Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko itsekkyys ja pahantahtoisuus oikeasti yhtä yleistä kuin mitä tällä palstalla esiintyy?

Vierailija
09.09.2023 |

Siis täällä esim pidetään ihan normaalina, että kaikille kutsuille ei tarvitse mennä, jos ei vaan satu huvittamaan.

Tai kannattaa ottaa ero, jos parisuhteesta on tullut kaverisuhde.

Tai jos joku on joutunut onnettomuuteen, niin on sen kuolleen oma syy (leikkuupuimuri, kettinki hyppytornissa, ennenaikainen synnytys Turkissa ja sen vauvan kuoleminen)

Miksi täällä on paljon pahantahtoisia?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos järjestää vaikka 50-vuotisjuhlat ja ketään ei kiinnosta tulla, niin totta kai se on surullista.

Olisi mukavaa iloita toisten kanssa järjestämissään juhlissa.

Onko niin, että vieraita ei nykyaikana kiinnosta juhlat, joissa ei itse ole keskipisteenä.

Vierailija
42/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kaikki mikä on internetissä on myös ihan samallalailla todellisessa elämässä. Miksi kysyt tyhmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Itse olen käynyt täällä vuosia kommentoimassa, ja olen huomannut kommenttieni muuttuneen piikitteleviksi. Se on pistänyt ajattelemaan, että miksi. Oikeasti en ole muuttunut mihinkään suuntaan. Tällaista nettikirjoittelua ei pidä ottaa liian vakavasti. Se on enimmäkseen suunsoittoa.

Sama täällä. Muuten en ole oikein lainkaan piikittelevää tyyppiä. Olen vähentänyt täällä käymistä ja etenkin ketjuihin vastailua murto-osaan entisestä. Silloin, kun vastaan johonkin ketjuun, teen niin vain siinä tapauksessa, että aloitus on asiallinen ja kirjoittaja esimerkiksi pyytää apua asiaan, jossa saattaisin osata neuvoa tai lohdutaa häntä. Kaikki loanheitto-, trollaus- ja vihapuheketjut jätän nykyään kokonaan välin. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että joskus ekstraveemäisellä tuulella ollessani saatan ilmiantaa moisen.

Vierailija
44/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansan yhteinen selkäranka oli ennen vanhaan ev lut uskonto. Joka poikkesi siitä, sai kyllä kuulla siitä muilta. Tämän vuoksi ennen oltiin onnellisempia yhteiskuntana.

Nykyään monet etsivät sitä itselle parhainta parasta koko elämänsä. Ei välitetä kovin paljon muista. Tai selitellään, että lapsillekin parempi, kun äiti on onnellinen uuden kanssa

Tai isä.

Vierailija
45/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstahan on vielä pientä siihen mitä todellisuus on monessa paikassa Suomessa...

on ollut maailman suurinta ja valheellisinta propagandaa 2020-2023 julistaa päivittäin että Suomi on maailman onnellisin... saihan Marin ex viisikko hallinto sillä toki mediapisteitä ulkomailla kun joka paikkaan tuota valhetta vietiin...

Vierailija
46/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät on lapsuudessa aivopesty ajatukseen että hyvä ihminen on mahdollisimman epäitsekäs ihminen. Sen sijaan että oppisimme tervettä itsekkyyttä, niin muutumme lopulta vain epäterveen itsekkäiksi, kun emme kestä sitä enää.

On sairasta alkaa diagnosoimaan itsekkyyttä terveydeksi.

Kannatatko vasemmistoa sattumalta?

Miksi vedät tähänkin keskusteluun politiikan mukaan?

Vierailija
47/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko itsekkyys ja pahantahtoisuus oikeasti yhtä yleistä kuin mitä tällä palstalla esiintyy?

EI ole oikeasti muualla.  Tälle palstalle valikoituu tietynlaisia ihmisiä, mikä selittää paljon.

Vierailija
48/63 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne oltiin nöyrempiä ja kuuliaisempia. Perheet pysyivät koossa. Läheisiä autettiin. Yleensä sama työpaikka ja koti koko aikuiselämän.

Vierailija
49/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Todellisessa elämässä se vain peitetään.

