Eka olin jee, kun raidejokeri tulee pysäkkeineen suoraan talon viereen, mutta nyt vituttaa jo
Kun talo ja ikkuna on suoraan mutkan vieressä. Järjetön ulina, kun raidejokeri kääntyy mutkassa. Ja tätä herkkua kestää yhteen asti yöllä, kun liikenne alkaa. Ruuhka-aikaan kolmen minuutin välein.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Tampereen ratikka vai stadissa?
Idiootti.
Sana raidejokeri ei mulle kyllä kerro, missä kaupungissa se on.
Olen eri. Muutin Tampereelta turkuun 4 vuotta sitten. En ainakaan muista siellä mitään jokerireittiä suunnitellun.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkoti oli tasoristeyksen vieressä. Sellaisen, jossa on ne kilkattavat kellot. Jotenkin sitä ei tullut kiinnitettyä mitään huomiota niihin ääniin vaikka kyllähän se kuului ihan selvästi. Kaverit ihmetteli että taasko täällä menee juna, itse olin ihan että ai mikä? Että niin sitä vaan on mahdollista tottua erilaisiin ääniin. Riippuu varmaan toki myös ihmisestä ja siitä miten voimakas se ääni on.
Junat on eri juttu! Ja niitä menee paljon harvemmin. Olen asunut Tampereella yli 20 vuotta junaraiteen vieressä. Siinä oli kohdallani tasoristeys kevyelle liikenteelle ja kaarre. Juna vislasi joka kerta. Junan meluun tottuu. (Rakennettiin tunneli ja en meinannut tottua, ettei vihellystä kuulukaan)
Olen DI ja sivuaineena liikennetekniikka. Sielläkin opetettiin, että junaan on helppo tottua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli asuntohakemuksessa kohde ratikkaraiteen viereen. Poistin. Oli siitä upouudesta talosta irtisanottu jo asuntoja ehkä noin kuukauden asumisen jälkeen.
Omistusasunnossa asuvana vähän vieras asia tuo asuntohakemus.
Todennäköisesti kustannan näitäkin asuntoja.
Todennäköisesti revit itsellesi omistamasi materian halpatyöläisten pienten palkkojen ja surkeiden työolojen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudenkoti oli tasoristeyksen vieressä. Sellaisen, jossa on ne kilkattavat kellot. Jotenkin sitä ei tullut kiinnitettyä mitään huomiota niihin ääniin vaikka kyllähän se kuului ihan selvästi. Kaverit ihmetteli että taasko täällä menee juna, itse olin ihan että ai mikä? Että niin sitä vaan on mahdollista tottua erilaisiin ääniin. Riippuu varmaan toki myös ihmisestä ja siitä miten voimakas se ääni on.
Junat on eri juttu! Ja niitä menee paljon harvemmin. Olen asunut Tampereella yli 20 vuotta junaraiteen vieressä. Siinä oli kohdallani tasoristeys kevyelle liikenteelle ja kaarre. Juna vislasi joka kerta. Junan meluun tottuu. (Rakennettiin tunneli ja en meinannut tottua, ettei vihellystä kuulukaan)
Olen DI ja sivuaineena liikennetekniikka. Sielläkin opetettiin, että junaan on helppo tottua.
Lisään vielä, että itsekin kauhulla mietin, että mahtaako tuohon olla joskus tuloillaan lähiliikennettä lyhyin välein. Siis jos juna menisi 5 minuutin välein ja vielä pysähtyisi, niin varmaan alkaisi harmittaa.
Ohitseni menee nyt 2 raidetta. Tässä on ollut ennen lättähattujen asema.
Raide-Jokeri menee välillä Hki Itäkeskus - Espoo Keilaniemi
Suomessa on neljä raitiotiekaupunkia. Helsinki, Tampere, Turku ja Viipuri. Viimeksi mainittu tuskin on kyseessä ja Turun raitiotie on purettu pois, joten veikkaan Tamperetta. Helsinkiin ei tuo Jokeri-sana oikein sovi.
Liito-oravaverukkeella koittivat muuttaa reittiä, muttei onnistunut.