Karu ennuste ensi vuodelle: Työllisyys laskee lähes 50000:lla, lomautusaalto luvassa
Investoinnit ovat laajasti laskussa..ja yrityksillä menee huonosti,kukaan ei ole turvassa.
Kommentit (567)
Menkää töihin, köyhät. Kyllä töitä tekevälle riittää. Työ on parasta sosiaaliturvaa. Työ tekijäänsä kiittää. Työ vapauttaa. Työmies on palkkansa ansainnut.....
ja muuta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpon linja alkaa Purra.
pure mua laulaa Meiju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Persut kävivät vaalikampanjaansa, heidän slogan oli, että köyhiltä ei leikata. Kävin Purran vaaliteltalla ja hän vakkuutti, että pienituloisilta ei leikata. Kuinkas kävikään? Takki kääntyi, kun pääsi ministeriksi. Häpeä Purra, petit äänestäjäsi.
Persut pettää aina.
Pientähän tuo on siihen verrattuna kun Marin ja Andersson ottivat yhdeksi pääteemakseen aktiivimallin purkamisen, koska se oli heidän mielestään nöyryyttävä. Vaalien jälkeen he sitten lanseerasivat uuden mallin joka oli täysi kopio aktiivimallista, valehtelivat todella törkeästi päin äänestäjien naamaa.
Ihmettelin itsekin tuota silloin. Ilmeisesti työllisyyspolitiikkaamme ei teekään demokraattisesti valittu eduskunta hallituksineen, vaan jokin toinen taho hääri kulisseissa. Vaikuttaa siltä, että tuo taho ok EK. Olisi mielenkiintoista tietää, millä he kiristävät hallitusta toisensa jälkeen saaden aina läpi haluamansa uudistukset, joilla heikennetään tavallisen työntekijän asemaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tämä te- toimistojen pakkohaku; 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mistä haet, kun työpaikat loppuvat. Työttömiä tulee joka päivä tuhansia lisää. Kaikki hakevat ristiin rastiin samoja, muutamia paikkoja. Haloo, onko valoo?
Mulla alkaa haettavat työpaikat loppua, 8kk haettu ja 4 paikkaa/kk kohden, pieni kaupunki kyseessä. Yhdellä tutulla on vain 1 paikkaa haettava kk vaikka ei ole mitään terveydellisiä esteitä ja mulla 4 paikkaa.
Mut mun puoliso on ainoa lapsi ja mä siivoan oman asunnon kerran vuodessa. Puoliso ei siivoa mitään
holtitonta menoa
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta.
Helsingissä eläkeläinen saa ostaa palvelusetelillä kodin siivousta 24€/h tai 21€/h, jos eläke on maksimissaan 1380, 10 - 1422€ kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tämä te- toimistojen pakkohaku; 4 työpaikkaa kuukaudessa. Mistä haet, kun työpaikat loppuvat. Työttömiä tulee joka päivä tuhansia lisää. Kaikki hakevat ristiin rastiin samoja, muutamia paikkoja. Haloo, onko valoo?
Mulla alkaa haettavat työpaikat loppua, 8kk haettu ja 4 paikkaa/kk kohden, pieni kaupunki kyseessä. Yhdellä tutulla on vain 1 paikkaa haettava kk vaikka ei ole mitään terveydellisiä esteitä ja mulla 4 paikkaa.
Mut mun puoliso on ainoa lapsi ja mä siivoan oman asunnon kerran vuodessa. Puoliso ei siivoa mitään
holtitonta menoa
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta.
Helsingissä eläkeläinen saa ostaa palvelusetelillä kodin siivousta 24€/h tai 21€/h, jos eläke on maksimissaan 1380, 10 - 1422€ kuukaudessa.
Kylvetys maksaa 7,50€ kerta ilman kuljetusta ja 13,30€ kerta (sisältäen kuljetuksen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
holtitonta menoa
Kylvetys maksaa 7,50€ kerta ilman kuljetusta ja 13,30€ kerta (sisältäen kuljetuksen).
"Lounas 3,90€, aterian kuljetus maksaa 7€"
"Kauppapalvelu 9,73€ per kerta 1 kerta viikko + ruokien hinta. "
"Turvapuhelin 34,55€ kk"
Mutta viemällä niiltä työttömiltä viimeisetkin rahat (ja luomalla 50 000 uutta työtöntä siinä sivussa - näin alkajaisiksi) se ostovoima maagisesti kasvaa ihan itsestään? Ja samalla kymmenet, ehkä sadat, mahdollisesti tuhannet, yritykset kaatuvat - ja tämäkin samalla lailla kasvattaa ostovoimaa?
Veronalennukset lisäävät kansan ostovoimaa. Niissä on myös se hyvä puoli, että ne kannustavat tekemään töitä. Tukiaiset kannustavat loikoilemaan.
Tätähän nää nykyiset päättäjät halusivat. Hienoa talouspolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta viemällä niiltä työttömiltä viimeisetkin rahat (ja luomalla 50 000 uutta työtöntä siinä sivussa - näin alkajaisiksi) se ostovoima maagisesti kasvaa ihan itsestään? Ja samalla kymmenet, ehkä sadat, mahdollisesti tuhannet, yritykset kaatuvat - ja tämäkin samalla lailla kasvattaa ostovoimaa?
Veronalennukset lisäävät kansan ostovoimaa. Niissä on myös se hyvä puoli, että ne kannustavat tekemään töitä. Tukiaiset kannustavat loikoilemaan.
Voi pieni kullanmuru, kun ihmiset ei saa töitä. Siitä tässä kiikastaa ja on aina kiikastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään lopputilin yt- neuvotteluissa. Ikää 58. Veljeni työpaikka meni konkurssiin. Mutta hei- ei huolta; Purra ja Orpo lupasi kaikille töitä. Ehkä niitä paikkoja materialisoituu jostain, kun työttömiltä leikataan kaikki. 🤔
Eikun menet vaan töihin jonnekin. Sehän helppoa. Fiman ovesta sisään, ja sanot että "mä tulin ny. Missä on mun työhuone"?
Pomo siellä on sinua jo odottanutkin. Pullaa ja kaffeeta heti tarjolla..... ja mersu pihassa.
Vaikka monet ajattelee, että tämä on vitsi, niin tähän persujen ja kokoomuksen ajattelu perustuu. Ihmisten pitää vain mennä töihin, hän vain menee, ei haittaa että ei ole olemassa työpaikkoja, niihin pitää vain mennä ja jos et tottele rangaistaan ja nöyryytetään sinua monin eri tavoin. Miten voi mennä jonnekin mitä ei ole olemassa. Ei ihminen voi mennä keksittyyn mielikuvitus työpaikkaan, tämä on kokoomuksen ja perussuomalaisten taikaseinä, keksityt mielikuvitustyöpaikat joihin ihmiset vain menevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pieni kullanmuru, kun ihmiset ei saa töitä. Siitä tässä kiikastaa ja on aina kiikastanut.
Pitäisikö esim. palkkatuella ollessa nousta kokouksessa ylös ja sanoa kaikkien työntekijöiden kuullen, että haluan jatkaa töissä.
Miksi otetaan uusi palkkatuella eikä anneta aiemmin olleen jäädä.
No, joo, tulee se kaupungille tai yrittäjille halvemmaksi, kun valtio maksaa 50% palkasta. Siksi varmaan työttömiä kierrätetään tarhoissakin lapsia hoitamassa palkkatuella.
Töiden ulkoistaminen halpamaihin pitäisi kieltää. Ei ne työt edes hoidu siellä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, jos sinä et saa töitä. Pitää olla vähän parempi asennoituminen ihmisiä ja työtä kohtaan. Sitä oppii parhaiten, kun on riittävän pienten tukiaisten varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi menossa taantumaan ja nämä ääliöt, joita ministereiksi kutsutaan, leikkaavat työttömiltä ja köyhiltä. Ostovoima laskee niin alas, että Suomi on pian Romanian tasolla. Ei se pieni prosentti rikkaita, pysty Suomea pystyssä piyämään. Hyvästi hyvinvointivaltio.
Eli annetaan lisää rahaa työttömille, niin maan ostovoima nousee ja talous kukoistaa!!!
Täytyy sanoa että vasemmiston logiikka on pistämätön, ei ihme että marxilaiset valtiot syntyivät ja ne kaatuivat jokainen kurjuuteen!
Kiina ei ole kaatunut. Itse asiassa sillä menee erittäin hyvin. Kansalaisten ihmisoikeuksilla ei sitten tosin menekään ihan niin hyvin.
Kiinalla ei itse asiassa mene niin hirveän hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, jos sinä et saa töitä. Pitää olla vähän parempi asennoituminen ihmisiä ja työtä kohtaan. Sitä oppii parhaiten, kun on riittävän pienten tukiaisten varassa.
Oi voi, työtön on lapsesi kanssa tarhassa. Minä olen ystävällinen, mulla on karkkia töissä mukana ja vuoden vanha taapero on iloinen saadessaan karkkia. Työttämänä olen ystävällinen toisin kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään lopputilin yt- neuvotteluissa. Ikää 58. Veljeni työpaikka meni konkurssiin. Mutta hei- ei huolta; Purra ja Orpo lupasi kaikille töitä. Ehkä niitä paikkoja materialisoituu jostain, kun työttömiltä leikataan kaikki. 🤔
Eikun menet vaan töihin jonnekin. Sehän helppoa. Fiman ovesta sisään, ja sanot että "mä tulin ny. Missä on mun työhuone"?
Pomo siellä on sinua jo odottanutkin. Pullaa ja kaffeeta heti tarjolla..... ja mersu pihassa.
Vaikka monet ajattelee, että tämä on vitsi, niin tähän persujen ja kokoomuksen ajattelu perustuu. Ihmisten pitää vain mennä töihin, hän vain menee, ei haittaa että ei ole olemassa työpaikkoja, niihin pitää vain mennä ja jos et tottele rangaistaan ja nöyryytetään sinua monin eri tavoin. Miten voi mennä jonnekin mitä ei ole olemassa. Ei ihminen voi mennä keksittyyn mielikuvitus työpaikkaan, tämä on kokoomuksen ja perussuomalaisten taikaseinä, keksityt mielikuvitustyöpaikat joihin ihmiset vain menevät.
Huvittavinta on että kokoomuslaiset valkokaulustyöpaikat ovat ne ekana AIn myötä haihtuvat duunit. Katsotaan kahden vuoden kuluttua kellä niistä on vielä hommia.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin työttömille kuula kalloon niin pysyy työttömyys kurissa. Miksi elättää laiskureita kun on mahdollisuus päästä niistä eroon.
Oletko muuten tietoinen, että talousasiantuntijat ja ekonomistit ovat aika yksimielisiä, että täystyöllisyys on huono asia valtion taloudelle. N5% työttymyyttä, siitä ehkä pikkuisen yli pidetään hyvänä, työmarkkinoilla pitää olla joustoa ja liikkumavaraa. Toki olethan trolli ja sinulla kaikenlaisia hassuja sloganeita, taloudesta et tiedä mitään etkä luultavasti mistään muustakaan. Joten kun sinä teloitat kaikki työttömät luot itseasiassa samalla talouskriisiin ja laman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut rakentaa vaihtoehtotodellisuuden. Etkö muka todella ole kuullut uutisia työvoimapulasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi voi, työtön on lapsesi kanssa tarhassa. Minä olen ystävällinen, mulla on karkkia töissä mukana ja vuoden vanha taapero on iloinen saadessaan karkkia. Työttämänä olen ystävällinen toisin kuin sä.
Tarhassa on valokuvauspäivä ja on kiva tehdä jollekin tytölle kampaus valokuvaan, innoittajana lasten elokuva Rölli. Vanhempien tylsät letit voi avata ja tehdä uuden kampauksen.