Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko chile turvallinen ja halpa maa asua? Haluaisin muuttaa sinne.

Vierailija
11.09.2023 |

Näyttää niin kivalta paikalta!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Vierailija
2/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkään seurannut Suomesta kotoisin olevan naisen elämää Chilessä. Ensin blogissaan, sitten instagramissa. Hän vaikuttaa kyllä kovasti tyytyväiseltä elämäänsä siellä vaikka kaikenlaista ongelmaakin toki maasta löytyy

https://www.instagram.com/tyynenmerenaaltonen/?hl=fi

http://peikkokukkulalla.blogspot.com/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta hyviä punaviinejä siellä on.

Vierailija
4/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta hyviä punaviinejä siellä on.

Linkkaatko blogin minulle?

Ap

Vierailija
5/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkään seurannut Suomesta kotoisin olevan naisen elämää Chilessä. Ensin blogissaan, sitten instagramissa. Hän vaikuttaa kyllä kovasti tyytyväiseltä elämäänsä siellä vaikka kaikenlaista ongelmaakin toki maasta löytyy

https://www.instagram.com/tyynenmerenaaltonen/?hl=fi

http://peikkokukkulalla.blogspot.com/

Voitko linkata blogin minulle?

Ap

Vierailija
6/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinochetin aikaan oli turvallinen, jos ei sitten itse alkanut perseilemään.

Vierailija
7/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Ranskalle kuuluvaa Tahitia. Sinne saa suomalaiset muuttaa kymmeneksi vuodeksi pelkällä lomakkeen täytöllä

Vierailija
8/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen Ranskalle kuuluvaa Tahitia. Sinne saa suomalaiset muuttaa kymmeneksi vuodeksi pelkällä lomakkeen täytöllä

Sijainti hevonperseessä ja jos ei vesiaktiviteetit nappaa, niin voipi käydä aika pitkäksi.

Vierailija
9/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinochet on kuulemma kansan mies. Kokoomuslaisetkin kehuneet.

Vierailija
10/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon luokan päätökset kuin muuttaa toiselle puolelle maapalloa ilman mitään siteitä sinne tai työpaikkaa tai kielitaitoa kannattaa toki tehdä ihan fiilispohjalta korkeintaan kysyen muiden vauvapalstalaisten fiiliksiä asiasta.

Vierailija
11/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijainti hevonperseessä ja jos ei vesiaktiviteetit nappaa, niin voipi käydä aika pitkäksi.

Noh, siellä on ystävällisiä ihmisiä, alueeltaan lähes Euroopan kokoinen. Ei vaarallisia eläimiä, ja vaikka pääkaupunki on pieni, on se turismin ansiosta vilkas. Aina voi valita tuulenpuoleiset tai suojanpuoleiset saaret. Totta kyllä, että vedestä siellä tykätään, mutta joka päivälle saa tuoretta kalaa ja hedelmiä yllinkyllin. Siellä on kuulema 4g nettikin nykyään, vaikkei liittymä mikään salamannopeasti olekaan.

Vierailija
12/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä maa. Pohjoisen ja etelän välinen ero valtava.

Vierailija
13/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempihan se on rommia imeä palmujen alla, kuin lasolia Hervannan kylmillä kaduilla.

Vierailija
14/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinochet on kuulemma kansan mies. Kokoomuslaisetkin kehuneet.

Se oli työväen presidentti ja vastakkainasettelua ei ilmennyt maassa.

Vierailija
15/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, siellä on ystävällisiä ihmisiä, alueeltaan lähes Euroopan kokoinen. Ei vaarallisia eläimiä, ja vaikka pääkaupunki on pieni, on se turismin ansiosta vilkas. Aina voi valita tuulenpuoleiset tai suojanpuoleiset saaret. Totta kyllä, että vedestä siellä tykätään, mutta joka päivälle saa tuoretta kalaa ja hedelmiä yllinkyllin. Siellä on kuulema 4g nettikin nykyään, vaikkei liittymä mikään salamannopeasti olekaan.

Alueeltaan Euroopan kokoinen. Kuinka paljon tuosta alueesta on maata? Onko Ahvenanmaan verran.

Vierailija
16/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri Chilestä, hän on kertonut asioita kotimaastaan. Maan hintataso Suomea alhaisempi, mutta ei yhtä alhainen hintataso verrattuna muihin latinoamerikan maihin. Rikollisuus suurempi kuin Suomessa, jos menisin matkalle Chileen niin minun ei olisi turvallista kulkea yksin kaduilla varsinkaan ilta -ja yöaikaan, lisäksi tiettyjä alueita tulisi välttää.

Espanjaa on siellä hyvä osata, monet eivät puhu englantia.

Vierailija
17/17 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukset on n. 10  vuoden takaa, mutta oli turvallinen ja muutenkin toimiva maa. En tosin kulkenut pimeään aikaan yksin missään. Hintataso on Suomea alempi, mutta ei varsinainen halpismaa kuitenkaan. Ihmiset ovat ystävällisiä ja auttavaisia ja siellä on tosiaan todella kauniita paikkoja ja bussiyhteydet hyvät. Chilessä on paljon taskuvarkaita eli laukut kannattaa pitää tiukasti kiinni kainalossa eikä selkärepuissa saa olla mitään arvokasta ja arvokkaat korut kannattaa jättää suosiolla kotiin. Miehet saattaa huudella perään tai viheltää, mutta eivät tule iholle kuitenkaan, jos et anna heille huomiota. Koska sosiaaliturva ei ole sellainen kuin Suomessa, moni pyrkii tienaamaan myymällä esim. busseissa jotain pientä rihkamaa tai käyttöesinettä ja kaupoissa on ruokien pakkaajia, joille tulisi antaa tippiä. Pikkurahaa on siksi hyvä kuljetella mukana pikkukukkarossa, jonka voi turvallisesti ottaa esille.