Oletteko saaneet parempia sähkötarjouksia?
Väre tarjoaa nykyisen määräaikaisen päättyessä (6snt/kWh, perusmaksu 0e) uutta 12kk määräaikaista tuulisähköä:
- kuukausimaksu 3,98e
- energiamaksu 9,57 snt/kWh +/- kulutusvaikutus snt/kWh
Oletteko saaneet parempia tarjouksia? Pörssisähkösopimuksissakin taitaa nykysin olla kk-maksu.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitä niillä tarjouksilla tekee, jos nyt on määräaikainen sopimus.
Määräaikainen päättyy joskus. Itsellä ihan kohta.
Ap
Kannattaa vertailla hintoja Energiamarkkinaviraston sivuilla. Nuo kulutusvaikutukselliset sopparit on sitä ongelmallisia, ettei kukaan tiedä paljon sähkö maksaa milloinkin. Siksi ottaisin kiinteähintaisen missä hinta on lukittu. Eipähän tartte miettiä mitä maksaa tai seurata pörssisähköhinnan sahaamista.
Aiemmin ei kaikissa soppareissa ollut kk-maksua. Nyt on. Ku setusta, jolla saadaan sähkönhinta näyttämään muutaman sentin edullisemmalta.
Noin kaksinkertaiset hinnat vanhaan aikaan verrattuna, eivät silti varmasti myy tappiollisesti, sen perusteella voisi ajatella että pörssi olisi paras valinta
Kyllästyin pörssisähköön, ja hinnan kyttäämiseen. Tein vuoden sopimuksen hinnalla 9,90senttiä/kWh, perusmaksu 3,50 /kk. En halunnut myöskään mitään kulutusvaikutuksen lisäystä sopimukseeni. Sähkön koulutukseni on joka tapauksessa niin pieni, että mieluummin maksan jonkun euron siitä vapaudesta, että voin järjestellä elämäni muun kuin sähkön hinnan ohjaamana. Saunon, leivon, pesen pyykkiin ja astiani silloin kun se minulle parhaiten sopii. Anteeksi itsekkyyteni.
Mulla on Helenin tarjous 8,30c + 3,99e. Tuon kuukausimaksun takia tekisi mieli jättää ottamatta.
Oomilla perusmaksu 4,90 € + 8,79 snt/kwh. Perusmaksu ensimmäiset 3 kk 0 €.
Olen saanut ja ottanut. Tänäänkin maksaa jotain 0-2c/kWh.
Mulla on 9,98 ilman kulutusvaikutusta ja 3,00 kuukausimaksu. Käytän sähköä päivällä eniten.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vertailla hintoja Energiamarkkinaviraston sivuilla. Nuo kulutusvaikutukselliset sopparit on sitä ongelmallisia, ettei kukaan tiedä paljon sähkö maksaa milloinkin. Siksi ottaisin kiinteähintaisen missä hinta on lukittu. Eipähän tartte miettiä mitä maksaa tai seurata pörssisähköhinnan sahaamista.
Vertailuista puuttuu ne edullisimmat toimijat.
Futuurit ovat 7 sentin luokkaa, joten määräaikaiset sopimukset ovat 9-10 sentin luokkaa + perusmaksu. Mielestäni 5 c/kWh on normaalihinta, joten en ottaisi tuollaista kiskurihintaa.
Vattenfallin feissarit tarjosivat eilen ns hybridisopimusta, jossa voi itse päättää kuukausittain (?) Että onko pörssisähkö vai kiinteä hinta.
Kiinteän hinta lukitaan jotenkin kuukautta aikaisemmin. Kuukausimaksu sen 3,50€ plus mitähän muuta siinä oli. Ja jos haluat vaihtaa pörssisähköön niin nuo muutokset maksavat aina 5€.
Oletteko tällaiseen törmänneet?
Itse sanoin ei kiitos, kuulosti monimutkaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vattenfallin feissarit tarjosivat eilen ns hybridisopimusta, jossa voi itse päättää kuukausittain (?) Että onko pörssisähkö vai kiinteä hinta.
Kiinteän hinta lukitaan jotenkin kuukautta aikaisemmin. Kuukausimaksu sen 3,50€ plus mitähän muuta siinä oli. Ja jos haluat vaihtaa pörssisähköön niin nuo muutokset maksavat aina 5€.Oletteko tällaiseen törmänneet?
Itse sanoin ei kiitos, kuulosti monimutkaiselta.
Kaikkea ne näköjään yrittää. En ottaisi minäkään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Helenin tarjous 8,30c + 3,99e. Tuon kuukausimaksun takia tekisi mieli jättää ottamatta.
Taitaa olla vaikea löytää tarjouksia ilman kk-maksua. Se on tullut jäädäkseen.
Helenin tarjous sähkövertailu.fi:ssä on selvästi kalliimpi: 9,77c + 5,99e.
Oletko Helenin asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vaikea löytää tarjouksia ilman kk-maksua. Se on tullut jäädäkseen.
Helenin tarjous sähkövertailu.fi:ssä on selvästi kalliimpi: 9,77c + 5,99e.
Oletko Helenin asiakas?
Olen. Kuukausimaksu on vain nyt keksitty rahastukseen. Jollain toisella firmalla oli pienempi kuukausimaksu pörssisähkössä, joten jotain sellaista mietin vaihtoehtona. En kuitenkaan aio kytätä sähkön hintaa jatkuvasti, joten harkitsen siksi myös tuota Heleniä.
Onhan kuukausimaksu ollut jo ties kuinka pitkään. Muutin ensimmäistä kertaa omaan kotiin viime vuosikymmenen puolivälissä, joten siksi tein elämäni ekan oman sähkösopparin ja jo silloin oli muutaman euron kuukausittainen perusmaksu sähkösopimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Futuurit ovat 7 sentin luokkaa, joten määräaikaiset sopimukset ovat 9-10 sentin luokkaa + perusmaksu. Mielestäni 5 c/kWh on normaalihinta, joten en ottaisi tuollaista kiskurihintaa.
5 sentin kiinteähintainen voisi olla jo tosi hyvä. Voittaako silloin pörssisähkölläkään enää paljon mitään? Joo tiedän, että pörssisähkössä on joskus niitä tosi halpoja tai jopa miinusmerkkisiä tunteja, mutta vastapainona voi olla talvipakkasilla myös tosi kalliita tunteja. Eikä kaikkea sähkönkulutusta voi kalleinakaan tunteina katkaista. Esim. kylmälaitteita tai koneellista ilmastointia ei voi ottaa tai ei ole missään nimessä suotavaa ottaa silloinkaan pois päältä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan kuukausimaksu ollut jo ties kuinka pitkään. Muutin ensimmäistä kertaa omaan kotiin viime vuosikymmenen puolivälissä, joten siksi tein elämäni ekan oman sähkösopparin ja jo silloin oli muutaman euron kuukausittainen perusmaksu sähkösopimuksessa.
En sitä tarkoittanutkaan. Aina vaan on saanut sopimuksen ilman kuukausimaksua, joten sille ei ole kummoisiakaan perusteita. Kukaan ei tappiota ole silloinkaan tehnyt.
On tosi hyvä sopimus, pörssisähkö. Se on tällä hetkellä ylivoimaisesti halvin vaihtoehto, tänään keskihinta alta 1 snt, huomenna 1,15 snt. Syyskuun keskihinta 5,8 snt ja laskee. Eihän määräaikaiset ole lähellekään tuota, ne on ihan ylihinnoiteltuja nykyään
Mitä niillä tarjouksilla tekee, jos nyt on määräaikainen sopimus.