Alastomuus
Aikaansaako alastomuus ihmisjoukossa sinulle tietynlaista kiihottumista ? En siis aja takaa kikkelinheiluttelua pururadalla tms pervoa vaan ehkä enemmän naturismiin liittyvää kokonaan alastioloa vaikka rannalla tai muualla missä muut naiset ja miehet ovat joko vaatetettuja tai alasti. Saatko kiksejä vaikka saunassa tai kylpylässä ?
Kommentit (28)
Ei. En viihdy alasti edes yksin. Ajatus väkijoukossa alasti olemisesta ahdistaa voimakkaasti.
Kyllä, on melko luonnollista että ns. sosiaalinen alastomuus herättää myös seksuaalisia ajatuksia. Tai näin ainakin minä ja mieheni ajattelemme. Naturisteja emme ole, mutta viihdymme hyvin alasti myös isommassa joukossa ihmisiä. Kylpylöissä, kuten mainitsit sekä esimerkiksi saunoessamme yhdessä samanhenkisten ystäviemme kanssa kotona tai kylässä. Riippuu kuitenkin seurasta, tilanteesta ja paikasta, vaikuttavatko nuo kiksit mitenkään vaikka siihen, miten käyttäydymme. Aika laajalla skaalalla mennään siinä. Hyvän ystävättreni kanssa päädymme aina vuoteeseen ja silloin yleensä mukaan tulee myös mieheni. Saksassa kylpylässä alasti ollessamme asia taas ei yleensä vaikuta mitenkään siihen, miten olemme.
Sellaisia väitteitä, että "sauna on vain saunomista varten", emme itse allekirjoita, jos kyse on sosiaalisesta alastomuudesta. Eiköhän useimmilla tule seksuaalisia ajatuksia mieleen ihan luonnostaan. Mutta avainsana onkin silloin tuo "luonnostaan". Käyttäytymiseen näiden ajatusten ei kuitenkaan tarvitse millään tapaa vaikuttaa.
Että tuollaisia ajatuksia sosiaalisesta alastomuudesta.
t: bi-nainen, 40+
Nakkena on kivaa-kyllä kihelmöisi kulkea torilla ihan nudena mut kuitenki joku tuttu tulee vastaan
Itseäni alastomuus jotenkin on aina tietyllä tavalla kiihottanut. Joskus myös silloin, kun olen ihan itsekseni vaikka kotosalla, mutta myönnän että siihen kuuluu jollain tapaa se nähdyksi tulemisen mahdollisuus tai oikeastaan tarve siihen. Tätä on hankala selittää. Nakurannoilla olemme mieheni kanssa ulkomailla ollessamme esim olleet muutamia kertoja ja kyllä, kiihotun siellä ja kenties monen mielestä liioitelusti jotain vilttejä asetellut paikat näkösällä. Nautin siitä alastomuudesta ja myös katsella erityisesti alastomia miehiä siellä, etenkin jos huomaan että saan katseita itsekin. Kummaa juttua, mutta kovin harmitonta varmaan. Olen siis joskus ihan kunnolla siellä ollut 'märkänäkin' ihan pelkästä alastomuudesta ja katselusta johtuen. Omalla mökillä usein olluyt nakkena vaikka koko päivänkin.
Just aamulenkillä tuli sellanen olo että tekisi mieli mennä vaikka lähimetsikköön, riisua leggingsit, pikkarit ja muu turha vaatetus ja käyskennellä siellä vaatteitta omassa rauhassa. Jos joku näkisi niin toivottavasti ei ainakaan lähinaapuri. Jäi kuitenkin kiihottavan ajatuksen asteelle.
Varmaan (ainakin lähes) jokaisella ihmisellä on joku ihan oma juttu, mikä hieman kenties poikkeaa valtavirran keskimääräisistä seksiin liittyvistä kiiihotuksenkohteista. Minulla se on aina ollut alastomuuteeni liittyvää ja kiihotun, kun olen alasti tai etenkin jos joku näkee sitä. Onnekseni miehelläni on oma 'perversionsa', joka liittyy siihen että häntä kiihottaa jos joku muu mies minua katselee. Ei nämä koko ajan ole ns päällä, mutta välillä sitten taas enemmänkin. Yllytää minua pukeutumaan vähän paljastavasti ja vierailemme reissuillamme joskus nakurannoilla tai joskus jopa ollaan seksiklubeilla käyty, joissa minä sitten saan oleilla seksihepeneissä tai ihan nakunakin muitten katseltavana yms. Molemmat saamme omien juttujemme mukaista kiihkoa ja nauttia niistä yhdessä. Parhaita hetkiä olleet jotkut sellaiset esim, että olen tullut 'ajoissa' kotiin, kun miehellä ollut joku poikien saunailta ja sitten minut on 'houkuteltu' mukaan lauteille. En osaa oikein kuvailla mikä siinä niin viehättää, mutta ehkä se on se kun huomaan ne katseet ja saan huomiota istuessani lauteille täysin alastomana monen miehen keskelle. On noissa pariin otteeseen ihan kiihotukseen saakka tullut nähtyä ja koettua. Ei sovi kaikille varmaan olleenkaan, mutta minnua tuollainen sattuu nyt vain kiihottamaan. En uskaltanut tälle ajatukselle nuorempana heittäytyä, vasta nyt 40+ olen sen kanssa sinut.
Kyllä minulle sekä oma, että muiden alastomuus on seksuaalista. Olen hetero, mutta kyllä yleisissä suihkuissa yms. tykkään vilkuilla hieman muita ja alastiolo on itselle hyvin luontevaa.
M35
Alastomuus on minulle normaalia sekä seksuaalista, riippuen tilanteesta. Nautin olla alasti aina, jos vain mahdollista. Uimahallit ja kylpylät on siitä kivoja paikkoja, että voi katsella muiden alastomia vartaloita. Tai kuntosalilla treenien jälkeen suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Nautin /.../ myös katsella erityisesti alastomia miehiä siellä, etenkin jos huomaan että saan katseita itsekin. Kummaa juttua, mutta kovin harmitonta varmaan. Olen siis joskus ihan kunnolla siellä ollut 'märkänäkin' ihan pelkästä alastomuudesta ja katselusta johtuen.
Tuo vastaa minunkin kokemustani mieheni kanssa kreikkalaisella nakurannalla. Nelikymppisenä naisena otin täysin rinnoin irti tunnelmasta ja tuntumuksistani, kun mieheni houkutteli minut kävelemään yksinäni vesirajassa pitkän nakurannan laidasta laitaan, pysähtelemään sopivasti ja altistumaan arvioiville katseille.
Alastomien miesten katselusta sanoisin, että en heitä varsinaisesti katso, varsinkaan sukuelimiä, vaan nautin tietoisuudesta että voimme luottamuksellisesti näin olla yhdessä alasti ja hieman mielikuvituksessamme raottaa sukupuolisuuden verhoa.
Kyllä hyväkroppaisten alastomuus kiihottaa. Itseäni en viitsisi alastomana näytellä, olen sen verran tyytymätön kroppaani, ennemminkin peitellä yritän kun joudun paikkaan jossa ilman vaatteita muiden nähden.
Vierailuni Katinkullan (alkuperäisessä) saunamaailmassa ja Keski-Euroopan "textilfrei"-saunamaailmassa ovat olleet hyvin sykähdyttäviä ja rentouttavia.
M55 kirjoitti:
Vierailuni Katinkullan (alkuperäisessä) saunamaailmassa ja Keski-Euroopan "textilfrei"-saunamaailmassa ovat olleet hyvin sykähdyttäviä ja rentouttavia.
Saksalaiset ovat kyllä frei körper kultur astelisia. Sinne on mukava lähteä saunomaan ja kylpemään. Harmi että Katinkullassa vaihtui systeemit. Tämä aistillisuuden haku on aina ihanaa.
Eikö teitä yhtään haittaa että osa ei välttämättä suhtaudu alastomuuteenne ja ulkonäköönne pelkästään positiivisesti? Vai oletteko kaikki tosi hyvännäköisiä? En ilkeyttäni kysele vaan yritän ymmärtää kun itselläni tällaista halua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä yhtään haittaa että osa ei välttämättä suhtaudu alastomuuteenne ja ulkonäköönne pelkästään positiivisesti? Vai oletteko kaikki tosi hyvännäköisiä? En ilkeyttäni kysele vaan yritän ymmärtää kun itselläni tällaista halua ei ole.
Kukaan ei voi miellyttää kaikkia muita, ei kropallaan, kasvoillaan, vaatteillaan, käytöksellään, puheillaan tai millään muullakaan ominaisuudellaan. Miksi siis välittää, jos jotakuta ei miellytä, se on aina väistämätöntä. Jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ilkeyttäni, mutta oletko kiinnittänyt huomiota siihen että olet varsin suvaitsematon. Jos joku ei miellytä, käännä katseesi. Meitä kun on niin erilaisia ja erinäköisiä. Kaikki eivät ole hyvännäköisiä ikäänkuin se olisi oikeutus johonkin. Ja kuka määrittelee hyvännäköisyyden ? Kuka kiinnostuu kenestäkin. Jos ei ymmärrä ei tarvitse heti tuomita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ilkeyttäni, mutta oletko kiinnittänyt huomiota siihen että olet varsin suvaitsematon. Jos joku ei miellytä, käännä katseesi. Meitä kun on niin erilaisia ja erinäköisiä. Kaikki eivät ole hyvännäköisiä ikäänkuin se olisi oikeutus johonkin. Ja kuka määrittelee hyvännäköisyyden ? Kuka kiinnostuu kenestäkin. Jos ei ymmärrä ei tarvitse heti tuomita
Olen pahoillani jos vaikutin siltä että olisin tuomitsemassa. Minun puolestani kaikki saavat tehdä tämän asian suhteen mitä tahtovat, mutta kun on itse saanut kuulla aika paljon ikävää kommenttia omasta ulkonäöstä jo ihan vaatteet päällä niin tietää miten näin keskimäärin ihmiset vähemmän hyvännäköisiin suhtautuvat. Ja se ei ole kovin kiva tapa. Ja sitten pohdin että eikö teidän kohdalle ole sattunut tällaista porukkaa vai onko niin ettei se häiritse.
Mitä hyvännäköisyyteen tulee, meidän yhteiskunta määrittelee aika tarkasti mitä siihen kuuluu. Itselleni on ainakin harvinaisen selvää etten itse edusta näitä ihanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani jos vaikutin siltä että olisin tuomitsemassa. Minun puolestani kaikki saavat tehdä tämän asian suhteen mitä tahtovat, mutta kun on itse saanut kuulla aika paljon ikävää kommenttia omasta ulkonäöstä jo ihan vaatteet päällä niin tietää miten näin keskimäärin ihmiset vähemmän hyvännäköisiin suhtautuvat. Ja se ei ole kovin kiva tapa. Ja sitten pohdin että eikö teidän kohdalle ole sattunut tällaista porukkaa vai onko niin ettei se häiritse.
Mitä hyvännäköisyyteen tulee, meidän yhteiskunta määrittelee aika tarkasti mitä siihen kuuluu. Itselleni on ainakin harvinaisen selvää etten itse edusta näitä ihanteita.
Ainoa jonkinlainen ongelma johon me mieheni kanssa kauan sitten joskus törmäsimme sosiaaliseen alastomuuteen liittyen Suomessa olivat ne naiset, jotka jostakin syystä tulivat näihin yhteisiin tilanteisiin ilman, että olivat yhteisen alastomuuden kanssa sinut. Siis että tultiin esimerkiksi kaikille yhteiseen höyrysaunaan ja sen jälkeen suututtiin, jos joku mies istui viereen tai erehtyi kyseisiä naisia katsomaan. Jopa näin naisena näiden kyseisten rouvien mäkätystä oli hyvin noloa kuunnella. Minusta tarinan opetus on se, että jos on pipo tiukalla tai muuten arvostelevalla mielellä liikkeellä, niin silloin sosiaalisen alastomuuden paikat eivät ole ehkä tällaiselle henkilölle kaikkien sopivimpia paikkoja. Silloin on parasta pysyä ihan perinteisissä tekstiiliosastoissa sekä alasti vain oman sukupuolen kanssa. Tai pysyä kotona.
Nykyään ongelmaa ei Suomessa tietysti ole, kun ei ole enää näitä paikkojakaan. Mikä mielestäni on todella harmi. Tältä osin matkailurahat Suomesta menevät Saksaan.
t: bi-nainen 40+
Jos tietäisi että sen voisi tehdä häiritsemättä enkä törmäisi siihen yleisöön enää eikä joukossa olisi tuttuja, voisin hyvin kuljeskella jossain alastomana. Vähänkuin dogging mutta vaan ilman kontaktia