Toisen nakittaminen
Arrrgh miten rasittavaa. Mies ei kai itse huomaa, mutta hänellä on TODELLA rasittava tapa nakittaa mulle itsestään selviä hommia, jos satun pyytämään häneltä jotain. Esim. voitko tänään hakea lapset. Vastauksena tulee mulle joku samaan aikaan tehtävä asia, tyyliin joo, käy sä sitten... tai laita sä sitten...
Niin lapsellista!!!!!
Huaaah. Tähän vielä se, että teen töitä kotoa käsin. Olen siis töissä sillä aikaa, kun hän esim. hakisi lapset. Niin SILLE ajalle, mun pitäisi keskeyttää työt ja esim. laittaa pyykit tai tiskit, ikään kuin tasapuolisuuden nimissä kun häneltä on pyydetty jotain.
Kommentit (6)
Mieslapsi on valinta. Päätit huolia. Kanna vastuu
Onhan se, mutta se erikseen nakittamisesta tekeekin niin typerää. Teen kaiken päivää perheen metatyötä, mitä mies ei edes huomaa. Ei niitä tarvitse erikseen nakittaa mulle. Pääasiassa minä tästä hyppään asioille, haen lapsia ja käytän hammaslääkäreissä ym.
Ap
Mun keittiöpsykoliginen tulkinta on, että mies jossain määrin kadehtii mun työtä. Tienaan myös enemmän. Rahat on yhteiset, eli ei siinä mitään, mutta mun työn näennäinen helppous niin sanotusti syö miestä.
Näennäinen siksi, että teen käännöstyötä erikoisella kieliparilla, ei ole mitenkään "toisella kädellä" hoidettavissa, mutta on mahdollistanut etätyönä esim. ulkomaan jaksoja koko perheelle.
Niin pitäähän ne pyykit laittaa. Just silloin.
Ap
Varmaan tuossa on perää, että kadehtii. Voitteko puhua asiasta, ehkä hän pystyy myöntämään sen ja jättää nakittamisen vähemmälle jatkossa? Ja hoitaa kateuttaan fiksummin keinoin.
Sinänsähän on järkevää ehdotella oheishommia, mutta pitää voida yhtä lailla sanoa, etten taida.
Mitä hän on sanonut kun olet tästä hänen kanssa keskustellut?
No etätöissä on helppo pitää kahvitauko ja laittaa pyykit koneeseen tai tiskit sillä välin.