Pyysin ystävää lainaamaan venettä ja mökkiä, joka on saaressa!! Kieltäytyi. Tämä taitaa olla nyt tässä!
Eli homma se, että ystävä on ulkomailla.
Hänellä on mökki saaressa ja vene aivan lähellä tässä.
Soitin hänelle ja kysyin asiaa niin hän meni aivan lukkoon ja oli kauhuissaan.
Kieltäytyi kiemurellen ja keksi tekosyitä.
Huono keli yms.
Ei ole huonoa keliä koko viikkoon se, siitä.
No sitten hän alkoi sanomaan, että vene ollut vähän huonossa kunnossa eikä ole tankattu.
No sanoin, että tankkaan sen ja voin vilkaista sitä muutenkin.
Ei käynnyt.
Tässä kohtaa minä luvutin ja haistatin pitkät.
Olisin tarvinnut mökki lainaksi, koska minulle on tulossa ulkomaalaisia ystäviä ja olisin halunnut tarjota heille loman suomalaisessa saaristoluonnossa.
Oltaisiin menty sinne luonnollisesti veneellä ja vietetty yksi yö ihan siivosti.
Mutta ei. Miksi ihmiset on tuollaisia kenkkuilijoita.
Laitoin vielä viestin, että toivottavasti olet nyt tyytyväinen, kun sait pilattua suunnitelmat, laita viestiä jos mielesi muuttuu, jota vahvasti epäilen.
Kyllä harmittaa olisi tullut niin kiva retki, mutta ei niin ei.
Onneksi en kertonut vielä ystävilleni suunnitelmastani.
Nyt joudutaan tyytymään minuun kotiympäristöön tai sitten mennään johonkin leiriintymisalueelle tai majataloon luonnon helmaan.
Meitä on kuitenkin melkein 10, joten tulee aina kalliiksi.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Sama provo kirjoitti äsken, että kaveri ei vastaa soittoihin.
Ja kun kirjoitin, että tämä sama provo valittaa myös kun hänelle ei lainata mökkiä, niin mitäs provo teki?
Alkoi valittaa uudessa ketjussa miten kaveri ei lainaa mökkiä.Sairas yksilö.
Ei se aloittaja sairas ole vaan naisen puutteessa kirjoittelee puuta heinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö tähän provoon tarttua?
Pelkkä otsikko sai vedet silmiin. Naurusta! En vaivautunut lukemaan juttua.. 🤣
Luit kuitenkin kommentit ja vielä vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa porvoo airlinen lennolle
This is your captain speaking. We will be arriving in Kettu suljettu in 5 minutes, please fasten your seatbelts.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on kyllä nykyään niin minä minä minä asenteisia. Ihme ahneita pskoja. Tutuiltakin ollaan vaatimassa korvausta, jos jotain lainaa. Mullakin on tällaisia tuttuja, jotka pyytävät rahaa, jos kysyy mökkiä lainaksi. Miks sen mökin pitäis olla tyhjillään, jos he ei itte ole siellä. Törkeää vaatia rahaa, jos sitä haluaa lainaksi.
Omaisuutta lainataan henkilöille joihin luotetaan ja koetaan vastavuoroisuutta tuntematta tulevansa hyväksikäytetyksi.
Rahaa pyydetään, jos kieltäytyminen ei tehoa. Useimmiten samat henkilöt eivät myöskään kunnioita toisen omaisuutta, joten menee kumminkin rahaa toisten jälkien siivoamiseen.
Kenellekään ei ole velvollisuutta lainata omaisuuttaan kenellekään vaan se tulisi ottaa kunnioituksena luottamuksesta, jos niin käy ja vastavuoroisesti ehdottaa jotain vastineeksi. Edes tarjota sitä maksua lainasta. Jos toinen kieltäytyy, se olkoon hänen asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Just ton takia mä en kerro kellekkää missä mun mökki on. Varmaa tulis kutsumattomia vieraita. Mun mökki on mun pyhättö ja rauhan ja levon paikka.
Kukaan ei edes tiedä että mulla on mökki.
Minulla on vene. Käyn usein saaristossa katsomassa auringon nousua aamuisin samalla kun käyn kalassa.