Yle: Viivakoodit jäämässä historiaan, tilalle 2D-koodit ja tuotetiedot jatkossa mobiilisovellukseen
Kaupan ala testaa jo viivakoodien korvaajaa tuleva 2D-koodi kertoo päiväyksen jo kassalla ja automatisoi alennukset
Mitä ajatuksia herätttää?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein artikkelista huomannut miksi minun pitäisi olla tuosta jotain mieltä. En ole kauppaliike, joten ei vaikuttane elämääni sen kummemmin.
Ei vaikuta tulevaisuuteesi kun jatkossa sinun pitää kännykällä skannailla tuotteet jotta saat tuotetiedot esiin? Ja toki tästä menee sitten aina tieto digijäteille.
Ei enää mitään uusia sovelluksia!!!
Älä valehtele, että korvaa viivakoodit!
Jo ois aikakin saada edistysaskelia tuohon viivakooditouhuun.
Nyt jää aletarrojen siirtelijät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein artikkelista huomannut miksi minun pitäisi olla tuosta jotain mieltä. En ole kauppaliike, joten ei vaikuttane elämääni sen kummemmin.
Ei vaikuta tulevaisuuteesi kun jatkossa sinun pitää kännykällä skannailla tuotteet jotta saat tuotetiedot esiin? Ja toki tästä menee sitten aina tieto digijäteille.
Miksi minun täytyisi skannailla mitään? Eivät ne kirjoitetut tuotetiedot mihinkään poistu. Voin lukea ne paketin kyljestä siinä missä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, että korvaa viivakoodit!
Ei tietenkään välittömästi. Eka tulee "rinnalle" ja lopulta ainoaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun täytyisi skannailla mitään? Eivät ne kirjoitetut tuotetiedot mihinkään poistu. Voin lukea ne paketin kyljestä siinä missä ennenkin.
Luitko uutista/katsoitko videota? Kyllä ne kirjoitetut tuotetiedot tullaan ajan mittaan poistamaan, koska lampaat hurraa: "nää 2D-koodit on niin käteviä".
Kaikilla ei ole älypuhelinta mukana, kun menevät kauppaan. Jos ylipäätän omistavat sellaista. On esim. heikkonäköisiä, jotka käyttävät nettiä vain isolta tietokoneruudulta, joten mitä he tekevät älypuhelimella? Vain yhden ihmisryhmän mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Jo ois aikakin saada edistysaskelia tuohon viivakooditouhuun.
Viivakoodissa ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole älypuhelinta mukana, kun menevät kauppaan. Jos ylipäätän omistavat sellaista. On esim. heikkonäköisiä, jotka käyttävät nettiä vain isolta tietokoneruudulta, joten mitä he tekevät älypuhelimella? Vain yhden ihmisryhmän mainitakseni.
2D koodin voi lukea ja koodata myös silmillään. Vaatii vain hieman älykkyyttä ja laskentaa.
Vierailija kirjoitti:
No siis sellaisia kauppojahan on jo olemassa mihin tarvitsee älypuhelimen, että pääsee edes sisälle :D Ja lampaat innoissaan kun on niin digiä ja "kätevää" kun ei tarvitse korttiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko uutista/katsoitko videota? Kyllä ne kirjoitetut tuotetiedot tullaan ajan mittaan poistamaan, koska lampaat hurraa: "nää 2D-koodit on niin käteviä".
Eikä tulla. Laki vaatii tuotetiedot luettavassa muodossa. Ei kauppaliike voi siitä luistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis sellaisia kauppojahan on jo olemassa mihin tarvitsee älypuhelimen, että pääsee edes sisälle :D Ja lampaat innoissaan kun on niin digiä ja "kätevää" kun ei tarvitse korttiakaan.
Kerro mikä on tuollainen kauppa.
Menee hermot kun jokainen asia ja toiminto vaatii oman appin. Puhelimeen ei mahdu kohta mitään muuta ja tympii kun yrität mitä tahansa asiaa hoitaa, aina pitää ladata jotain ennen kuin mitään voi tehdä. Olen alkanut inhota kaikkea digiä.
onko palstalla normaalia tyhmempää väkeä kun skitsoilevat tälläisestä
Vierailija kirjoitti:
Menee hermot kun jokainen asia ja toiminto vaatii oman appin. Puhelimeen ei mahdu kohta mitään muuta ja tympii kun yrität mitä tahansa asiaa hoitaa, aina pitää ladata jotain ennen kuin mitään voi tehdä. Olen alkanut inhota kaikkea digiä.
Mitäs paskapuhelikia oikeen ostat?
Mun 200€ luuriin mahtuu tuhansia äppejä.
Vierailija kirjoitti:
onko palstalla normaalia tyhmempää väkeä kun skitsoilevat tälläisestä
Ei normaalia tyhmempää, vaan normaalin tyhmiä.