Minäkin uskon asian olevan juuri niin kuin sanot. Olen jopa kiitollinen siitä, että palsta on suuresti karsinut jäljellä ollutta sinisilmäisyyttäni todellisessa elämässä. Mietin tosin sitä, onko ihmisten itsekkyys ja pahantahtoisuus oikeasti lisääntynyt vai saako entinenkin määrä itsekkyyttä ja pahantahtoisuutta vain entistä kärjistetympiä ilmenemismuotoja ihmisten reagoidessa ympäröivän maailman muuttumiseen sellaiseksi kuin se on muuttunut.

Vierailija
50/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kysymykseni on, että onko ihmiset tässä määrin tällaisia kuin täällä?

Luuletko että muualla sanotaan ääneen kaikki mitä ajatellaan?

Vierailija
51/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kaikki mikä on internetissä on myös ihan samallalailla todellisessa elämässä. Miksi kysyt tyhmiä?

No miksi ei olisi?

Vierailija
52/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät on lapsuudessa aivopesty ajatukseen että hyvä ihminen on mahdollisimman epäitsekäs ihminen. Sen sijaan että oppisimme tervettä itsekkyyttä, niin muutumme lopulta vain epäterveen itsekkäiksi, kun emme kestä sitä enää.

Koska hän on persu.

Vierailija
53/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti useimmat ihmiset on heikkoja=pahoja.

Vierailija
54/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen utelias.

Vierailija
55/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen utelias.

Ei vaan koska olet persu. Miksi tämäkin on sinulle niin vaikea ymmärtää?

Vierailija
56/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen utelias.

Koska hän on persu. Muuta kysyttävää?

Vierailija
57/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen utelias.

Utelias persu. Entä entä sitten? Miksi menet niin paniikkiin? Iskinkö johonkin arkaan paikkaan jotenkin taas? : )

Vierailija
58/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on todella, todella monta kertaa elämässä sanottu, että jospa välittäisin vähemmän. Viimeksi tänään. Ja yritän opetella sitä tapaa kovasti. Esimerkiksi näin tänään lapsen tippuvan maahan leikkitelineestä ja en mennyt paikalle katsomaan. Annoin parkua ja huutaa siinä maassa, itsepä oli kiivennyt. Kerran näin naisen kaatuvan polkupyörällä ja hihnassa ollut koira karkasi, en mennyt auttamaan. Kyllä minä opin vielä. Välillä vain lipsuu. Siitä se tämänpäiväinen noottikin tuli myöhemmin vaikka hyvä alku oli aamulla kun jätin puuttumatta sen lapsen elämään. Mutta hei, minua saa kyllä auttaa enkä sano että on paha juttu. En vain auta teitä muita kun ette tykkää siitä.

Vierailija
59/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, tällä palstalla kyllä tuntuu pyörivän sellainen vihaa täynnä oleva porukka joka elää siitä negatiivisuudesta. Ja toisaalta myös suht normaali ihminen saattaa tänne anonyymisti kirjoittaa asioita joita ei ikimaailmassa sanoisi ääneen tai kehtaisi myöntää ajattelevansa, kun kukaan ei saa tietää ja ne ilkeyksien kohteet on kasvottomia anonyymejä myös.

Vierailija
60/63 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Itse olen käynyt täällä vuosia kommentoimassa, ja olen huomannut kommenttieni muuttuneen piikitteleviksi. Se on pistänyt ajattelemaan, että miksi. Oikeasti en ole muuttunut mihinkään suuntaan. Tällaista nettikirjoittelua ei pidä ottaa liian vakavasti. Se on enimmäkseen suunsoittoa.

Sama täällä. Muuten en ole oikein lainkaan piikittelevää tyyppiä. Olen vähentänyt täällä käymistä ja etenkin ketjuihin vastailua murto-osaan entisestä. Silloin, kun vastaan johonkin ketjuun, teen niin vain siinä tapauksessa, että aloitus on asiallinen ja kirjoittaja esimerkiksi pyytää apua asiaan, jossa saattaisin osata neuvoa tai lohdutaa häntä. Kaikki loanheitto-, trollaus- ja vihapuheketjut jätän nykyään kokonaan välin. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että joskus ekstraveemäisellä tuulella ollessani saatan ilmiantaa moisen.

Jep. Kyllä se ilkeämielinen kommentointityyli mikä täällä vallitsee, ruokkii itseään. Jos joku vastaa sinulle ilkeästi, tekee mieli ilkeillä takaisin... Siksi yritän nykyään välttää tiettyjä ketjuja, kun tietää millaiseksi ne menee kuitenkin.