Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ei jaksa puhua puhelimessa, kuinka kertoa toista loukkaamatta

Vierailija
10.09.2023 |

Ihmissuhteet

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sori akku on just loppumassa, kerro nopee" Klassinen

Vierailija
2/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni soittaa ja soittaa pahimmillaan kahden tunnin maraton puheluita, kertoen kaikin juurtajaksain. Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa, mitä teen. Viestit on jees.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteaa esim. että sopiiko, jos jutellaan toisella kertaa? Jos aikeissa toiste jutella.

Vierailija
4/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ystävä, niin voi olla rehellinen, että nyt on sellanen tilanne tai fiilis että viestiteltäiskö mieluummin. Ystävä ymmärtää kyllä.

Vierailija
5/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni soittaa ja soittaa pahimmillaan kahden tunnin maraton puheluita, kertoen kaikin juurtajaksain. Mä en vaan kertakaikkiaan jaksa, mitä teen. Viestit on jees.

Jospa laitat kaiuttimelle ja puuhailet omia askareita?

Taikka ylipäätään, kun on sopiva aika mennyt, niin "pitää lopetella puhelu". Onhan 2 tuntia puhelulle piiiitkä aika.

Vierailija
6/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole puhelutyyppiä yleisesti, voit sen ihan hyvin sanoa. "Hei, sori etten vastannut, en tykkää hirveästi roikkua puhelimessa. Tekstarit toimii paremmin :)"

Minut oikeasti tuntevat tietävät, etten soittele ikinä huvikseni. Jos olen sopinut tapaamisen, niin silloin soitan mieluummin. Toki miesystävän kanssa muutenkin enemmän. Mutta kenen tahansa kanssa en jaksa roikkua puhelimessa ja jaaritella turhaa pas-------kaa.

Vierailija
7/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv....?! Siis et kehtaa sanoa SISKOLLESI suoraan?!?

Minä sanon aina, että joo en nyt jaksa tämän enempää jauhaa, moro. Sitten lopetamme puhelun eikä kukaan itke ver.ta. En osaa edes kuvitella olevani vieraskorea siskoani kohtaan. Jotain outoa on suhteessanne.

Vierailija
8/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon tutuille ihan suoraan, että ihana kun soitit, mut sähän muistat mut, jaksan puhua just sen puolituntia ja sit alkaa mennä ohi, että tähdätäänkö siihen. Sit nauretaan yhessä, miten höpsö mä oon ja sit annan toisen vuodattaa. Toimii yllättävän hyvin.

Vierailija
9/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä viestittelijöitä. Puhelusta selviää tunnissa, mutta viestitellä joutuu koko illan.

Vierailija
10/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää mennä, heippa.

Vierailija
11/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä viestittelijöitä. Puhelusta selviää tunnissa, mutta viestitellä joutuu koko illan.

Molemmissa on puolensa. Jos kyse on pskanjauhannasta niin viestittely on kivempaa kun sitä voi tehdä omassa tahdissa kaiken muun ohella. Jos taas on tärkeämpää esim. sopimista vaativaa juttua niin ehdottomasti puhelu.

Vierailija
12/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen vastaa puhelimeen, kun haluaa ja on aikaa. Soittaja ei voi olettaa kuitenkaan, että sitä aikaa puhelimessa lörpöttelyyn on tunteja. Kyllä soittajalle voi sanoa, että nyt pitää alkaa kotitöihin tai lähteä lenkille tai mitä muuta nyt onkaan.

Vierailija
13/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt on sellainen tilanne, että en voi puhua pidempään." Sitten sanot heipat, ja katkaiset puhelun. Jos soittaa heti uudestaan, älä vastaa.

Minun puolisollani on jotain valmiita viestejä, joita hän lähettää, jos soitan huonoon aikaan. Esim. "Soitan myöhemmin." "Olen kokouksessa." "En voi vastata nyt." Viesti tulee siis suunnilleen heti, kun puhelin lakkaa hälyttämästä, eikä viesteissä ole kirjoitusvirheitä, joten jotain valmiita tallennettuja viestejä täytyy niiden olla.

Vierailija
14/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nyt on sellainen tilanne, että en voi puhua pidempään." Sitten sanot heipat, ja katkaiset puhelun. Jos soittaa heti uudestaan, älä vastaa.

Minun puolisollani on jotain valmiita viestejä, joita hän lähettää, jos soitan huonoon aikaan. Esim. "Soitan myöhemmin." "Olen kokouksessa." "En voi vastata nyt." Viesti tulee siis suunnilleen heti, kun puhelin lakkaa hälyttämästä, eikä viesteissä ole kirjoitusvirheitä, joten jotain valmiita tallennettuja viestejä täytyy niiden olla.

Mulla on puhelimessa sellaiset siis olemassa, siis jo ostohetkellä, tosin en koskaan ole niitä käyttänyt. Kun en ole työelämässä.

Vierailija
15/15 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun soitit, mutta minun pitää nyt keskittyä lepäämiseen. 

Puhutaan joskus toiste.