Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sappirakon poistoleikkaus - hinta julkisella?

Vierailija
12.09.2023 |

Olen joutumassa tällaiseen leikkaukseen, tehdään tähystämällä. Ennakkoilmoituksessa ei ollut mitään hintaa.

Muistan kun olin yllättynyt synnytyksen "kalleudesta", koska en osannut varautua, että se olisi niin hintavaa.
Nyt tässä leikkauksessa kuitenkin nukutetaan, joten oletan että sekin maksaa, joten vähän voisin pistää rahaa sivuun, mutta minkä verran?

Muita leikkauksen läpikäyneitä, ja kokemuksia myös olisi kiva kuulla.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly hoi ap, soita sinne sairaalan osastolle, missä leikkaus tehdään. Ne yhdistää osastosihteerille ,joka kertoo ,miktä maksaa about.

Vierailija
22/51 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin päiväkirurgiana, eka leikkaus ikinä. Hyvin meni, ei mitään valittamista. En muista hintaa mutta eipä siinä köyhtynyt.

Sappitulehduksen hinta se vasta iso onkin, ja siihen voi kuolla jos sitä ei hoida. Sappikivikohtauksen puolestaan kipu on sellainen, että rahat ja kaikki muukin unohtuu.

Älä ikinä anna poistaa sappirakkoasi syöpää vähäisemmästä syystä!

Vaadi ainoastaan sappikivien poistamista!

Sappirakon poisto sekoittaa suolen toiminnan suorastaan invalidisoivalla tavalla ja aiheuttaa loppuelämän kestävän, vakavan rajoitteen elämään.

Menin itse päivystykseen kivusta kippurassa ja siinä tilanteessa uskoin, mitä nuori lääkäri minulle valehteli. Suostuin leikkaukseen ja nyt kahta vuotta myöhemmin kiroan päätöstäni! Olisi ollut parempi pitää kivut ja toivoa kohtauksen vain menevän ohi, jos sappikivien poistoon ei olisi suostuttu! Olen tietoinen siitä, että tuohon vaivaan voi kuolla.

Nykyään sappirakon poisto tehdään rutiinitoimenpiteenä, sillä se voidaan tehdä tähystyksessä ja on helpompi kuin pelkkiken sappikivien poisto. Kyse on vain sairaanhoidon säästöistä potilaan terveyden kustannuksella!

SAPPIRAKON POISTO AIHEUTTAA ELINIKÄISEN INVALIDITEETIN!

Etsi tietoa ennen kuin teet päätöksen!

Älä tee samaa virhettä kuin minä! Ole varoitettu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, montako päivää joudut olemaan sairaalassa. Jos tehdään päiväkirurgiassa, niin sairaalamaksu on vähemmän. Päiväkirurgiassa tulee lisää kuluja taksimatkasta, koska nukutuksen jälkeen et voi ajaa omaa autoa. Jos sinulla ei aivan valtavan pitkä matka ole sairaalaan, niin säästä 100-150 euroa, niin se riittää myös takseihin ja kipulääkkeisiin, joita voit tarvita leikkauksen jälkeen. 

Ei kannata ottaa normaalia taksia vaan kela-taksi, jossa omavastuu on 25 euroa per suunta.

Vierailija
24/51 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin päiväkirurgiana, eka leikkaus ikinä. Hyvin meni, ei mitään valittamista. En muista hintaa mutta eipä siinä köyhtynyt.

Sappitulehduksen hinta se vasta iso onkin, ja siihen voi kuolla jos sitä ei hoida. Sappikivikohtauksen puolestaan kipu on sellainen, että rahat ja kaikki muukin unohtuu.

Sappirakon poisto sekoittaa suolen toiminnan suorastaan invalidisoivalla tavalla ja aiheuttaa loppuelämän kestävän, vakavan rajoitteen elämään.

Menin itse päivystykseen kivusta kippurassa ja siinä tilanteessa uskoin, mitä nuori lääkäri minulle valehteli. Suostuin leikkaukseen ja nyt kahta vuotta myöhemmin kiroan päätöstäni! Olisi ollut parempi pitää kivut ja toivoa kohtauksen vain menevän ohi, jos sappikivien poistoon ei olisi suostuttu! Olen tietoinen siitä, että tuohon vaivaan voi kuolla.

Nykyään sappirakon poisto tehdään rutiinitoimenpiteenä, sillä se voidaan tehdä tähystyksessä ja on helpompi kuin pelkkiken sappikivien poisto. Kyse on vain sairaanhoidon säästöistä potilaan terveyden kustannuksella!

SAPPIRAKON POISTO AIHEUTTAA ELINIKÄISEN INVALIDITEETIN!

Etsi tietoa ennen kuin teet päätöksen!

Älä tee samaa virhettä kuin minä! Ole varoitettu!

Ja minä sain puolestani elämäni takaisin. Maksoi alle 200 euroa, helppo juttu. Ei mitään ongelmaa jälkikäteen. 

Vierailija
25/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 2010 sappirakko poisto hätä - leikkauksessa, 7pv yleissairaalassa, hintaa tuli lähes 1000 € , 

siellä pyysivät toimittamaan kaikki pankkikuitit koko vuodelta mutta   kun joka paperikuitti olis erikseen maksanut 5e kipale ja ois vieny paljon aikaa , niin jätin ne hankki-matta , 

eli koko sen kuun eläke meni siihen,

sain sen vähentää verotuksessa, kyllä se vähän otti päähän , mutta 2014 sitten jouduin kohdun ja paksusuo-len tähystysleikkaukseen, se ei enää maksanut paljoakaan , 

Vierailija
26/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden alussa minut leikattiin päiväkirurgisesti ja loppulasku oli jotain 260 euroa. Jouduin tosin jäämään sitten vielä yöksi sairaalaan tarkkailtavaksi, joten tuossa hinnassa lienee sitten vielä yksi osastopäivä.

sairaalassahan ei ole eroa sillä mikä leikkaus tehdään: hinta määräytyy samoin periaattein kaikille.

Vierailija
27/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten synnytys voi julkisella osastolla maksaa paljon?  En tosin tiedä noiden perhehotellien hintoja mutta nehän on vain perheen galuamaa luksusta synnytykseen.  Kun voi olla tavallusella osastolla sen yön tai kaksi.

Vierailija
28/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään olin HUS:lla. Maksoi 133€.

Vierailija
29/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin itse päivystykseen kivusta kippurassa ja siinä tilanteessa uskoin, mitä nuori lääkäri minulle valehteli. Suostuin leikkaukseen ja nyt kahta vuotta myöhemmin kiroan päätöstäni! Olisi ollut parempi pitää kivut ja toivoa kohtauksen vain menevän ohi, jos sappikivien poist

Tädiltäni poistettiin koko sappirakko joskus 1980-luvulla avoleikkauksena ja vieläkin elää ihan normaalia elämää ja terveenä. Ei ole suolisto-ongelmia. Jotain muutoksia tuli ruokavalioon, mutta ei hän niistä ollut miläänsäkään, oli syönyt suurinpiirtein samalla lailla jo ennen leikkausta.

Vierailija
30/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän homma. Ei varmaan omaisuuksia maksa. Hinnastot on kyllä netissäkin. Katso oman alueesi soten hinnasto. Nythän kyllä maksut erikoissairaanhoidossa nousivat ainakin meidän sotessa aika reippaasti.

Vierailija
31/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on nyt vajaa 10 vuotta aikaa, mut ei varmasti edes satasta. Päiväkirurgisena meni. 

Vierailija
32/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko tipahtanut kärryiltä jotenkin.   Mulle tehtiin napatyrän leikkaus, 2 yötä, koko hinta 150 euroa.   Munasarjojen poisto, samoin 2 yötä, hinta 150 euroa.  Silloin oli vrk n.50 euroa.

Pitääkö nykyisin maksaa toimenpiteistä, nukutuksesta, lääkkeistä?

Vierailija
33/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olisi googlaus auttanut:

"Asiakasmaksut vaihtelevat hieman eri hyvinvointialueilla, mutta maksujen enimmäismäärät on määritelty valtakunnallisesti.... [....] Asiakasmaksut sairaalassa:

Poliklinikkamaksu: 66,70 euroa/käynti

Sairaalan hoitopäivämaksu: 66,90 euroa/päivä

Päiväkirurginen toimenpide: 218,70 euroa"

https://www.eu-terveydenhoito.fi/hoitoon-ulkomailta-suomeen/terveydenhu…

Vierailija
34/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksukatto on 762 euroa vuonna 2025

https://stm.fi/terveydenhuollon-maksukatto

Vierailija
35/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä tehtiin sama operaatio mulle ja oli jotain noin 200 euroa. Saman päivän iltana pääsin kotiin. Tsemppiä 

Vierailija
36/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko tipahtanut kärryiltä jotenkin.   Mulle tehtiin napatyrän leikkaus, 2 yötä, koko hinta 150 euroa.   Munasarjojen poisto, samoin 2 yötä, hinta 150 euroa.  Silloin oli vrk n.50 euroa.

Pitääkö nykyisin maksaa toimenpiteistä, nukutuksesta, lääkkeistä?

Ei, vaan maksut ovat nousseet. 

Vierailija
37/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 jouduin sairaalaan 4 kertaa  siis joka kk erikseen sappituleh- duksen takia, , aina passittivat takaisin kotiin kun olin siellä 2vrk lääkittynä letkulla, vasta 4.kk mun sappirakko ko mädäntyi niin pahaksi  et taxilla kiireesti sairaalaan ja avo- hätä - leikkaukseen , yht 11pv siellä ,  laskua tuli yli 1200e, en käsittänyt miten oisin saanut ilmaisen hoidon, 

jälkikäteen pyysivät kaikki kuitit mutta kun niitä ois tullut 20 kpl            x 5 e pankista niin en niitä ettinyt  vaan vähensin verotuksessa .

Vierailija
38/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin itse päivystykseen kivusta kippurassa ja siinä tilanteessa uskoin, mitä nuori lääkäri minulle valehteli. Suostuin leikkaukseen ja nyt kahta vuotta myöhemmin kiroan päätöstäni! Olisi ollut parempi pitää kivut ja toivoa kohtauksen vain menevän ohi, jos sappikivien poist

Mä en ymmärrä, mistä on tullur tämä ihmeellinen käsitys siitä, että pelkät kivet voisi poistaa. Sappitiehyeistä niitä voidaan poistaa, jos ne tukkivat sappitiehyeen. Sappirakosta niitä ei voi poistaa eikä siinä mitään järkeä olisikaan, sillä niitä tulisi lisää.

Sappirakon poistosta pienelle osalle potilaista muodostuu jälkitilana sappihapporipuli, mutta siihen on toimiva lääke: Questran. 

Vierailija
39/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden yön sairaalassa ja maksoi jotain vähän päälle satasen. Kipulääkkeitä en tarvinnut.

Vierailija
40/51 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä paksua tuubaa. Älä usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän