen oli pingispallon kokoinen muhkura rinnan sisällä, joka ei lähtenyt auki lypsämällä eikä pumppaamalla. Taisi se pumppaaminen vaan ärsyttää rintaa entisestään, kun oli sellaista nylkytystä tolla mun pumpulla. Aamusyötöllä muhkura onneksi hävisi, kun tyttö söi oikein hanakasti. Mutta nyt rintaan on lehahtanut punainen laikku ja koko rinta on ihan s***tanan kipeä. Kuinka kauan uskallan seurata tilannetta? Voiko mennä itselleen ohi? Kuumetta ei ole ollut, otin kyllä vähän droppiakin... Ja tää on vielä mun "luottotissi", jonka en olisi uskonut reistaavan.

Jees, palaillaan. Terkuin Ananas ja Sanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihiii, ananaksella on luottotissi! :)) Kumpikahan mulla olisi se luotettavampi roikula..

Mulla on nyt sen yhden kerran meinannut pukata r-tulehduksen päälle,silloin sain ahkeralla tyhjentämisellä sen hiipumaan, muuta en osaa sanoa.. Kai jos kuumeen nostaa, niin on aika marssia lääkärille?

Syömisestä, ei meillä ole ikinä syöty muutakuin yhdestä kerrallaan, tuntuu tulevan silläkin kylläiseksi. Mutta kuinkas useasti te täystissittävät joudutte syöttämään, siis kuinka kauan vauvat jaksavat tankkauksilla?

Meillä on taas tänään lussutettu ja imutettu nyrkkejä ihan hirveällä vimmalla, ja siinä imemisen välillä raivoaa ja huutaa kun niistä ei heru mitään. Ja tissiä ei millään, siinä vaiheessa ei auta muutakuin kantelu ja kahtelu.. En tiedä sitten kutittaako niitä ikeniäkin niin hirveästi, että sen takia hankaa ja raivoaa - tissillekin.

Väsyttävää.

Nyt nautiskelemaan lasi viiniä, sitten nukkuun, Viime yönä menin valvomaan liian pitkään ja sitä on saanut kyllä tänään katua.

Sakariini ja kossi

Vierailija
44/55 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattekohan mua vielä, kun en ole kolmeen viikkoon päässyt tänne kirjoittelemaan :) Muutettiin pari viikkoa sitten uuteen asuntoon eikä meillä ole ollut nettiä. Muutenkin aika on kulunut muuttolaatikoita purkaessa ja vauvan kanssa ollessa.

Lueskelin nopeasti tämän viikon kuulumiset ja aika samanlainen meno tuntuu monessa perheessä olevan kuin meilläkin. Vauveli on pikkuhiljaa löytämässä käsiään. Kädet on välillä niin syvällä kurkussa, että pikkuinen alkaa kakoa, ja tänään tavoitteli ensimmäistä kertaa helistintään. Oli se aika hellyttävän näköistä :D

Rintaraivareita on ollut viikon ajan, toissailtana sai oikein kunnon kohtauksen ja huusi puolitoista tuntia. Ja tänään taas sai kahteen otteeseen pienet mutta rajut raivarit. Pelkkä tissin näkeminenkin nostaa desibelejä, joten yritän pysytellä kaukana ja isi hyssyttelee pikkuista olkapäällään. Ollaan lopulta tarjottu pullosta muutama hörppy korviketta, minkä jälkeen rintamaitokin jo maistuu. Toivottavasti nämä raivarit loppuvat pian...

Onko kellään mitään ideaa, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Syy voi olla vaikka mikä: liian runsas heruminen, liian vähäinen heruminen, vauvan ruokailurytmin muuttuminen... Itse veikkaan liian runsasta herumista, koska viikko sitten meillä oli tiheän imun päivä ja rinnat ovat olleet todella turvoksissa sen jälkeen. Tänäänkin päivällä toisesta tissistä oikein suihkusi maitoa kun vauvan imuote kirposi hetkeksi.

Viikon päästä sunnuntaina on nimiäiset. Tarjoilut on jo kuosissa, mummut ja papat ovat lupautuneet hoitamaan syötävät. Meidän tehtävä on keittää kahvit ja tietty paljastaa pitkään pantattu nimi :D Vähän jännittää ihmisten reaktiot, mutta enää ei ehdi vaihtaa kun maistraattiinkin on jo ilmoitettu.

Ollaan käyty kerran vauvakerhossa ja mukavaa oli. Pikku-ukko ei tosin saanut siitä varmaan niin paljon irti kuin minä, mutta ensi viikolla mennään taas. Joku yhteinen jumppa olisi ollut kiva aloittaa, mutta työväenopiston kurssit täyttyivät heti alta aikayksikön enkä minä hitaana hämäläisenä ehtinyt mukaan.

Nyt täytyy kiirehtiä iltapalalla ja sitten nukkumaan. Rentouttavaa viikonloppua itse kullekin!

Haissa ja Nuuskamuikkunen n. 2,5 kk

Vierailija
45/55 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä flunssaisena valvotaan. Niskat jumissa, päätä särkee, kuume yrittää nousta joten olo on kurja. Ja nenä vuotaa ihan tolkuttomasti, mun piti koko ilta kulkea paperirulla kädessä jatkuvasti. Levottomasti olen nukkunut alkuyön ja nyt piti nousta yrittämään panadolia ottaa että sais edes pari tuntia nukuttua.

Mitenkähän sitä sairaana selviää ristiäisistä.. Nuoremmallakin pojalla ääni painoksissa ja yskii ja niiskuttaa... Huomenna pitäis jaksaa käydä vielä etsimässä mekolle hartiahuivia kaveriksi ja käydä muutenkin kaupoissa.

Plääh!

Vierailija
46/55 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin koko pinon ja nyt en enään muista mitä piti kommentoida!! :( ehkä tää väsy tekee jo tepposia!!

mistä voi johtua et vauvan kakka on paksua..tahnamaista?? onks normaalia?? imetän edelleen enkä ole antanut mitään ylimääräistä!!

eilen annoin 2x nannia, jos vaik nukkuis pitempiä jaksoja!! mut ei auttanut!! herää nykyään1-2h välein!! (väsyttää)saa nähdä minkälaista kakka on tänään ku eilen annoin sitä nannia!

torstaina oli pienikina miehen kanssa!! alkoi siitä ku sano et en ole mitään tehnyt!! sanoin et poika heräs ainakin 6kertaa yössä ja en saanut nukuttua!! etten jaksanut tehdä mitään vaan nukuin pojan kanssa!! sit se sano!!! nyt tiedät minkälaista intissä oli!!!!!!!!!! silloin mulla kilahti!!! aivan eri asia ei voi verrata ja eikä edes silloin tunnettu!! ärsyttää asia vieläkin!!

mies ei enään edes osallistu paljoon pojan hoitoon niin kuin alussa! toisaalta ymmärrän..ku muutettiin omakotitaloon kesällä ja täällä on paljon tekemistä, mut mun pitää siivota ja hoitaa poikaa samalla, mut hänen ei tartte!! V!!

anteeks..väsyneen naisen kiukkupurkaus!!!!!!!

heti tuli parempi mieli :)

tinti82japoika kohta 3kk

Vierailija
47/55 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istun ihan nakupellenä ja odottelen, että kaikki rasvat imeytyisi niin pääsisin kömpimään sänkyyn. Ihottuma vaivaa siis edelleen, ja tuntuu vain leviävän. En tiedä mistä johtuu, on tosi inhottava, kun kutiaa kauheesti ja ihan kamalan näkönenkin. Voiskohan se hormonikierukka olla syyllinen?

Kovin rauhallista yötä ei siis ole tiedossa, kutinan lisäksi kaksi lasta olisi kainalossa. Annoin luvan tulla mein sänkyyn, kun mies on reissussa, ja totta puhuen mua vielä hieman pelottaa yksin tässä talossa. Varsinkin, kun koiraa ei enää ole, nyyh! Koko ajan joku sanoo, kuinka olisi täällä nauttinut, kun piha on aidattu niin voisi olla vapaana...

Täällä helteet jatkuu, tänään lähemmäs 30 astetta, ja voitte uskoa, kuinka kivaa on olla kokovartaloihottumassa tässä hikoilumäärässä! Vaavikaan ei nuku kunnolla päikkäreitä. Käytiin tänään tutun kotona, kun heillä on pieni uima-allas takapihalla. Saivat lapset polskia sydämensä kyllyydestä. Ilma tosiaan oikein seisoo, ihan odotan viileitä kelejä, uskokaa tai älkää. Ja mä olen aina rakastanut lämpöä!!!

Pikkuneiti hakee rytmiään, imeskelee myös käsiään ja ei huoli tuttia, ei eedes vahingossa. Aikamoinen sylivauva on etenkin iltaisin. Häntä sittn roikotan sylissä, kun kantoliina on liian kuuma. Ja isompien perässä saa koko ajan juosta. Oppivat juuri pyörällä ajnon, ja olisivat koko ajan tiellä ajamassa enkä yksin viitsi päästää. Tulispa tuo mies jo reissusta!

ja kutina alkaa taas...

Selma

Vierailija
48/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun aurinkoinen aamu pitkästä aikaa :)

Ulkona touhuttiin tuossa ennen lounasta, nyt pitäisi jaksaa mennä laittaan lapsoset unille. Kuulostaa että isompi jo kiukuttelee isälleen tuolla alhaalla :/

Eilen Luka oli koko päivän mummolla, oli ihanan rauhallista. Saatiin miehen kaa ottaa "päiväunetkin" ;) Pitkästä aikaa..

Tänään luvassa kyläilyä. Veljelle mennään vaan, heillä on kova vauvakuume niin mielellään käpistelevät Topeliusta :) Jokohan saadaan hyviä uutisia, siis että olisivat alkaneet yrittään tai olisiko jopa tärpännyt? :))

mut nyt pitää lopettaa lyhyeen, pojat alkaa ulvomaan!

t:Rouva ja pojat

Vierailija
49/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh mikä ilma! Vettä sataa ja tosi harmaa keli muutenkin.

Oon pakkaillut koko päivän, ja nyt on meidän perheessä sellainen harvinainen tilanne, että kaikki kamat on siististi laatikoissa, ja jopa laatikot on pinottu nätisti kantamista varten! Missään ei loju ylimääräistä tavaraa vaan kaikki on tosiaankin pakattu. Ihmettelen itsekin että miten on päässyt näin käymään :) Varmaan sen takia kun mun ylitehokas isosisko oli auttamassa pakkaamisessa, oli oikein elementissään.

Huomenna olis tarkoitus sitten ajaa kamojen kanssa uudelle paikkakunnalle, tää yö ollaan vielä mummolassa. On tää muuttaminen kyllä aika rasittavaa kaikin puolin. Ostin uuden sohvan tällä viikolla, se vähän piristää :)

Tältä lypsylehmältä muuten taitaa loppua imetys, en jaksa enää taistella sen asian kanssa :( Sitä ei vaan tule tarpeeksi, on pumpattu ja kokeiltu kaikki muutkin konstit. Toinen tissi on kokonaan ummessa, siitä en oo edes yrittänyt enää moneen päivään, ja toisestakin tulee vaan sen verran että pullosta saa antaa 100 ml päälle. Lopettelenkin tässä pikkuhiljaa koko imetystä, annan nyt kuitenkin alkuun "hörpyt" tissistä niin kauan kuin sieltä edes jotain tulee. Vaikken mikään imetysfanaatikko olekaan, ja esikoistakin imetin vain 2 kk samasta syystä, niin kyllä harmittaa aika paljon että se tälläkin kertaa loppui näin lyhyeen. Olisin ihan mielelläni imettänyt ainakin sen puolisen vuotta, mut minkäs teet. Luulen että tuo meidän sairaalareissu ja kaikki se stressaaminen ja pelko jotenkin vaikutti tähän asiaan. Näin muuten unta että miun toinen tissi, siis tää luottotissi niinkuin joku sen muotoili, oli imetyksen lopettamisen jälkeen paljonpaljon pienempi ja riippuvampi kuin tää "huono tissi". Saas nähdä kuinka käy :)

En yllättäen muista taaskaan mitä piti kirjoitella... Selman kuulumisia oli hauska kuulla! Niin ja sitä piti kysymäni että oletteko käyneet koskaan lukemassa noita "Aihe vapaa"-kirjoituksia? Oon nyt pari kertaa käynyt siellä kurkkimassa, ja täytyy sanoa että huhhuh mitä juttuja! Ne aiheet tosiaankin on laidasta laitaan, ja ihmiset tuntuu vastauksista päätellen olevan aika kärkkäitä arvostelemaan muiden elämisiä ja olemisia. No, ihan kiva että tollasillekin jutuille on sitten oma osionsa :)

Jaa, ei auta, kai se on lähdettävä hommiin kun pitäis ne kamat kai kantaakin sinne autoon...

Deepest_Blue & tytöt

Vierailija
50/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookaan taas moneen päivään ehtiny lukemaan teidän kuulumisia ja olipa niitä taas ehtiny tullakin...

Kovasti kuulostaa monen perheessä samanlaiselta tuo vauva-arki ku meilläkin. Poika on lutkuttanu käsiänsä 2-3vkon ajan ja kuola valuu jatkuvalla syötöllä...Nyt on välillä taas alkanu pulauttelemaan enemmän. Mikähän siinä on että vielä tunnin päästäkin syömisestä saattaa tulla puklu? Leikkimatto ostettiin tiistaina, siinä on nyt viihtyny itekseen jopa tunninkin kerrallaan. Naureskelee niille ötököille jotka roikkuu siitä kaaresta ja yrittää huitoa niitä käsillänsä- välillä vahingos onnistuu ja välillä ei.

Tuikun tyttö kuulostaa hyvin samanlaiselta nukkumisen suhteen ku meidänki poika...:)

Ananas:Kokeilepa heti laittaa kylmä kaalinlehti siihen kipeän tissin päälle( jos sulla nyt vielä sitä tulehdusongelmaa on?)Mulla ainakin auttoi tuo kaali tosi hyvin, eikä tulehdus sitten kunnolla päässy päälle jos heti ku vähä tuli oireita hoiti tuolla kaalilla. Meillä ei myöskään syödä ku toisesta tissista kerrallaan. KJu kerta riittävä annos tulee yhdestä tissistä nii en koe tarpeelliseksi yrittää väkisin tyrkyttää lisää- puklailee muutenki välillä oikein kunnolla, varsinki jos hotkinu ruokansa. Mitäs muuta mun piti kommentoida tosta imetyksestä, nyt ei muista ei...

DeepestBlue:Ootko ihan varma ettei sitä maitoa tuu enää? Nimittäin se että rintapumpulla et saa sitä maitoa herumaan ei kerro mitään siitä että paljonko sitä maitoa todellisuudessa erittyy. Meilläkin alkoi reilu viikko sitten tiheän imemisen kausi, jolloin heräs 1-2 h välein yölläkin imemään. Ja sitte ku tuntui ettei pumpullakaan irtoa maitoa juuri mitään heräs mulla hirveä epäilys että riittääköhän mun maito. Kuitenki ku luin asiasta tietoa mm. imetystukilistan sivuilta, nii selvishän se että ihan normaaliahan se on :)

Oululaiset mammat: Meillä piti olla se tapaaminen tulevan viikon perjantaina... Meidän täytyyki nyt lähteä niiden häiden vuoksi jo aiemmin reissuun, joten en pääse tulemaan sillon perjantaina...:( Olisko mitenkää mahdollista siirtää sitä tapaamista vaikka seuraavan viikon tiistaille? En muista mitenkä ne päivät meni koska Kauriksella passas? Mutta jos ei passaa toi tapaamisen siirtäminen, nii nähdäänpä sitten lokakuussa taas?

Poika nukkuu edelleenki ulkona vaunuissa, kohta jo 5h vedelly päikkäreitä- pitää mennä tarkistamaan tilanne piakkoin...Mies vahtaa formuloita- mua ei vois vähempää kiinnostaa....

Urastakin täälä on juteltu...Mä oon siis jo "urani" huipulla- sairaanhoitajalla kun ei oikein oo etenemismahdollisuuksia. Ja siitäkin ikävää se on että vaikka kuinka hyvin tekis työnsä ja olis ahkera nii silti saa sen saman palkan ku se vähän laiskempi työkaveri...:( Meidän alalla ei oo siis käytössä mitään bonuksia hyvin tehdystä työstä mikä mun mielestä on ihan peestä. Välillä kateellisena kuuntelen miehen juttuja kuinka se välillä saa useita tonneja bonuksia. Välillä tekis mieli lähteä opiskelemaan ihan toinen ala, mutta en tiedä miten tuon taloudellisen puolen kaa sitte pärjäis jos ei työelämässä olis.Ei huvittais ruveta opiskelijan tuloillekaan enää. Ja työn ohella opiskelemaan musta ei taas oo- sen verran tehokkaasti tuo mun työ imee mehut...

Mulla on välillä ihan ikävä sitä raskausaikaa, mutta niin se varmaan on että aika kultaa muistot :) Toisaalta on kyllä ihan kiva ku alkaa jo vaatteeki mahtua päälle eikä tarvi aina miettiä että mitä voi syödä. Toisen lapsen kyllä ehdottomasti vielä haluan, toivottavasti se meille vielä suodaan. Jos ei suoda niin oon älyttömän onnellinen tuosta yhdestäkin ihanuudesta :)

Tällaisia ajatuksia täälä...Kuulumisiin :)

Suvi ja pikku-mies 2,5kk

Vierailija
51/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä poju myös syö nyrkkejään ja kuolaa. Oli taas tiheän imun vaihe, jolloin meinasin jo kaivaa korvikkeet kaapista. Mut tänään tissit on olleet taas niin täynnä, että ihan ruutaa, jos poika päästää imuotetta väljemmälle. Ja olihan meillä sitä flunssaa viimeviikko.

Lapsiluvusta on ollut puhe. Miehen kaa ollaan juteltu ja minä sanoin että kyllä nää kaks poikaa meille passaa. Mies vaan meinasi, että muutaman vuoden kuluttua saatan hyvinkin olla eri mieltä. Ei pidä koskaan sanoa ei koskaan. Kutkuttaa kyllä ajatus iltatähdestä, olisi ihana olla kotona silloin kun Luka lähtee kouluun... hmm. mietitään sitä vaihtoehtoa vielä ;)

Urasta ollut puhe myös. Itsellä on ollut viimevuodet sellainen olo, että mikähän minusta tulee isona? Toisaalta tekisi mieli vaihtaa alaa tai kouluttautua tällä alalla pidemmälle. Se opintotuen uudistus, jahka tulee voimaan, että puolison tulot ei vaikuta tukeen, saa kyllä multa pisteet. Toisaalta tuo asuntolainan taakka panee pisteet kokopäiväsen työn puolelle. diipa daapa, mitäs tekis??? Paras olis ehkä et sais olla kotona mutta silti tilille tulee fyffeä :)

SuviHelena: meillä on poika kerhossa ma-ti 9-12. eli aika pikaiseksi jäisi mun kahvittelut... käykö muu päivä? miten muilla?

Vierailija
52/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun mammat: Mulle sopii seuraavalla viikolla ma,ti ja pe päivät, mitenkäs muille? Ilmoitelkaa!

Nyt pitää taas joutua! =)

Vierailija
53/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa nähdä tuleeko niitä hampaita oikeasti vai kuuluuko tuo kuolaaminen vaan ikään, mutta meillä kanssa on typy kuolannut viikon verran aina vaan enenevässä määrin.

