Onko itsekkyys ja pahantahtoisuus oikeasti yhtä yleistä kuin mitä tällä palstalla esiintyy?
Siis täällä esim pidetään ihan normaalina, että kaikille kutsuille ei tarvitse mennä, jos ei vaan satu huvittamaan.
Tai kannattaa ottaa ero, jos parisuhteesta on tullut kaverisuhde.
Tai jos joku on joutunut onnettomuuteen, niin on sen kuolleen oma syy (leikkuupuimuri, kettinki hyppytornissa, ennenaikainen synnytys Turkissa ja sen vauvan kuoleminen)
Miksi täällä on paljon pahantahtoisia?
Kommentit (63)
Itsekkyys on. Pahantahtoisuus ei. Täällä on paljon trolleja aka psykopaatteja.
Vierailija kirjoitti:
Tietämättömyys ehkä enemmänkin on se mikä ihmisiä vaivaa. Suurin osa noin 98% ihmisistä on täysin tietämättömiä mitä on todella tässä ja nyt. 1 % kuvittelee tietävänsä mitä on tässä ja nyt mutta eivät todella tiedä vaan ovat tehneet siitä extraverttisen toteamuksen mikä ei vielä ole todellinen eletty realiteetti tässä ja nyt. Loput 1%....
Minä olen tietämätön siitä, mitä yrität selittää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät on lapsuudessa aivopesty ajatukseen että hyvä ihminen on mahdollisimman epäitsekäs ihminen. Sen sijaan että oppisimme tervettä itsekkyyttä, niin muutumme lopulta vain epäterveen itsekkäiksi, kun emme kestä sitä enää.
On sairasta alkaa diagnosoimaan itsekkyyttä terveydeksi.
Tämän takia kaikenlaiset kaunaiset ja kateelliset "hyvät ihmiset" aina tekevät tihutöitään, kun eivät osaa myöntää mitä he oikeasti haluavat. Et sinä voi tukahduttaa itseäsi ilman, että se tukahdetettu puoli alkaa näkyä sinusta jollain tiedostamattomalla tavalla.
Sinä sekoitat ahneuden ja itsekkyyden. Itsekkyys on perusteltua täyttämään perustarpeet, mutta sen jälkeen se muuttuu ahneudeksi. Ahneus on koukuttava sairaus.
Ei ole.
Itse olen käynyt täällä vuosia kommentoimassa, ja olen huomannut kommenttieni muuttuneen piikitteleviksi. Se on pistänyt ajattelemaan, että miksi. Oikeasti en ole muuttunut mihinkään suuntaan. Tällaista nettikirjoittelua ei pidä ottaa liian vakavasti. Se on enimmäkseen suunsoittoa.
Itsekkyys ja pahantahtoisuus maailmalla on pahempaa kuin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidät on lapsuudessa aivopesty ajatukseen että hyvä ihminen on mahdollisimman epäitsekäs ihminen. Sen sijaan että oppisimme tervettä itsekkyyttä, niin muutumme lopulta vain epäterveen itsekkäiksi, kun emme kestä sitä enää.
Kannatatko vasemmistoa sattumalta?
Vai tarkoituksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kaikenlaiset kaunaiset ja kateelliset "hyvät ihmiset" aina tekevät tihutöitään, kun eivät osaa myöntää mitä he oikeasti haluavat. Et sinä voi tukahduttaa itseäsi ilman, että se tukahdetettu puoli alkaa näkyä sinusta jollain tiedostamattomalla tavalla.
Sinä sekoitat ahneuden ja itsekkyyden. Itsekkyys on perusteltua täyttämään perustarpeet, mutta sen jälkeen se muuttuu ahneudeksi. Ahneus on koukuttava sairaus.
Missä minä niin sanoin? Epäterve itsekkyys muuttuu ahneudeksi kyllä. Siksi ihmisillä pitäisi olla tervettä itsekkyyttä heti alusta alkaen.
Menen kutsuille, jos se minulle sopii.
Vastaan viesteihin, jos katson sen tarpeelliseksi.
En pidä itseäni itsekäänä, mutta haluan itse hallita elämääni, siinä määrin kun se on hallittavissa.
Onneksi oikeassa elämässä ei ole oksennusta niin paljon kuin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Menen kutsuille, jos se minulle sopii.
Vastaan viesteihin, jos katson sen tarpeelliseksi.
En pidä itseäni itsekäänä, mutta haluan itse hallita elämääni, siinä määrin kun se on hallittavissa.
Onneksi oikeassa elämässä ei ole oksennusta niin paljon kuin tällä palstalla.
Jos opetet tuon lapsillesi, niin luokalla on kohta oppilaita, joiden kutsuilla ei ole ketään.
