Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
901/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei todella pysty minkään kaltaiseen työhön työn teon estävän pysyvän sairauden tai pysyvän vamman takia hänet siirretään eläkkeelle, kun asiasta on saatu täysi varmuus. Suomessa on tähän asti ollut melko helppo vain heittäytyä vuosikausiksi mitään tekemättömäksi ja yhteiskunnan elätettäväksi, toivottavasti tästä mahdollisuudesta tehdään nyt totaalinen loppu.

Voi kunpa siirrettäisiinkin. Nyt työkyvyttömiä vain pompotellaan ties missä kokeiluissa ja pilipalikursseilla. Siitä eivät hyödy muut kuin tahot, jotka niitä kursseja järjestävät. Ja lasku menee veronmaksajille. Tulisi helpommaksi vain päästää kaikki työkyvyttömät sairauseläkkeelle.

Vierailija
902/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Tämä.

Tai sitten on perustettava yritys.

Yrityksen perustaminen ei auta toimeentulo-ongelmiin, jos ei löydy maksavia asiakkaita. Aika moni yritys menee nurin parin vuoden jälkeen, kun asiakkaita ei riittänytkään. Harvempi osaa etukäteen arvata, moniko oikeasti ostaa tuotteen tai palvelun, vaikka kiinnostusta olisi etukäteen näyttänyt olevan.

Olen asiasta kanssasi täysin samaa mieltä.

Mutta silti riittää näitä "yrittäjät prkeleet on riistäjiä ja niiltä voi nyhtää lisää veroja" älämölöttäjiä, jotka tosiaan eivät ymmärrä, että heidän mantransa "menisin kyllä töihin jos sinä yrittäjä maksaisit minulle kunnollista palkkaa etkä riistäisi työntekijöitäsi.." - eli minä en voi mennä töihin koska ahne pska yrittäjä ei maksa minulle kunnon palkkaa, mutta rn voi ryhtyä yrittäjäksi, koska se ei kannata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Saako siis opiskeluaikana esim. toimeentulotukea? Nykyisinhän etenkin toista tutkintoa suorittavaa vaaditaan toimeentulotuen vuoksi keskeyttämään opinnot ja ilmoittautumaan työvoimatoimistoon. Pelkkä opintotuki ja opintolaina eivät riitä, etenkään jos on perhettä. Ja monellahan on opintotukikuukaudet käytetty jo.

Edelleenkään korkeakouluopintoihin käytetyt tukikuukaudet eivät vaikuta toisen asteen opintoihin myönnettäviin tukiin. Jos toinen tutkinto on ammatillinen tutkinto, saa siihen opintotukea ihan normaalisti.

Hemmetin aivoton tollo. Tajuatko paljonko on tuo opintotuki, mistä sinä meuhkaat saakelin vajaa-aivo ? Se on 280 euroa. Sillä ei aukuinen ihminen yksinkertaisesti elä. Eikö tollon aivotoiminta riitä sen vertaa tajuamaan? Jessus miten vajaa taukkii.

Mutta jos on monta ammatillista tutkintoa niin ei enää pääse opiskelemaan uutta saman tasoista ammatillista tutkintoa. Tarkoitan, että ei edes oteta enää opiskelemaan. Tämä muuttui siis jossakin vaiheessa kun huomattiin, että moni suorittaa useampia ammatillisia tutkintoja, mutta ei työllisty kuitenkaan, vaikka itse haluaisi.

Nyt kyllä haisee mätä jos on useita tutkintoja mutta ei töitä. Ehkä niitä tutkintoja on nyt tehtailtu liikaa, no onhan siihenkin saatu veronmaksajien rahoja tuhlattua.

Mätä on siellä sun päässäsi. Kaikille ei riitä töitä! Jollakulla voi olla vaikka puoli tusinaa tutkintoa, mutta ei saa työpaikkaa. Usein on kyse myös työkokemuksen puutteesta, mitä taas ei saa ilman sitä työpaikkaa. Ja sitten neuvoksi annettaan, että opiskelepa uusi ammatti.

