Miehen läheisriippuvuus, kokemuksia?
Mieheni on 60 v ja minä olen 48 v.
Pitkä liitto. Liitto on hyvä, olemme toistemme parhaat ystävät, paljon nauretaan yhdessä, pystymme puhumaan eli kommunikaatio toimii.
Mutta olen itse pikku hiljaa huomannut, että mitä enemmän ikää miehelleni tulee sitä enemmän hän tukeutuu minuun.
Esim mieheni vaatii, että menemme aina yhdessä kauppaan, hän haluaa minut AINA mukaan seuraksi.
Myös hän on piintynyt kotihiiri. Ja jos jokin meno tulee, niin vaatii että minun on aina tultava seuraksi. Ei ikinä suostu lähtemään minnekään ilman minun seuraani. On hylännyt omat kaverinsa ja haluaa kaiken vapaa-ajan viettää minun ja perheen kanssa.
Olen yrittänyt häntä houkutella olemaan yhteydessä kavereihinsa ja vaikka lähtemään terassille näiden kanssa tai vaikkapa uimahalliin uimaan tai kävelylle tmv. Ei kiinnosta.
Jos on työpaikan TYKY tapahtuma tai poikien sauna-ilta, niin on sen pakollisen ajan siellä ja sitten kiirehtii äkkiä minun luokse kotiin.
Alan kauhulla odottamaan miehen vanhenemista ja sen myötä yhä kasvavaa läheisriippuvuutta minuun.
Mitä tälle ongelmalle voi oikein tehdä??
Nytkin tilanne on jo sellainen, että mies vaatii että kun katselee itse televisiota, minun pitäisi aina tulla hänen seuraksi katselemaan kanssaan. Haluaa että lopetan kotityöt ja tulen seuraksi hänelle.
Onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta??
Mieheni vihaa yksinoloa ilman minun seuraa.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole lähesriippuvuutta vaan ripustautumista. Läheisriippuvainen mielistelee muita ja pelkää heidän suuttuvan.
Läheisriippuvainen kärsii toisen ihmisen riippuvuudesta eli on välillisesti riippuvainen.
Ei tuo ole lähesriippuvuutta vaan ripustautumista. Läheisriippuvainen mielistelee muita ja pelkää heidän suuttuvan.