Ei ole pahantahtoista erota jos toisesta on tullut kaveri toveri veli, eikä tunne mitään paitsi inhoa. Se on suoraselkäistä että jos ei toinen kiinnosta lainkaan, eroaa edes. Ja kumpikin löytää oikeasti välittävän. Ei kaikille käy niin. Aika moni suhde jatkuu, jopa kaverisuhdepohjalta ja joillekin se toimii hyvin.
Kutsuille jos ei ole ennenkään mennyt, olisi outoa jos se henkilö väkisin menee aina niihin vaikka ahdistushäiriön kanssa panikoimaan ja näkö lähtee migreenissä. Välinpitämättömien sukulaisten joukkoon. Osa ei voi matkustaa sairauksien vuoksi ja liian pitkä matka, kaikilla ei ole autoakaan. Silloin pitäisi olla kaikki hyvin jos juhliin menee ja myös juhlavaatteet, köyhillä ei ole. Voisiko ne kutsujat miettiä myös muiden tilannetta. Jotkut kai ilmoittavat kortilla jos ei pääse tai viesti.
Ei ole kuolleen syy. Kaikkien kannattaa olla varovaisia, ettei tee mitään epätavallista tai outoa, jossa on riskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä minä niin sanoin? Epäterve itsekkyys muuttuu ahneudeksi kyllä. Siksi ihmisillä pitäisi olla tervettä itsekkyyttä heti alusta alkaen.
Et sinä niin ole voinut sanoa, koska sekoitit ne. Joten et voi löytää missä sanoit niin. Sinä et erota niitä. Olet sokea. Nytkin sanoit epäterve itsekkyys, vaikka tarkoitit epätervettä itsekkyydettömyyttä.
Anonyymisti voi sanoa asioita, joita ei kehtaa omalla naamalla ja nimellään sanoa.
Täällä voi myös kirjoitella anonyymisti "mielipiteitä", jotka eroavat hyvinkin paljon siitä, mitä oikeasti ajatellaan. Tahallista provosointia siis esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä niin ole voinut sanoa, koska sekoitit ne. Joten et voi löytää missä sanoit niin. Sinä et erota niitä. Olet sokea. Nytkin sanoit epäterve itsekkyys, vaikka tarkoitit epätervettä itsekkyydettömyyttä.
Älä puhu minulle enää koskaan.
Asiakaspalvelijana kyllä näkee, miten ilkeitä ja käytöstavattomia ihmiset voivat olla.
Kutsuille ei ole mikään pakko mennä, jos ei huvita tai on muuta puuhaa. Toki asiasta on hyvä ilmoittaa etukäteen, ettei odotella turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijana kyllä näkee, miten ilkeitä ja käytöstavattomia ihmiset voivat olla.
Kasvokkain ihmiset antavat siloitellun kuvan todellisista kyvyistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietämättömyys ehkä enemmänkin on se mikä ihmisiä vaivaa. Suurin osa noin 98% ihmisistä on täysin tietämättömiä mitä on todella tässä ja nyt. 1 % kuvittelee tietävänsä mitä on tässä ja nyt mutta eivät todella tiedä vaan ovat tehneet siitä extraverttisen toteamuksen mikä ei vielä ole todellinen eletty realiteetti tässä ja nyt. Loput 1%....
Minä olen tietämätön siitä, mitä yrität selittää!
Hyvä, parempi olla tietämätön siitä kuin esittää että tietää mitä on tässä ja nyt.
Kuitenkin olet ja tämä tunto että olet olemassa on ensimmäinen todellinen "tieto" mitä jokainen meistä kokee para aikaa. Siis selvitä mitä on tässä ja nyt.
Et ole mitään mitä tiedostat.
Vaan olet tiedostaminen itse.
En ole todellakaan itsekäs mutta ei ole varaa alkaa joulupukiksi toisten lapsille ja osallistua kalliisiin sadalla eurolla juhliin. Ei ravintolassakaan syöminen niin kallista ole ja käyn yleensä ostamassa jotain herkullista pikaruokaa jollain 10- 30 eurolla. Minä en saa mistään tukia omiin harrastuksiinikaan. Kukaan ei tuo minulle mitään lahjoja niin etten saa vastavuoroisesti yhtään mitään. En harrasta mitään rahankeruu peijaisia ja vaikka harrastaisin niin saisinko samat rahat mitä olisin muille vienyt.
En yhtään ihmettele jos nuoria ei kiinnosta mennä töihin kun saavat ihan kaikki kalliit härpäkkeet ilman että tarvitsee niitä itse tienata. Niillä ei ole mitään tajua kuinka paljon pitää töitä tehdä niitä ansaitsekseen.
Ihan kamalat palkkavaatimukset niillä kun opettaja ystäväni kertoi. Sanoi ettei niillä ole mitään tajua rahasta. Kun kaikki jostain tyhjästä tulee ja lahjoina niin en sitä ihmettele yhtään.
On aika surullista, jos järjestää juhlat ja ihmiset ei tule paikalle.
Tämä vastaus varmasti kertoo ap:lle olennaisen?