Tänään oli meidän ristiäiset ja ihan onnistuneet tuli, vaikka olenkin flunssassa (kuumettakin varmaan on...), onneksi kun sukulaiset hoiti tarjoilut ja leipomiset. Tyttö alkoi huutaa kummin sylissä heti ja mua ärsytti papin vihjailut liian kuumasta vaatetuksesta, kun selvästi näin että kiukuttelu johtuu väsymyksestä (ei nukkunut päiväunia + flunssa väsyttää) eikä kuumuudesta. Tyttö sitten nukahtikin mun syliini puolessa minuutissa ja siitä siirrettiin sylikummille. Heräsi hetkeksi kun kastettiin (silmät pyöri päässä - mitä nyt tapahtuu) mutta jatkoi unia heti. Ja sitten sopevasti heräsi toimituksen loputtua kun mentiin ottamaan kastemekkoa pois päältä. Meeri Amanda tytöstä sitten tuli, vaikka isänikin koitti väittää vastaan vielä tänä aamuna (ärsyttävää!!) ja äitikin ehdotteli nähneensä unta Viivi-nimestä.

Sylikummi antoi valokuvakehyksen johon sai muovailuvahaan painaa jalan tai käden kuvan, se olikin yllättävän vaikea toimitus kun vaha oli niin jähmeää ettei jälkeä hellällä painamisella saatu aikaiseksi. Piti sitten peukalolla painella jälkeä vähän näkyvämmäksi :) Sitä onkin isona sitten kiva ihmetellä, miten pikkanen jalanjälki onkaan :) Kädenkuva ois ollut kivempi mutta mahdoton tohon jäykkään vahaan toteuttaa jatkuvasti nyrkkiin hakeutuvan käden kanssa :D

Seuraavat pippalot onkin sitten siskoni häät ensi viikonloppuna.

Flunssaoireet jatkuu, Meeri aivastelee ja yskii, kuin myös me vanhemmat ja pikkuveli...

Alcatraz ja Meeri 2kk 2vko

Vierailija
54/55 |
07.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan väsy, mutta joku kun kyseli v inkkejä, mikä auttaisi rintaraivareihin, ni ajattelin sen verran jaksaa naputella :) meillä siis rintaraivareita ollut jo reilut 2kk ja ne on tod. kovia ja uuvuttavia! mutta siis, vinkit, mistä meillä ollut apua, ainakin joitain kertoja kunnes taas keksittävä uusia kikkoja.. kokeile imettää muualla kuin norm, jos teillä joku vaki imetyspaikka, imetä siten, että kävelet samalla koko ajan ( tämä tehosi pitkään meillä, ei enää), imetä pimeässä(peiton allakin jotkut imettävät, meillä siitä ei tykätty), vaihda "lennossa" toiselle tissille, heijaa tai jotenkin muuten auta vauva lähes uneen ja ala sitten imettää, anna tuti ensin ja kun imu käynnissä, vaihda se tissiin,juttele vauvalle taukoamatta..olikohan tuossa kaikki, mitä minä kokeillut ja ne auttanut. minä en neuvoisi pumppaamaan enimpiä eka pois, jos raivarin syy maidon liikatulo, kuten meillä on.se pumppaaminen kun vaan lisää maidontuloa, siitä tulee vähän sellainen kierre..toivottavasti näistä nyt oisi apua. ja jos jollain on muita neuvoja, niin otan ilomielen vastaan! olen sen tuhat kertaa ollut aikeissa luovuttaa imetyksessä näiden raivareiden takia, mutta vielä yritän jaksaa, kun maitoa kerran tulee..

yritän lähiaikoina ehtiä naputella muutenkin taas meidän kuulumisia,

uuvistus ja pikkulikka 3kk

Vierailija
55/55 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä taas maistui tissi normaaliin tapaan. Hirveää tasapainottelua tuon pullon, tissin ja tutin kanssa. Jos joku päivä syö enemmän tissiä, niin ei meinaa tutti kelvata. Pitää muistaa antaa pari kertaa päivässä pullosta, niin homma pysyy balanssissa.

Juhuu, viikonloppuna ne polttarit!! Mies on vähän kipeänä, toivottavasti ei tartu miuhun tai lapsiin. Ei se mitenkään mainittavasti ole, sanoi vaan että on hieman kurkku kipeänä.

Jaahas, neiti heräsi. Pitää lähteä kauppaan kun jääkaapissa palaa vain valo.

Tytteli-83 ja typykkä 3kk 1vk