Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolonoskopia tyhjennys + salmiakkipastillit?

Vierailija
10.09.2023 |

Hei! Minulla on huomenna paksusuolen tähystys jota varten nyt täytyy juoda 4 litraa tyhjennysjuomaa joka ei tunnetusti ole sitä helpoiten alas menevää makunsa puolesta. Monilla palstoilla suositellaan tikkareiden tai salmiakkipastillien imeskelemistä helpottamaan juoman juomista, mutta mietin voiko esim Fisherman's friendieissä oleva salmiakki värjätä paksusuolta jotenkin? Niistä olisi suuri apu juoman saamiseksi alas mutta voiko se värjäytyminen sitten pilata koko tähystyksen?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette odottaneet pääsyä kolonoskopiaan? Otse ollut nyt 5 kk jonossa ja aikaa ei vieläkään ole tullut. 4 kuukauden kohdalla soitin sairaalaan, jossa kerrottiin että jonot tällä hetkellä 7 kk! Ihan käsittämätöntä!

Vierailija
22/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Picoprep:llä itse tehnyt tyhjennyksen ja hyvin on toiminut. Onneksi ei ole pahan makuista. MoviPrep jota oma sairaala ehdottaa tyhjennykseen tulee yläkautta ulos eli sillä en pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tyhjensin suoliston kolonoskopiaa varten työntämällä puutarhaletkun perseeseen. Jonotusaikakin lyheni 2 viikosta 2 tuntiin kun pääs päivystyksen kautta

Vierailija
24/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa paskaa

Mustaa paskaa

Mustaa paskaa

Hahahaha!!

Vierailija
25/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysympä tätä nyt tässä sopivasti kun tuli vastaan. Minulla on tähystys ensi kuussa kaksi vuotta kestäneen ummetuksen takia, ulostamisväli on 8-10 PÄIVÄÄ, kyllä luit oikein. Auttaako tämä Colonsteril tyhjentämään suolen vuorokaudessa? Ummetuksessa minulla on käytetty apuna vaikka mitä valmisteita runsaasti eikä uloste silti meinaa tulla nopeasti ulos.

Kysyisin hoitavalta taholta. En tiedä miten tuo aine toimii, mutta mulla alkoi jo parin tunnin päästä toimia vatsa silleen, että käytännössä tuli pelkkää sitä juomaa.

Vierailija
26/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imeskelin mynthoneita, koska ne on vahvoja ja pidän niiden mausta.

Itse juoman juominen oli kyllä nihkeää. Join sen puolisen litraa aina ykkösellä alas. Onneksi tyhjennyksen vuoksi sain skipattua miehen yhden sukulaisen ylioppilasjuhlat 7 tunnin ajomatkan päässä, joten siihen verrattuna mielelläni lipitin sitä litkua. Hopeareunus jne.

Vierailija
27/30 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri laittoi lähetteen keskussairaalaan kiireelliseen tähystykseen. Sinne tuli aika vajaan kk päähän. Ehdin kuitenkin käydä yksityisellä tähystyksessä alle viikossa, siitä koepalojen vastaukset 8 päivässä, siitä 3 päivää gastroenterologian ylilääkärin soittoon josta lääkityksen aloitus. Kk lääkekuurin jälkeen kokeet ja lääkärin soittoaika.

Eli työterveys-yksityinen-keskussairaala kautta meni ensikäynnistä lääkitykseen 18vrk.

Työterveys-kiireellinen lähete keskussairaalaan tähystykseen, vastaukset ja hoito olisi kestänyt tt-tähystys 1kk, vastaukset 8vrk, hoito 3vrk, olisi kestänyt vähintään kk pidempään.

Vierailija
28/30 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sanokaapa vielä mikä on paras aine tyhjennykseen? Maistuu hyvälle eikä tarvi juoda paljoa? Eihän sisällä laktoosia tai keinomakeutusaineita? Vääntääkö se paljon vatsaa, eli onko sama olo kuin olisi vatsataudissa?

Vierailija
29/30 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla otin Moviprepin aivan ohjeiden mukaan litran  illalla 18 aikaan ja kello soimaan 05 ja toisen litran silloin ja tähystykseen 09 ja lääkäri lopetti tutkimuksen heti alkuun kun suoli ei ollut tyhjentynyt. Löivät käteen Colonsteril ohjeen 5+1 litraa ja 3 vuorokautta liemiruualla ja harmitus oli suuri, eihän tuohon pysty mutta pakkohan se on kun tutkimus minulle tärkeä oireiden vuoksi. Jäähdytin Colonsteri liemet pakastimessa alle 2 asteeseen ja nenästä kiinni niin maku ei tunnu ja menihän se alas, vähän alkoi paleltamaan lopuksi mutta vaatetta päälle. Joillain suoii vaan toimii hitaasti ja parempi tyhjentää tehokkaasti niin saa homman hoidettua kerralla kuntoon

Vierailija
30/30 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sanokaapa vielä mikä on paras aine tyhjennykseen? Maistuu hyvälle eikä tarvi juoda paljoa? Eihän sisällä laktoosia tai keinomakeutusaineita? Vääntääkö se paljon vatsaa, eli onko sama olo kuin olisi vatsataudissa?

Se on jännä koska maha ei minulla ainakaan ollut yhtään kipeä, mutta tavaraa tuli peräpäästä ihan kuin olisi ollut kamala vatsatauti. Mutta onneksi ei mitään kipuja, vessassa sai rampata ja lopuksi oikeastaan ei edes kannattanut nousta pöntöltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan