Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitteko lopettaa bussikuskille kiitoksen huutamisen?

jepe
09.09.2023 |

Annatte itsestänne naurettavan kuvan. Jos olette niin kovin kiitollisia niin viekää kuskille 5 euroa tippiä! Tämä kiittäminen on yhtä naurettavaa kuin taputtaminen tilauslentokoneen laskeuduttua takavuosina!!! Kissa eikä myöskään kuski elä kiitokselle eikä sitä myöskään kaipaa.

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sen on huomannut että Espooseenkin on pesiytyneet yhtä yrmyt kuskit kun Helsingissä. Aiemmin valtaosa moikkasi/vastasi moikkaukseen, nykyään käännetään parhaillaan jopa pää poispäin. 

sitä se teettää kun voi tulla työpaikalla puukosta

Kyllä kiittäminen on paljon törkeämpää 

Vierailija
142/161 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen sen kiittelyn hölmöksi, kun niitä bussista poistujia on muutaman sadan metrin välein kaupunkiliikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii ääneen kiitellä. Riittää kun nostaa kättään kiitokseksi. Kuljettaja näkee sen peilistään.

Vierailija
144/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekisi mieli huutaa ääneen jotain muutakin kuin kiitokset kuskille, kun aamulla bussi on taas täynnä näitä tuppisuisia vihaisesti muita mulkoilevia aamuäreitä suomalaisia.

Vierailija
145/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitäkin tulee älämölö jos kiitosta ei kuulu 😂

Vierailija
146/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Huomaa jälleen, että olemme Suomessa.

Montaa ihmistä kirpaisee, kun ei näemmä itse saa kiitosta työstään. Jatkan edelleen aliarvostetun ammattiryhmän kiittämistä siitä, että pääsen kulkemaan ympäri kaupunkia. Ja kyllä, Helsingissä.

Olen laitoshuoltaja ei ole ikinä näkynyt ketään kiittämässä, että voi kun ihana kun ei kuoltu bakteerikuormaan tänäänkään. Kiitos kun sain synnyttää siistissä huoneessa. Joo ei ole kuultu. Se työn tekeminen kuuluu asiaan kun on työpaikalla, ei siitä päivänselvästä minimistä tarvitse ylistää millään tavalla.

Kyllä minä kiitän meidän siistijää/laitoshuoltajaa aina jos se käy siivoamassa minun huoneessa jotain ja olen paikalla.

Vierailija
147/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski ei kuitenkaan vastaa takaisin että "ole hyvä!" 😐

Vierailija
148/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla nepsy.

Vierailija
149/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Bussikuski tekee työtään, eikä häntä tarvitse siitä joka kerta erikseen kiittää. Samoin lentokoneessa, ei lentokapteenia tarvitse kiittää taputuksin, vaikka hän sai kuin saikin koneen ehjänä alas. Se kuuluu hänen työhönsä ja jos se ei onnistuisi niin hän ei istuisi puikoissa. Tai autoilijoiden kiittäminen siitä että tämä ei ajanutkaan yli suojatiellä vaan pysähtyi, tai ainakin hidasti vauhtia ja väisti.

Nämä kiitokset asettavat paineita meille muille ja ennen pitkää olemme tilanteessa jossa kaikkien on pakko kiittää niin bussikuskeja, lentokoneen ohjaajia, autoilijoita kuin vaikkapa kaupan kassaa siitä että tämä salli ostoksilla käynnin.

Olet niin väärässä kuin voi olla, tuossa viimeisessä kappaleessa :D kiittäminen on ennen ollut paljon yleisempää, mutta nykyajan ihmiset on jotenkin niin itsekeskeisiä, ettei kiinnosta hyvät käytöstavat ja hyvän mielen levittäminen.

Vierailija
150/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montaa ihmistä kirpaisee, kun ei näemmä itse saa kiitosta työstään. Jatkan edelleen aliarvostetun ammattiryhmän kiittämistä siitä, että pääsen kulkemaan ympäri kaupunkia. Ja kyllä, Helsingissä.

