"Olen elänyt 27 vuotta ilman älypuhelinta"
Toimittaja Juho Kankaanpää on elänyt 27 vuotta ilman älypuhelinta! Miten hän pystyy hoitamaan mitään asioitaan? Pystyisittekö samaan? Harmi et tota ei pääse lukee ilma tunnuksii...
Kommentit (15)
No, onko toimittajalla kuitenkin tyhmäpuhelin ja tabletti? Ei ihmekään ettei älypuhelinta tarvitse.
Olen elänyt ilman älypuhelinta yli 50 vuotta. Enkä aio sellaista hankkiakaan.
minullakaan ei ole älypuhelinta! (paitsi että on, jaan vain siihen netin muualta)
Hyvin pärjäsin 40 vuotta ilman älypuhelinta. Edelleen hoidan pankkiasiat netissä ja ainoa etu älypuhelimessä verrattuna vanhaan älyttömään puhelimeen on whattsapp ja Lidlin kanta-asiakkuus. Ilmankin pärjäisin.
Haluan katsoa televisiota telkkarista ja käytän läppäriä muuten. On minulla älypuhelin, mutta otin siihen vain prepaid liittymän ja huomasin, että en tarvitse sitä mihinkään. Hyvä kamera siinä kyllä on. En juurikaan someta kuin korkeintaan kotona. Minusta ne puhelin nenän edessä lenkkeilevätkin näyttävät joltain avaruudesta tulleiltä pöllöiltä.
Ei omista älypuhelinta mutta kuljettaa sitten läppäriä mukana kaikkialle ja pyytää kavereita käyttämään Shazamia puolestaan. Eli on yhtä tekniikan orja kuin muutkin. Asioiden tekeminen tietokoneella tai niiden siirtäminen jonkun muun tehtäväksi ei ole hienompaa kuin käyttää puhelinta. Oli minusta ylimielinen essee. Kirjoittaa että muut pitävät häntä henkevänä superihmisenä joka ehtii lukea kirjoja ja sellaiset kommentit ärsyttävät häntä kun hän ei ole sellainen, mutta kirjoittaa esim miten tarkistaa päivän sään ikkunasta säätiedotuksen sijaan ja lukee joskus kirjoja. Kummallisia vastakkainasetteluja juttu täynnä. Älypuhelimen omistaminen ei poissulje kirjojen lukemista ja säätä voi katsoa ikkunasta, mutta jos haluaa tietää sataako illalla tai ylihuomenna, kun miettii mitä pakkaa reissulle niin siinä ei ikkunaan vilkaisut auta.
Minulla ei ole älypuhelinta eikä ole koskaan ollutkaan. Elämä on ihan helppoa.
Olen elänyt jo 53 vuotta ilman älypuhelinta.
En tee älypuhelimella mitään älyllistä. Eli hyvin voisin elellä. Ei tulis mieleenkään esim. rahaliikennettä virittää siihen puhelimeen.
Sut kaapataan ja pakotetaan tekemään tilisiirtoja vs. sun kotiin on tultava kaappailemaan oven läpi.
Minä elin 28 vuotta ilman älypuhelinta. Ostin ekan älypuhelimen vasta 4 vuotta sitten. Sitä ennen oli tavallisia puhelimia minulla.
Täällä 65-v. ja 35-v. it-alan ammattilainen, joilla ei ole älypuhelinta. Pöytäkoneita on pari, itse rakennettuja, kehno täbi ja pari halpispuhelinta. Hyvin menee, noin asioita hoidellessa. Muuten käytämme kumpikin ihan paperikirjoja.
Minulla ei ole tietokonetta eikä telkkaria. Älypuhelimesta luen uutisia ja etsin tietoa. Kahta youtube-kanavaa seuraan. Sähköpostiin en itse kirjoita koskaan mitään muuta kuin vastaan amnestyn haasteisiin. Soitan puheluja ja lähetän tekstiviestejä. Nettipankkia en käytä enkä ole koskaan käynyt oma kannassa katsomassa terveystietojani. Paperikirjoja olen kova lukemaan.
En tiennytkään että ilman älypuhelinta eläminen on näin harvinaista. Minulla on sama nokialainen kuin 15 vuotta sitten jolla hoituu puhelut ja tekstiviestit. Maksan laskut, katson videot ja luen somet mun tehokkaalla pc pöytäkoneella jota käytän pääasiassa pelaamiseen.
No mulla taas on niin et kun on älypuhelin, en tartte tietokonetta tai tvtä. Puhelimessa on elisa viihde, disney+, prime, pankki yms. Nytkin lähden yövuoroon, jos on rauhallista, katselen disneytä puhelimesta.