Samanlainen koti kuin kaikilla muilla. Onko teillä?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahah, ei ole. Mä seuraan sisustustrendejä, jotta tiedän, mitä välttää.
Haha ja luulet olevasi uniikki lumihiutale?
En. En vain halua kyllästyä viiden vuoden päästä johonkin juttuun, joka näyttää totaalisen "vanhanaikaiselta". En ole niin viitseliäs, että koko ajan remontoisin uudestaan kosmeettisista syistä.
No meillä on nyt sitä valkoista ja harmaata ja mustaa. Talo oli remontoitu edellisen omistajan toimesta ja nämä värit kelpaa nyt mulle.
Nyt onkin trendikästä olla värejä, vanhoja kalusteita....... Erilainen sisustus sillä, jolla on se valkoinen koti, poikkeaa massasta.
Meillä on aika värikkästä (ne voi tarvittaessa halvalla vaihtaa tai uusia, vaikka tapetin ja verhot), Toki suuret pinnat ovat joko harmaata tai harmaanruskeaa tai muva-tapettia, valkoinenkin seinä näkyy vielä olevan, mutta se on melkein kaapiston peitossa.
Valkoinenkin sisustus oli aikoinaan, mutta kun kaikilla alkoi olla, niin alettiin etsiä väriä.
Ei ole.
Tehtiin uusi okt, vaimo sai suunnitella kaiken ja tästähän tuli hemmetin hyvä.
Ongelma on vaan se, että jos ero tulee ja uusi akka alkaa asuttamaan tätä huushollia, niin miten muotoilen asian siitä että jokaikinen kaapin nuppikin on ex vaimoni valkkaama...
Omannäköinen kämpästä on tullut kun lopetti ajatuksen sisustamisesta ensimmäisten parisuhteiden jälkeen.
Nyt on mukava, turvallinen ja ennen kaikkea toimiva.
Vallitseva ns. väri on puu, mutta siinäkään ei ole yhtä, vaan mitä milloinkin. TV:t ja tietokone mustia, keittiön kiinteät laitteet valkoisia.
Hyvin oikein hyvin. Jos joku tulee käymään (harvoin), en siivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiusaamista tämäkin. Leimataan ihmiset sen perusteella millainen sisustus heillä on.. 🙄
En mä ainakaan leimaa. Mutta meillä on koti, jota pitää remontoida. Sitä hommaa on paljon. Sillä tavalla oon laiska, että uuteen remonttiin en halua ryhtyä ennen kuin on pakko. Pitää siis valita ratkaisuja, jotka kestävät aika eivätkä viittaa liikaa johonkin tiettyyn trendiin.
nro 15
Tuskin juuri sinua tarkoitettiin. Mutta onhan se typerää arvostelua kun naureskellaan jonkun valkoiselle kodille. Jokaisen koti on sellainen kun asukas/asukkaat siitä itse haluaa. Miksi sitä pitää tuntemattomien arvostella?
Marimekko on niin piensiieluista ja ankeaa. Ruotsissa esim. oikeasti hienoja persoonallisia koteja!
Onko ihmisten mielestä jokin ankea Marimekon
tyyny sohvalla oikeasti kaunista? Vai mielikuva hienosta? Ihan ryssätyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on niin piensiieluista ja ankeaa. Ruotsissa esim. oikeasti hienoja persoonallisia koteja!
No toivottavasti sä olet siellä Ruotsissa ihailemassa muiden koteja. Siellä ei varmaan olla kuultu sellaisesta kuin makuasia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kiusaamista tämäkin. Leimataan ihmiset sen perusteella millainen sisustus heillä on.. 🙄
En mä ainakaan leimaa. Mutta meillä on koti, jota pitää remontoida. Sitä hommaa on paljon. Sillä tavalla oon laiska, että uuteen remonttiin en halua ryhtyä ennen kuin on pakko. Pitää siis valita ratkaisuja, jotka kestävät aika eivätkä viittaa liikaa johonkin tiettyyn trendiin.
nro 15
Tuskin juuri sinua tarkoitettiin. Mutta onhan se typerää arvostelua kun naureskellaan jonkun valkoiselle kodille. Jokaisen koti on sellainen kun asukas/asukkaat siitä itse haluaa. Miksi sitä pitää tuntemattomien arvostella?
Tämä. Aikuiset ihmiset kuvittelevat, että heillä on oikeus arvostella muiden valintoja. Jokainen saa sisustaa kuten itse haluaa, mitä se jonkun muun hanuria kutittaa?
Ei minkäänlaista. Onneksi tämä kirjasto on auki. Yöksi taas museon kivijalkaa. Talvi pelottaa, mutta silloin meitä on enemmän kun hallituksen järjestämät häädöt alkavat. Isolla joukolla tarkenee paremmin. Aivan kuin keisaripingviinit Arktisella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö koti sisusteta itseä varten, mitä väliä sillä on onko jollain samanlaista? Ei kenenkään mielipide ole se ainoa oikea, yksi tykkää kliinisen valkoisesta, toinen laittaa siihen mustaa, harmaata tai beigeä ja kolmas sisustaa kaikilla sateenkaaren väreillä. Yksikään ei ole väärä valinta.
Totta. Toivoisin että Suomessa (miksei muuallakin toki) uskallettaisiin enemmän sisustaa, tai olla sisustamatta, sillä lailla mikä itseä miellyttää, oli se sitten mitä tahansa. Täällä edelleen mietitään liikaa sitä miten pitäisi tehdä tai olla tai elää. Eikä välttämättä edes mietitä, vaan toimitaan alitajuisesti. En tarkoita että nyt kaikille mahdollisimman värikkäät kodit ja kaikkea tyyliä vaan sekaisin, vaan tosiaan sisustakaa se oma koti teitä varten, ei naapurin tai sukulaisten tai työkavereiden mielipiteitä varten.
Suomalaisilla huono ja ankea maku!
Omanlaisensa on meidän kämppä. kaksikerroksinen ja 100 neliöinen 70-lukulainen rivariasunto.
Rento ja kodikas puutalotunnelma. Ikeaakin löytyy, sekä kirpparihyllyköitä, pehmeitä sohvia, tyynyjä, mustat täysnahkaiset nojatuolit, iso juuttimatto ja hillittyjä värejä, vaaleat seinät. Isoja peilejä. Ei rihkamaa eikä turhaa rojua. Rottinkia ja mun nallekokoelma. Viherkasveja.
Olen koettanut kaikki huonekalut haalia puunsävyisinä, jotta pysyy rauha. Retrohenkisyyttäkin löytyy, astiat vanhaa Arabiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nro 15
Juuri näin. Mullakin on valkoinen sohva, koivupuuta ja valkeat verhot ja seinät vaaleat. Oma mieleni lepää vaaleissa ja neutraaleissa väreissä.
Joku toinen sisustaa rohkeissa väreissä tai pistää mustavalkeaa joka paikkaan. Mitä sen on väliä? Kunhan oma mieli huokaisee syvään kun pääsee kotiin ja saa nostaa jalat sohvalle.
Listat repsottaa, seinät kaipaisivat maalia, keittiön kaapit ovia. Siivoojankin olisi hyvä käydä. Pöydät täynnä pintoja. En enää jaksa siivota niin hyvin kuin ennen, mutta minä asun siellä yksin. Mitä väliä?
Vierailija kirjoitti:
Skandinaavinen pelkistetty sisustus kertoo mielikuvituksettomista laumasieluista. Oma kotini ei muistuta kliinistä hotellihuonetta. Se on persoonallinen ja minun näköiseni.
Jos av on otos suomalaisista, kellään ei ole vaaleaa ja pelkistettyä kotia. Ehkä kotisi todellisuudessa onkin juuri sellainen kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö koti sisusteta itseä varten, mitä väliä sillä on onko jollain samanlaista? Ei kenenkään mielipide ole se ainoa oikea, yksi tykkää kliinisen valkoisesta, toinen laittaa siihen mustaa, harmaata tai beigeä ja kolmas sisustaa kaikilla sateenkaaren väreillä. Yksikään ei ole väärä valinta.
Totta. Toivoisin että Suomessa (miksei muuallakin toki) uskallettaisiin enemmän sisustaa, tai olla sisustamatta, sillä lailla mikä itseä miellyttää, oli se sitten mitä tahansa. Täällä edelleen mietitään liikaa sitä miten pitäisi tehdä tai olla tai elää. Eikä välttämättä edes mietitä, vaan toimitaan alitajuisesti. En tarkoita että nyt kaikille mahdollisimman värikkäät kodit ja kaikkea tyyliä vaan sekaisin, vaan tosiaan sisustakaa se oma koti teitä varten, ei naapurin tai sukulaisten tai työkavereiden mielipiteitä varten.
Sisustamattomuus onkin ainoaa persoonallista sisustamista. Kaikessa muussa mennään aina jonkun porukan maun mukaan.
Minun kotia ei ole sisustettu, huonekalut ovat ihan sekalaisia ja värit ovat mitä sattuu.