Tämä on kyllä kummallinen juttu. Ystäväni valmistui lähihoitajaksi ja työhakemuksen jättämisen jälkeen mene vartti ja tuli puhelinsoitto. Rekrytoijan kanssa juttelivat viitisen minuuttia ja seuraavalla viikolla alkoi duuni. Kyseessä siis vastavalmistunut ilman kummempaa työkokemusta.

eri

Minä en voisi työskennellä lähihoitajana. Pyörryn, kun näen verta tai vammoja. Lisäksi on välilevyn pullistumaa, joten mikään nostelutyö ei onnistu paria päivää kauemmin, sillä aika äkkiä koko toinen alaraaja puutuu ja menee alta, kun hermo on puristuksissa.

Muihin vaihtoehtoihin en pääse opiskelemaan. On haettu.

Sulla on aika kapea katse lähihoitajan työstä, sekoitat nyt varmaan lähihoitajan ja sairaanhoitajan?

Voi hyvin olla. Sukulaisellani hajosi selkä ensihoitajan tehtävissä. Hän oli koulutukseltaan sairaanhoitaja.

Joka tapauksessa, mua ei huolittaisi opiskelemaan, koska olen ns. verikammoinen. Ja hyvä niin, sillä eihän tällainen voisi tehdä noita töitä täysipainoisesti.

Vierailija
904/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei todella pysty minkään kaltaiseen työhön työn teon estävän pysyvän sairauden tai pysyvän vamman takia hänet siirretään eläkkeelle, kun asiasta on saatu täysi varmuus. Suomessa on tähän asti ollut melko helppo vain heittäytyä vuosikausiksi mitään tekemättömäksi ja yhteiskunnan elätettäväksi, toivottavasti tästä mahdollisuudesta tehdään nyt totaalinen loppu.

Voi kunpa siirrettäisiinkin. Nyt työkyvyttömiä vain pompotellaan ties missä kokeiluissa ja pilipalikursseilla. Siitä eivät hyödy muut kuin tahot, jotka niitä kursseja järjestävät. Ja lasku menee veronmaksajille. Tulisi helpommaksi vain päästää kaikki työkyvyttömät sairauseläkkeelle.

Kannattais vähentää sitä oon masentunut, ahdistunut ja sosiaalisten tilanteiden pelko -ilmaisuja

Vierailija
905/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Tai sitten on perustettava yritys.

Yrityksen perustaminen ei auta toimeentulo-ongelmiin, jos ei löydy maksavia asiakkaita. Aika moni yritys menee nurin parin vuoden jälkeen, kun asiakkaita ei riittänytkään. Harvempi osaa etukäteen arvata, moniko oikeasti ostaa tuotteen tai palvelun, vaikka kiinnostusta olisi etukäteen näyttänyt olevan.

Olen asiasta kanssasi täysin samaa mieltä.

Mutta silti riittää näitä "yrittäjät prkeleet on riistäjiä ja niiltä voi nyhtää lisää veroja" älämölöttäjiä, jotka tosiaan eivät ymmärrä, että heidän mantransa "menisin kyllä töihin jos sinä yrittäjä maksaisit minulle kunnollista palkkaa etkä riistäisi työntekijöitäsi.." - eli minä en voi mennä töihin koska ahne pska yrittäjä ei maksa minulle kunnon palkkaa, mutta rn voi ryhtyä yrittäjäksi, koska se ei kannata...

Ongelma koko tässä keskustelussa on se, että pienipalkkaisia duunareita ajetaan työttömiä vastaan, vaikka syy molempien ahdinkoon on globalisaatiossa ja vaurauden valumisessa harvojen taskuihin.

Vierailija
906/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokoomuksen äänestäjä, äänestin kokoomusta juuri siksi, että en halua maksaa veroja niin paljon, jotta te köyhät voisitte elää kokonaan veronmaksajien ja valtiolainan rahoilla, saisitte sen kaiken tukirahoina, minkä itse saan ansiotuloina.

Opetelkaa elämään ilman 24/7 tukirahoja. Ja toisaalta jos te köyhät poistuisitte tästä yhdyskunnasta, niin se olisi helpotus kaikille.

Minua ei kiinnosta miten köyhät elää, kunhan vain elävät ilman tukia, minkä veronmaksajat ovat joutuneet maksamaan.

Vierailija
907/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteolla

Vierailija
908/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaappa miten kävisi kun väh. 1 000 000 ihmistä laitettaisiin sairauseläkkeelle? Voisi sairauseläkkeen määrä laskea alaspäin. Sitten se itku vasta syntyisikin.

Se olisi hei hei hyvinvointivaltiolle tai sille, mitä siitä on enää jäljellä.

Vierailija
909/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä kiinostaa joku hiton työ

Vierailija
910/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kokoomuksen äänestäjä, äänestin kokoomusta juuri siksi, että en halua maksaa veroja niin paljon, jotta te köyhät voisitte elää kokonaan veronmaksajien ja valtiolainan rahoilla, saisitte sen kaiken tukirahoina, minkä itse saan ansiotuloina.

Opetelkaa elämään ilman 24/7 tukirahoja. Ja toisaalta jos te köyhät poistuisitte tästä yhdyskunnasta, niin se olisi helpotus kaikille.

Minua ei kiinnosta miten köyhät elää, kunhan vain elävät ilman tukia, minkä veronmaksajat ovat joutuneet maksamaan.

Perustulo on hyvä. Olen samaa mieltä ylläolevan kanssa. Vastikkeeton perustulo.

Vierailija
911/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaappa miten kävisi kun väh. 1 000 000 ihmistä laitettaisiin sairauseläkkeelle? Voisi sairauseläkkeen määrä laskea alaspäin. Sitten se itku vasta syntyisikin.

Se olisi hei hei hyvinvointivaltiolle tai sille, mitä siitä on enää jäljellä.

Jollain ne nytkin elää.

Vierailija
912/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olet ainakin rehellinen, kiitos siitä.

Minä taas ymmärrän, että meitä ihmisiä on erilaisia ja jotkut ovat saaneet paremmat lähtökohdat elämään kuin toiset. Ja elämässä voi kenelle tahansa tapahtua kaikenlaista ja silloin yhteiskunnan turvaverkko on tarpeen meille kaikille. En esim. halua nähdä aikuisia ja lapsia asumassa kadulla tai kuolemassa hoidettaviin sairauksiin.

Itse ajattelen, että me vahvemmat olemme vastuussa heikommista.

En myöskään ymmärrä että joku kadehtii tuilla eläviä. Nämä ihmiset ovat valtion holhouksen alla eikä heillä ole esim. pankkisalaisuutta vaan kaikki raha-asiat joudut jakamaan viranomaisen kanssa.

Vierailija
913/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin! Kyllä työkyvyttömät pääsee eläkkeelle. Vit tu mitä pas kaa suollatte siellä. Alkaa käydä vähitellen hermoon. Itse olen taistellut täältä sängystä käsin monta vuotta järjestelmää vastaan. Ihan kaikesta mikä minulle kuuluisi pitää taistella.

No, nyt mulla on sentään avustajat, sähköpyörätuoli ja kotisairaanhoito. Sekä mies toimii omaishoitajana silloin kun ei ole työvuorossa. Mutta joo. Eläkkeelle en vieläkään ole päässyt enkä vammaistukea saanut! Vaikka monen monta diagnoosia onkin. Vakavin niistä lihastatuti ja tilani on pysyvä. Valitukset ovat taas vakuutusoikeudessa ja ihan varmasti hylyt tulee niin kuin ennenkin on tullut. Kaikki säästöt olen käyttänyt aikoja sitten näiden sairauksien hoitamiseen jne. Työmarkkinatuki ei riitä mihinkään. Ei puhettakaan että rahat riittäisivät vielä lapsenikin elättämiseen. Kun vielä poistavat ne lapsikorotuksetkin ensi vuonna niin taitaa mun taloudellinen tilanne olla täysin taputeltu. Mies maksaa jo ihan liikaa kaikesta.

Vierailija
914/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on sentään avustajat, sähköpyörätuoli ja kotisairaanhoito. Sekä mies toimii omaishoitajana silloin kun ei ole työvuorossa.

Yhyyy itkettää, täysin yksin olet jäänyt, kukaan ei ole auttanut, eikä tukea herunut.

Yhyy vain itsellesi. Otahan lääkkeesi ja toivo ettei kosahda omaan nilkkaasi vielä joku päivä. Vakavat sairaudet kun ei kierrä sinunkaan ohi automaattisesti!

Vierailija
915/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla on sentään avustajat, sähköpyörätuoli ja kotisairaanhoito. Sekä mies toimii omaishoitajana silloin kun ei ole työvuorossa.

Yhyyy itkettää, täysin yksin olet jäänyt, kukaan ei ole auttanut, eikä tukea herunut.

Yhyy vain itsellesi. Otahan lääkkeesi ja toivo ettei kosahda omaan nilkkaasi vielä joku päivä. Vakavat sairaudet kun ei kierrä sinunkaan ohi automaattisesti!

Tulet ja väkisin tartutat vakavan taudin vai mitä meinasit

Vierailija
916/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukimuutos nuijitaan läpi kahdessa viikossa. Oikeasti suuri vaikutuksisen lakialoitteen arviointiin pitäisi antaa aikaa 8 viikkoa. Orpon puheet siitä että vaikutukset arvioidaan on ihan sontaa. Mitään ei arvioida. Lisäksi, kuka tuota valvoo että lakimuutosten arviointiin varataan tarpeeksi aikaa. Jos on määräys että siihen pitää käyttää 8 viikkoa, niin kenen vastuulla on katsoa että siihen käytetään se 8 viikkoa.

Vierailija
917/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä niin paljon wannabe työkyvyttömiä, että en yhtään ihmettele miksi tukia leikataan tai poistetaan. :D

Huomatkaa työkyvyttömät se, että työkyvytön saa työkyvyttömyyseläkettä.

Nyt Petteri lopeta se valehtelu! Korkki kiinni ja turpa rullalle!

Joo itsekin työkyvytön kyllä,

Kun juoksen, niin hengästyn, en voi työssä siis liikkua.

Pelkään puhua ihmisille, sosiaalisten tilanteiden pelko.

Kun pitäisi hoitaa 1 työtehtävä, ahdistaa, siis ahdistushäiriö.

Itsellä ylipainoa, liikkuminen raskasta lisäksi tulee rakkoja jalkoihin. Ei myöskään voimaa esim. hyllyttäjän tehtäviin.

Työvaatteet, ei ole rahaa ja alasti liikkuminen on rikos. Ahdistaa myös käydä kaupoilla, kun siellä on ihmisiä.

Kun vedän alkoa paljon, niin sattuu ja väsyttää selvitessä. Selvästi uniapnea ja joku krooninen hermokipu.

Poltan vielä, niin henkeä ahdistaa, astma ja kait keuhkosyövän esiaste.

Itsellä niin paljon sairauksia että olen työkyvytön, mutta eläkettä ei myönnetä. MIKSI?

Ala kuntoilla, säästä rahaa lopettamalla dokaaminen ja polttaminen.

Vierailija
918/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet ja väkisin tartutat vakavan taudin vai mitä meinasit

Mene itseesi. Vakavan sairauden osuessa kohdalle ei paljoa naurata. Toivottavasti ei osu kohdallesi.

Vierailija
919/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä raha perustuloon?

Vierailija
920/1103 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä raha perustuloon?

EU voi maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän