Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monenko aikaa teille tulee joulupukki?

Vierailija
22.12.2006 |

Meille 5 aikaa, onkohan liian aikaisin? mielipiteitä toivoisin, vielä ois mahdollista siirtää.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että ei liian myöhään, että lapset ehtivät leikkiä uusilla leluilla.

Vierailija
2/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tuli ko 14 ja se oli aivan oivallinen aika meille. Ei tarvinnut koko ajan vastata kysymykseen, " milloin?" ja saatiin syödä ihan rauhassa. Muksut söivät, minkä malttoivat ja sen jälkeen leikkivät uusilla leluillaan. Myös hautausmaalla käynti sujui rauhallisesti, kun mies jäi lasten kanssa mummolaan ja minä kävin äidin kanssa hautausmaalla ihan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iltavuoro ja lähden kolmelta töihin, siksi niin aikaisin.

Vierailija
4/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva aika, ehtii sitä ennen käydä haudalla, saunoa ja syödä.

Vierailija
5/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sopiva aika meille =)

Vierailija
6/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hämärtää. Eli klo 16-16.30

Haluamme syödä rauhassa, vasta joulupukin käynnin jälkeen. Muistan lapsuudestani, miten kamalaa oli odottaa ja odottaa pukkia, enkä sitä samaa halua omille lapsilleni.

Mutta se mua vaivaa, kun mummut ja papat ei lapsillemme mitään osta. Yhdet lahjat saavat kummeiltaan ja loput olen minä tai mieheni ostanut =(

Miksei ketään lähipiiristäni halua ostaa joululahjoja, mälsää...

Vierailija
7/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut jo monena vuonna

Vierailija
8/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään myöhempään, muuten lapset hyppii seinille ;)

Vierailija
9/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten menemme vanhempieni luo syömään ja sinne pukki tulee sisään asti n. klo. 16. sieltä sitten menemme vielä anoppilaan minne pukki on jättänyt lahjat kuusen alle. Eli n. klo.17-18.

Vierailija
10/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ä uusilla leluillaan (meillä siis vain yksi eskarilainen lapsi perhepiirissä)...Jaksoi viime vuonnakin odottaa tosi hyvin tuohon asti ja syödä ihan rauhassa.

Meillä sellainen perinne, että pukki tulee ILLALLA, syömisten jälkeen. Nukkuma-aikaa tietty vähän venytellään jouluaattona...

Vierailija
11/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä nukkumaan ennenkuin nukuttaa. Yleensä alkavat kysellä tyynyä pään alle joskus 22-23 aikoihin

Vierailija
12/21 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvä aika se

Vierailija
13/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4, 6 ja 1 v kaikki iltakukkujia kun ei yleensä tarvitse aikaisin herätä! Eikä oo kyllä tullu mieleenkään että pukki vois tulla ennen klo 18...ja sekin on aika aikaisin koska silloin yleensä syömme. Nämä klo ajat ovat olleet samat jo lapsuudestani asti ja itse en kyllä koe että olis ollut vaikea jaksaa odottaa vaikka jännittikin...

Vierailija
14/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempaa aikaa en saanut tältä pukilta. Saa nähdä, miten lapset jaksaa odottaa. Pitäisiköhän tuo aamulahja ottaa käyttöön...?

Toisaalta ihan kivaa, että saadaan syödä ja saunoa ensin ihan rauhassa, ei ole kiire mihinkään.

Vierailija
15/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikaisin, niin ei hätää, jos taas myöhään niin vieläkään ei ole hätää. Toisten tavat ovat heidän omiaan ja jokainen tuntee omat lapsensa parhaiten. Jos joku on sitä mieltä, ettei lapsi jaksa odottaa, eikä hänen tarvitsekaan niin asia ei ole minun ongelmani, eikä kenenkään toisen palstalaisenkaan. Jos joku on sitä mieltä, ettei pukki voi missään nimessä tulla aikaisin, koska lasten kuuluu jännittää ja odottaa, ei sekään ole minun ongelmani, eikä kenenkään muunkaan palstalaisen ongelma. Onneksi. Minulla on ihan tarpeeksi miettimistä omassa elämässäni, en millään jaksa keskittyä vieraitten ihmisten pukkipulmiin.

Vierailija
16/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailu lopettaa. seitsemän aikaan siirrytään mummilasta hautausmaan kautta mun tädin luokse ja siellä lapset saa taas joitain lahjoja. joulupäivänä mennään taas mummilaan ja siellä lapset saa taas lahjoja kun ollaan eri porukalla. tapanina tulevat ruotsin sukulaiset kylään ja taas on sitten lahjojen availua. eli meillä näin...

Vierailija
17/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään mielenkiintoa asiaan. Tosi asiaton kommentti mielestäni.

Vierailija
18/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ne jotka jaksavat odottaa vai ne jotka saavat lahjansa ajoissa) ei oikein ole asiallista keskustelua aiheesta.

Tiesin keskustelun menevän siihen, joten muistinpa mainita tämänkin asian. Jottei joku vain luulisi minun kuvittelevan meidän tapojen olevan ainoita oikeita. Vaikka ketjuun vastasinkin.

Ja voihan olla, ettei keskustelu enää siihen kehitykään, kun asiasta mainittiin.

Vierailija:

mitään mielenkiintoa asiaan. Tosi asiaton kommentti mielestäni.

Vierailija
19/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis yksi lapsi (5v) ja olemme menossa aatoksi isäni ja hänen hellunsa luo ja tuo aika on todettu tässä vuosien varrella oikein hyväksi ;) Ehtii rauhassa leikkiä ja pelata lapsen kanssa uusilla jutuilla ja ruokailukin sujuu rauhallisesti, kun ei tarvi enää jännätä pukin tuloa ;)

Vierailija
20/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aloittaa kohta uuden keskustelun aiheesta, jotta viestisi jäisi unholaan ja päästäisiin kunnolla tappelemaan siitä kuka on paras pukin vastaanottaja. Tai sitten viestisi vain hukkuu johonkin.

Vierailija:

Ja voihan olla, ettei keskustelu enää siihen kehitykään, kun asiasta mainittiin.