Käytitkö koulussa kokeissa luntti lappua?
Kommentit (21)
En koskaan. En edes harkinnut. Saatoin olla huomaamatta, mutta tietooni ei koskaan tullut yhtään luokkatoverinkaan lunttaamistapausta, jos joitain toiselta oppilaalta vilkaisemistapauksia ei lasketa.
Käytin luntti lappua yhdys sana kokeissa ja siksi ne jäikin sitten oppimatta
En, mutta vieruskaveri auttoi mua historian kokeessa sillä aikaa kun opettaja kävi vessassa. Se oli ainut huijauskerta.
Pari juttua muistaakseni kirjoitin pyyhekumiin.
Kolmannella luokalla englannin kielen sanakokeessa. Piti osata kirjoittaa eleven, twelwe ja thirteen.
Käyttäjä44279 kirjoitti:
Kolmannella luokalla englannin kielen sanakokeessa. Piti osata kirjoittaa eleven, twelwe ja thirteen.
Hyvinpä auttoi tässäkin tapauksessa.
Ei olisi tullut mieleenkään. Olin sentään kiltti kympin tyttö.
En, mutta olin välivuonna töissä lukion kansliassa (en sen lukion jota olin käynyt), ja siellä oli johonkin pöytälaatikkoon arkistoituna lunttilappuja, joissa oli ohessa tiedot mitä seurauksia niistä kiinni jäämisestä oli missäkin tapauksessa ollut. Niitä ei siis ollut mitenkään valtavasti, vaan tyyliin viisi lappua 30 vuoden ajalta.
Luntti lappu???
Herranjestas. Huonosti lunttasit.
En tietenkään ja sain silti kymppejä. Osaajat osaa.
Yliopistossa lähes joka tentissä.
Pari kertaa oli valmiiksi kirjoitettu esseevastaus laukussa ja vaihdoin konseptit.
Vierailija kirjoitti:
Luntti lappu???
Herranjestas. Huonosti lunttasit.
Hyvinhän ap on luntannut kun on läpi päässyt vaikka ei yhdyssanoja osaakaan. Ei lunttaaminen oppimista lisää vaan parantaa koenumeroita.
Muistan varanneeni hyvin usein lunttilappuja (tms.) koetilanteeseen, mutta en muista niille koskaan olleen käyttöä. Tuskin niistä mikrokirjoituksella tehdyistä töherryksistä olisi edes saanut mitään selvää vaikka olisi yrittänyt. 😂
Korkeakouluntentissä aikoinaan jos jää kiinni lunttaamisesta niin kurssia ei saanut läp koko lukuvuonna tai opiskelu loppui siihen. Ja hyvä niin vilpillisiä ei tarvita missään.
Lunttilapun käyttö olisi saattanut sinun kohdallasi kannattaa...