Olen laitoshuoltaja ei ole ikinä näkynyt ketään kiittämässä, että voi kun ihana kun ei kuoltu bakteerikuormaan tänäänkään. Kiitos kun sain synnyttää siistissä huoneessa. Joo ei ole kuultu. Se työn tekeminen kuuluu asiaan kun on työpaikalla, ei siitä päivänselvästä minimistä tarvitse ylistää millään tavalla.

Kyllä minä kiitän meidän siistijää/laitoshuoltajaa aina jos se käy siivoamassa minun huoneessa jotain ja olen paikalla.

Ongelma on se että joku siivooja voi pitää kiitosta kettuiluna 🤔 äh... on tää elämä vaikeaa.

Vierailija
151/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että joku siivooja voi pitää kiitosta kettuiluna 🤔 äh... on tää elämä vaikeaa.

Miksi ihmeessä ottaisi kettuiluna?

Vierailija
152/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse lopettaa, se on loppunut jo, kuten kaikki muutkin normaalit käytöstavat mm. tervehtiminen. Kaupassa tai kadulla joku saa sydärin niin kävellään vaan ohi "ei kuulu mulle" jne. Itsekkäiden kusipäiden maailmassa elämme. Ja ei, tuo ei ollut kehu. Pakko mainita tuo vain siksi, koska olemme jo niin syvällä, että jotkut oikeasti pitävät kusipäisyyttä hyveenä.

Vierailija
153/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin bussilla eilen aamulla, pitkästä aikaa, Bussi oli aivan täynnä. Ei siellä kukaan kiitoksia tai muutakaan huudellut, ei tullessa tai poistuessa.

Vierailija
154/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin bussilla eilen aamulla, pitkästä aikaa, Bussi oli aivan täynnä. Ei siellä kukaan kiitoksia tai muutakaan huudellut, ei tullessa tai poistuessa.

Aika koomiselta olisi kyllä vaikuttanut, jos nuo laumat olisivat karjuneet kiitosta ja hyviä huomenia joka pysäkillä. 

Vierailija
155/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä huudan täällä Tampereen seudulla kiitos kun jään rattailla pois koska olen huomannut että moni laskee sen jälkeen lattian matalamalle ja mun on helpompi jäädä pois kyydistä rattaiden kanssa.

Vierailija
156/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää huutaa? Vai tarkoitatko että siellä bussin perällä toisella ovella? Eihän sitä tarvitse silloin kun etuovelta poistuu.

Vierailija
157/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "kiitos" on käytännössä "heippa/moikka/näkemiin", vähän kuin monesti kaupan kassalta lähtiessä sanoo "kiitos" ja se toimittaa samalla tuota virkaa. Toki jotkut sanovat myös "kiittimoi"!

Minusta on ihan hyvä asia, että ainakin osassa meistä on vielä sellainen tunne piinttynyt sisimpään, ettei osata muita ihmisiä vain ohittaa huomioimatta vaan esimerkiksi liikkeeseen astuessa tervehditään ja poistuessa myös.

Itse sanon hei nyökkäyksen ja hymyn kanssa myös kaupan hyllyttäjille, siivoojille, kaikille jotka ovat töissä paikassa jossa asioin ja jotka sattuvat reittini varrelle. (Paitsi jos ovat kovin keskittyneitä johonkin puuhaan, silloin en tietenkään mene häiritsemään.) Usein nämä ihmiset myös ehtivät itse tervehtiä minua ensin, joten ei tunnu siltä, että he tavasta mitenkään ärsyyntyisivät.

Vierailija
158/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi lopettaa.

Vierailija
159/161 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos on kaunis sana. Aion kiittää jatkossskin busseissa (en ruuhkabussin takaovella) ja kaupan kassalla ja aina kun koen siihen olevan tarvetta. Se ei ole keneltäkään pois ja olen nähnyt, miten hyvä mieli leviää kiitoksen saajan kasvoille. Saatan jopa pelastaa jonkun päivän.

Vierailija
160/161 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää kun bussikuskit eivät pyydä anteeksi jos ajavat myöhässä pysäkille! Yleensä myöhästymistä pahoitellaan silloinkin kun se ei olisi omaa syytä... ei ilmeisesti päde kuskeihin käytöstavat