Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
461/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi osa-aikatyö jota haluaisin tehdä, mutta hallitus on estämässä ja kieltämässä osa-aikatyötä tekemisen.

Vierailija
462/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!

Kaupan kassalle tai baariin tiskin taakse. Kouluun avustajaksi? Töitä löytyy, jos haluaa ja on valmis tekemään joustoja oman arjen suhteen.

Sinulla on vielä 11 vuotta työuraa jäljellä. Se on pitkä aika olla mukana työelämässä. Ja samalla eläke karttuu.

Enpä päässyt kouluun enkä kauppaan.

N42.

Etäopinnot amkissa? On monia kouluja ja aloja, joihin pääsee käytännössä kaikki hakeneet sisään.

En päässyt kouluun avustajaksi.

Opettele lukemaan.

Hohhoijaa. Täällä on annettu valtavasti vaihtoehtoja, mutta mikään ei kelpaa. Et päässyt kouluun avustajaksi niin et voi hakea etäopintoihin?

Mihin etäopintoihin? En ole puhunut mitään opiskelusta.

Minulla muuten on 3 koulutusta.

No sitten kannattaa alkaa miettimään sitä opiskelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaista valitusta näiltä köyhiltä. Mutta SDP on köyhän asialla. Etkö äänestänyt sitä puoluetta ? Miksi et ? Se on puolue joka lupaa tasa-arvon ja vapauden.

Viimeisetkin 4 vuotta SDP oli hallituksessa. Miksi siis enää on köyhiä ?

En ole SDP:n äänestäjä, mutta 4 vuotta ei riitä mihinkään muuhun kuin edellisen hallituksen työn mitätöimiseen. Sama edessä taas 2027 ja 2031.

Vierailija
464/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainaista valitusta näiltä köyhiltä. Mutta SDP on köyhän asialla. Etkö äänestänyt sitä puoluetta ? Miksi et ? Se on puolue joka lupaa tasa-arvon ja vapauden.

Viimeisetkin 4 vuotta SDP oli hallituksessa. Miksi siis enää on köyhiä ?

Eipä se köyhien valittaminenja vaatimukset vähene, vaikka heille miten paljon jakaisi.

Vierailija
465/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluttaisiin ihmisistä omatoimisia, ei valtion tuilla saisi muuta kuin välttämättömyydet. Eli ruokaan maksukortit, joilla ei voi ostaa alkoa, karkkia, tupakkaa, sipsejä, limuja, energiajuomia.

Sossusta ei saisi maksusitoumuksia uusiin tavaroihin, vaan heillä olisi kierrätyskeskus, josta saa lainata tai joku avustaja ostaisi heille kielteiseltä tarpeelliset. On absurdia, että joku tekee niskalimassa töitä asioiden eteen, kotka sossu antaa ilmaiseksi joillekin muille.

Tuollainen passivoi.

Orban on jo miettinyt tämän. Tulee leirit, joissa saa ojankaivuuta vastaan perunankuorikeittoa ja oman laverin makuusalissa. On myös savu-uunit, jos tulee liikaa porukkaa. Tämä ei passivoi eikä kansa liho suotta. Eikä ihmisten tarvitse nähdä näitä saastoja.

Vierailija
466/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!

Kaupan kassalle tai baariin tiskin taakse. Kouluun avustajaksi? Töitä löytyy, jos haluaa ja on valmis tekemään joustoja oman arjen suhteen.

Sinulla on vielä 11 vuotta työuraa jäljellä. Se on pitkä aika olla mukana työelämässä. Ja samalla eläke karttuu.

N42.

Etäopinnot amkissa? On monia kouluja ja aloja, joihin pääsee käytännössä kaikki hakeneet sisään.

Opettele lukemaan.

Hohhoijaa. Täällä on annettu valtavasti vaihtoehtoja, mutta mikään ei kelpaa. Et päässyt kouluun avustajaksi niin et voi hakea etäopintoihin?

Töitä pitää saada heti eikä 10 vuoden päästä, Ei voi olla syömättä 10 vuotta.

Vierailija
467/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei työ syystä tai toisesta ole just sun juttu, niin sopeuta menopuolta.

Miksi ihmeessä ahkerien ihmisten pitäisi jakaa sulle almuja, kun voit ihan itse hoitaa omat asiasi.

Miten voi sopeuttaa menopuolta kun ei ole mitään mistä sopeuttaa?

Edullisempi asunto? Onkokaikki hankinnat sittenkään pakko tehdä uusina? Onko joka päivä sittenkään pakko tilata woltilta? Ja sitä rataa.

Olen muuttanut hallituksen mielestä edullisempaan asuntoon eli heidän mielestään kallis vuokra-asunto on edullisempi kuin halpa aso.

En omista huonekaluja ja syön pelkkää makaroonia. Telkkaria ei ole koskaan ollut, 19 euron kengät hajosivat eikä varaa ole ostaa uusia.

Kirpparilta ja kierrätyskeskuksista saa kyllä erittäin halvalla. Jätät yhden makaronipussin ostamatta.

Etkä sä oikeasti syö pelkkää makaronia.

Vierailija
468/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluttaisiin ihmisistä omatoimisia, ei valtion tuilla saisi muuta kuin välttämättömyydet. Eli ruokaan maksukortit, joilla ei voi ostaa alkoa, karkkia, tupakkaa, sipsejä, limuja, energiajuomia.

Sossusta ei saisi maksusitoumuksia uusiin tavaroihin, vaan heillä olisi kierrätyskeskus, josta saa lainata tai joku avustaja ostaisi heille kielteiseltä tarpeelliset. On absurdia, että joku tekee niskalimassa töitä asioiden eteen, kotka sossu antaa ilmaiseksi joillekin muille.

Tuollainen passivoi.

Ajattelet, että ihmisistä tulee omatoimisia, kun heidät asetetaan holhottavan lapsen asemaan?

Kun ihmisen kaikki voimavarat menevät jokapäiväiseen selviytymiseen, voimavaroja ei ole käytettävissä tulevaisuuden suunnitteluun, tulevaisuuden rakentamiseen jne.

Vierailija
469/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ahkerien ihmisten pitäisi jakaa sulle almuja, kun voit ihan itse hoitaa omat asiasi.

Edullisempi asunto? Onkokaikki hankinnat sittenkään pakko tehdä uusina? Onko joka päivä sittenkään pakko tilata woltilta? Ja sitä rataa.

Olen muuttanut hallituksen mielestä edullisempaan asuntoon eli heidän mielestään kallis vuokra-asunto on edullisempi kuin halpa aso.

En omista huonekaluja ja syön pelkkää makaroonia. Telkkaria ei ole koskaan ollut, 19 euron kengät hajosivat eikä varaa ole ostaa uusia.

Joo joo. Hohhoijaa. Miten on mahdollista, että osa säästää tuista (kuten minä aiemmin) ja osa syö pelkkää makaronia. Velkaneuvojalle tai jollekin elämänhallintakurssille!

Vierailija
470/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi osa-aikatyö jota haluaisin tehdä, mutta hallitus on estämässä ja kieltämässä osa-aikatyötä tekemisen.

Ahaa, tällaisesta en ole kuullutkaan, että hallitus olisi kieltämässä osa-aikaisen työnteon. Kerro toki lisää.

Vierailija
471/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on aina olemassa, ei kukaan tässä valtiossa tyhjän päälle tipu. Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. 

Kaikkein ikävimmässä asemassa onkin nyt työssäkäyvät köyhät tai pariskunnat, joissa toinen käy matalapalkkaisessa työssä ja toinen on työtön.

He eivät toimeentulotukea saa, vaan maksavat kaiken pienellä palkallaan, ehkä saavat hiukan asumistukea tai työttömyystukea.

Suojaosien ja lapsikorotusten poisto jälkeen osa näistä köyhistä tulee tippumaan viimein toimeentulotuelle.

Se syö työn kannattavuuden rippeetkin pois ja passivoittaa, koska toimeentulotuelta pois pyrkiminen on tutkitusti haastavaa.

Ei ole. Kaikista ikävimmässä asemassa ovat ne toimeentulotukiasiakkaat, jotka haluaisivat tehdä 150 eurolla töitä toimeentulotuen päällä, mutta se työn tekeminen heiltä estetään eikä ilman 150 euroa oikein pärjää muuta kuin syömällä pelkkää makaronia ja sekin on otettu pois hyllyiltä kaupoista.

Toimeentulotuella saa kyllä syödäkseen. Asumiskulut, lääkkeet, terveydenhoito, kotivakuutus ja sähkö maksetaan sun puolesta. Käteen jää 570€ ruokarahaa per aikuinen ja 300€ per lapsi. Jos et saa sillä kuin makaronia, on jossain toimissasi korjattavaa.

Se matalapalkkainen maksaa itse kaiken edellämainitun, tosin saattaa saada hiukan asumistukea. Työssäkäyvä köyhä maksaa lisäksi työmatkakulut ja enemmän ruokakuluja. Eväslounaatkin kun ovat kalliimmat, kuin kotona syöminen. Kotona voi lounaankin korvata ruisleivällä tai puurolla, mutta töissä ei jaksa käydä ilman kunnon kotiruokaa.

Vierailija
472/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta ja kierrätyskeskuksista saa kyllä erittäin halvalla. Jätät yhden makaronipussin ostamatta.

Bussilippu maksaa kirpparille tai kierrätyskeskukseen. En halua tukea liiketoimintaa (kierrätyskeskus), jossa teetetään töitä palkatta ihmisille.

Vierailija
473/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Jokaisen pitää elättää itsensä ihan itse. Eikä tuilla ole tarkoitus elellä liian hyvin, kuten nyt. Tuilla voisi saada yhteismajoituksesta sängyn ja ruokaa ja perusvaatteet, muu ansaitaan itse.

Vierailija
474/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on aina olemassa, ei kukaan tässä valtiossa tyhjän päälle tipu. Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. 

Kaikkein ikävimmässä asemassa onkin nyt työssäkäyvät köyhät tai pariskunnat, joissa toinen käy matalapalkkaisessa työssä ja toinen on työtön.

He eivät toimeentulotukea saa, vaan maksavat kaiken pienellä palkallaan, ehkä saavat hiukan asumistukea tai työttömyystukea.

Suojaosien ja lapsikorotusten poisto jälkeen osa näistä köyhistä tulee tippumaan viimein toimeentulotuelle.

Se syö työn kannattavuuden rippeetkin pois ja passivoittaa, koska toimeentulotuelta pois pyrkiminen on tutkitusti haastavaa.

Ei ole. Kaikista ikävimmässä asemassa ovat ne toimeentulotukiasiakkaat, jotka haluaisivat tehdä 150 eurolla töitä toimeentulotuen päällä, mutta se työn tekeminen heiltä estetään eikä ilman 150 euroa oikein pärjää muuta kuin syömällä pelkkää makaronia ja sekin on otettu pois hyllyiltä kaupoista.

Toimeentulotuella saa kyllä syödäkseen. Asumiskulut, lääkkeet, terveydenhoito, kotivakuutus ja sähkö maksetaan sun puolesta. Käteen jää 570€ ruokarahaa per aikuinen ja 300€ per lapsi. Jos et saa sillä kuin makaronia, on jossain toimissasi korjattavaa.

Se matalapalkkainen maksaa itse kaiken edellämainitun, tosin saattaa saada hiukan asumistukea. Työssäkäyvä köyhä maksaa lisäksi työmatkakulut ja enemmän ruokakuluja. Eväslounaatkin kun ovat kalliimmat, kuin kotona syöminen. Kotona voi lounaankin korvata ruisleivällä tai puurolla, mutta töissä ei jaksa käydä ilman kunnon kotiruokaa.

Älä valehtele. Tuskin kenellekään jää toimeentulotuesta 570 euroa.

Vierailija
475/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussilippu maksaa kirpparille tai kierrätyskeskukseen. En halua tukea liiketoimintaa (kierrätyskeskus), jossa teetetään töitä palkatta ihmisille.

No niin ja näin jälleen selvisi, mistä oikeastion kyse. Työhaluttomien loputtomasta seliselittelystä.

Vierailija
476/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen passivoi.

Ajattelet, että ihmisistä tulee omatoimisia, kun heidät asetetaan holhottavan lapsen asemaan?

Kun ihmisen kaikki voimavarat menevät jokapäiväiseen selviytymiseen, voimavaroja ei ole käytettävissä tulevaisuuden suunnitteluun, tulevaisuuden rakentamiseen jne.

Tämä on yksiselitteisen epätotta, vastikkeeton sosiaaliturva on pitkään jatkuessaan suoranaista ihmisen pahoinpitelyä, joka tappaa sen viimeisenkin oma-aloitteisuuden.

Vierailija
477/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N42.

Opettele lukemaan.

Töitä pitää saada heti eikä 10 vuoden päästä, Ei voi olla syömättä 10 vuotta.

Äh, tulipa käytettyä omaa aikaa ihan hukkaan provon takia. Sä voit jäädä odottamaan, että joku soittaa kotiin ja tarjoaa töitä hyvällä palkalla. Sitten on niitä, jotka toimii. Jatkankin tässä viikonloppua koulutöiden parissa ja maanantaina sitten taas töihin.

Vierailija
478/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei köyhien kuulukaan elää vann nipin napin pysyä hengissä, mieluummin ei sitäkään.

No sieltähän se taas tuli. Miten tuollaisten kanssa voi keskustella asiallisesti mistään?

Vierailija
479/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Jokaisen pitää elättää itsensä ihan itse. Eikä tuilla ole tarkoitus elellä liian hyvin, kuten nyt. Tuilla voisi saada yhteismajoituksesta sängyn ja ruokaa ja perusvaatteet, muu ansaitaan itse.

Voisitko itse mennä palkatta kokoaikatöihin?

Vierailija
480/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää sulla rahaa ainakin nettiliittymään ja kännykkään, makaronin lisäksi. Valintoja, valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi