Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meidän on vastustettava asumistuen leikkausta

Vierailija
08.09.2023 |

Luin juuri, että asumistuen leikkausta ollaan ajamassa eteenpäin kiireellä.
Nyt olisi ihan oikeasti jokaisen jota tämä koskettaa alkaa vastustamaan liian hätiköityjä päätöksiä. Ymmärrän hyvin, että jostain pitää säästää, mutta minusta asia pitäisi hoitaa rauhassa, niin että meillä olisi mahdollisuus muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.
Asun itse sellaisella alueella, että täällä vapautuu asuntoja harvoin. Aion muuttaa lapsieni kanssa kaksioon, jotta pystyn kustantamaan kaiken mahdollisen ja tarpeellisen.
Voitaisiinko nyt yhdessä yrittää saada päättäjät kuuntelemaan meitä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vastustetaan? Minne mennään protestoimaan?

Tätä olen jo pidempään miettinyt. Mikä voisi olla paras keino saada päättäjät kuuntelemaan?

-ap

Protestoikaa neljän vuoden päästä vaaleissa. Nyt enemmistö on näin halunnut ja pulinat pois.

Kokoomus ei ole mikään enemmistö. Persuthan viilasi tässä asiassa äänestäjiä linssiin, joten heidän äänestäjiinsä ei voi vedota.

Vierailija
42/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin Helsingistä Keski-Suomeen. 

Olen pienituloinen, mutta en (tietenkään) saanut asumistukia.

Teen etätöitä Helsinkiin. 

Suosittelen muillekin pienituloisille. 

Helsinkiläiset saavat sitten ilmeisesti siivota itse toimistonsa ja hoitaa itse lapsensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmasti vastusta. Miksi haluaisin maksaa toisten asumiskuluja.

Minäkään en halua maksaa toisten lasten elättämiskuluja. Lopetetaan lapsilisät muilta kuin köyhiltä.

Vierailija
44/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että valtion talous tasapainotetaan ilman kohtuutonta keskiluokan kuritusta. Äänestin viisaasti.

Vierailija
45/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse keskustassa ja teen etätöitä pk-seudun ulkopuolelle. Kaikki palvelut on täällä joten tämä on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
46/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta, päinvastoin kannatan. Kyrsii maksella muikeiden rottien asumisesta.

Suoraan päärotan perseestä tämäkin mielipide 🤣🤣

Vierailija
47/47 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei veronmaksajien tarvitse maksaa loisten asumista kokonaan niin omavastuuta on lisättävä. Tunnen monia juoppoja jotka elävät kokonaan ilmatteeksi ja varaa on juoda joka päivä ja vetää röökiä. 

No minä olen yksi "loinen", joka saa mm. asumistukea. En ole koskaan polttanut tupakkaa, käyttänyt huumeita enkä käytä alkoholiakaan. Vuokran jälkeen elämiseen jää rahaa näistä ruhtinaallisista tukiaisista 200 euroa.