Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista saada valokuvia exältä?

Vierailija
11.09.2023 |

Nykyaikana, kun valokuvatkin ovat pilvessä, niin meidän kaikki kuvamme ovat hänellä. En ikinä uskonut, että ero tulee, mutta se oli hänelle vain ilmoitusasia ja hän lähti. Itse tunnollisena ihmisenä pakkasin kaikki hänen jäljelle jääneet tavaransa ja annoin ne hänelle.

Nyt kun olen muutaman kerran pyytänyt valokuvia, jotka ovat minulle tärkeitä vastauksena on radiohiljaisuus. En haluaisi mennä tähän, mutta onko esim. lakimiehestä apua? Asuimme avoliitossa kolmattakymmenettä vuotta.

Onko kenelläkään antaa neuvoja? Olen surullinen, sillä siellä on vauvakuvat ja kaikki.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gogleta ilmainen lakineuvo

Vierailija
2/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta kuinka saada valokuvia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, enpä osaa antaa tuohon vastausta. Tulin vain toteamaan, että itsellä vähän sama homma. Kovalevynkin hommasin, ex lupasi sille kuvia siirrellä. Puolivuotta olen nyt odotellut. Kerran kysyin, ei kuulema ole ehtinyt... noinkohan saan niitä koskaan? Kaikki lasten lapsuuskuvat siellä.

Tauluiksi teetetyistä kuvista ex vei muuttohässäkässä itselleen ison osan. Vaikka alkuun lupasi että minä saan ne, kun olin ne hommannutkin.

Surullista.

Vierailija
4/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva on esineeseen rinnastuva vaikka olisi digitaalisessa muodossa ja siten omistusoikeus kuuluu sille joka kuvan on luonut eli ottanut. Käytöstä voi riidellä. 

Vierailija
5/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa tilanteessa kukaan voi tehdä mitään vaikka laissa kerrottaisiin mitä. Minä opin jo kauan aikaa sitten sen erään exäni "ansiosta", että mitään en koskaan jaa toisen kanssa. Tälläkään hetkellä minulla ja vaimolla ei ole mitään yhteistä omaisuutta.

Vierailija
6/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole muuta ongelmaa, niin tehdään valokuvista ongelma!

Onhan valokuvat iso asia, mutta on totta, että jotkut haluavat väkisin riidellä exänsä kanssa.

Vierailija
7/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit aikoinaan  ottanut talteen! Nykyaikana kun kuvista on niin helppo ottaa kopio, niin ei voi kuin ihmetellä.

Vierailija
8/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ongelma voi olla, että kuvat on oikeasti hukassa, eikä ex kehtaa kertoa tätä.

Meillä kävi niin, että entinen työntekijä suutuspäissään formatoi kannettavansa kovalevyn. Meni pitkään, ennenkuin asian oikea tila tuli selville.

Koneen palautus siis kesti kuukausia. Tärkeät tiedostot hukassa.

Vierailija
9/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuule iskä/äiskä, sulla on kuulema mun/meidän lapsuuskuvat, saanko ottaa kopiot niistä" Ja ongelma ratkaistu, jadet kopiot, toiset vanhemmalle.

Missä oli ongelma!

Vierailija
10/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ongelma voi olla, että kuvat on oikeasti hukassa, eikä ex kehtaa kertoa tätä.

Meillä kävi niin, että entinen työntekijä suutuspäissään formatoi kannettavansa kovalevyn. Meni pitkään, ennenkuin asian oikea tila tuli selville.

Koneen palautus siis kesti kuukausia. Tärkeät tiedostot hukassa.

En uskoa tarinaasi. Jos/kun kyseessä oli työpaikan kone, niin totta kai siinä oli esto ettei työntekijät voi mitään formatointia tehdä. Vai oliko työnantajasi joku tohelo jolle tietoturva oli täysin tuntematon käsite?

Vierailija
11/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi myös näin. Perinteiset valokuvakansiot ex tuhosi, repi ja heitti roskikseen. Kodin yhteisen pöytäkoneen oli päivää ennen täysin puskista tullutta lähtöään laittanut salasanan taakse joten sitä ei kukaan enää saanut auki. Pilvestä oli imuroinut kaikki siellä olevat valokuvat ja tehnyt ties mitä niillä. Kaikki meni. Aikani yritin niitä saada mutta turhaan. Miehen sisar ja veli ovat myös kieltäytyneet luovuttamasta hallussaan olevia kuvia lapsistamme vauvoina ja eihän heitä siihen mikään pakotakaan. Olen haalinut sitten kuvia lapsista pieninä omilta sisaruksiltani ja heiltä olen myös kännykkäkuvia saanut mutta entisen yhteisen perheen isot tapahtumat ja vaikkapa lomakuvat eivät ole enää mitenkään mun nähtävillä.

Vierailija
12/12 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit aikoinaan  ottanut talteen! Nykyaikana kun kuvista on niin helppo ottaa kopio, niin ei voi kuin ihmetellä.

Niinpä joo, mutta aloittajalle tiedoksi että moni muu on tehnyt samat virheet.

Yritä lahjoa ex antamaan kuvia. Toivottavasti saat ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi