Saitteko lapsilisät tänään?
Kommentit (7)
lapsilisät kuuluvat lapselle, eivät aikuisille....
osta vaatteitaan tai ruokiaan. Siksi raha tulee minulle, äidille, ja käytän sen rahan sitten heidän hyväkseen. Jos on varaa laittaa lapsilisärahat erilliselle tilille, ei ilmeisesti valtion tukia edes tarvitse ja voisi irtisanoutua niistä kokonaan. Meidän perheessä minä saan opintotukea ja lapset lapsilisää, näillä elämme.
meillä on vara laittaa lapsilisät lapsen omalle tilille.
Emme edes ajatelleet lapsen hankkimista, ennenkuin oli oma taloudellinen tilanne kohdillaan. Emme todellakaan ole yhteiskunnan tukiaisista riippuvaisia, mutta koska annetaan, voimme sen käyttää parhaaksi katsomallamme tavalla eli säästäen lapselle itselleen.
Onpahan lapsilisät lapselle mukava pesämuna sitten, kun on täysi-ikäinen.
elämä ei ole täydellistä? Minulla oli jo ammatti, mutta puhjenneen sairauden vuoksi en voinut jatkaa sillä alalla. Aviomies otti ja läksi kyllästyttyään perhe-elämään. Ekan lapsemme saimme oltuamme avioliitossakin jo useamman vuoden, ettei ole kyse mistään pikasuhteesta, johon tuli heti lapsia. Nyt opiskelen toista ammattia, jotta voin tehdä töitä ja tienata rahaa perheellemme. Kaikki ei katsos aina tapahdu niin kuin joidenkin täydellisissä piireissä ilmeisesti.
Ainakaan ei tarvitsisi teidän hieroa niitä " pesämunarahojanne" toisten naamaan. Säälin lapsia, joiden vanhemmat ovat moista mielenlaatua edustavia.
8
Minusta on ihan normaalia, että lapsilisät käytetään lapsen hyväksi tai normaaliin taloudenpitoon. Mekin kävimme ostamassa jouluruuat lapsilisillä. Joo, ja asumme omakotitalossa, meillä on vakityöt ym. ym. mutta silti lapsilisä tulee aina ja joka kuukausi ihan tarpeeseen, ikinä ei säästöön laiteta. Ap, olisiko lisät voineet mennä vahingossa jollekin sinun toiselle tilille? outoa todella, että lapsilisät eivät ole tulleet ajallaan, mutta pankissa varmaan ymmärtävät jos ongelmia tulee.
säästämmekin, lapsilisien lisäksi.
Kun aiemmin kirjoitin, että säästämme lapsilisät, en tarkoittanut sitä, että kaikkien näin pitäisi toimia. Mutta tarkoituksella vastasin kärkkäästi, koska joku kehoitti olla ottamatta lapsilisiä, jos pärjää muutenkin.
Jokainen käyttäköön nuo rahat parhaaksi katsomallaan tavalla... meille paras tapa on säästää...
ostelin joulujahjoja niin että tilinylitys tulee jos ei lapsilisät tule pian. Siis seur arkipäivänä. Ihan kummaa.