Maapähkinävoi. Miksi ei ole koskaan löytänyt suomalaista aamiaispöytää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sairaan hyvää maustamattoman jugurtin seassa, myös marjoja ym. voi laittaa lisäksi. Lidlin bio organic maapähkinävoi on parasta!
Siis miten se sekoitetaan jugurttiin?
Minäkin tykkään puuroon laittaa, ja äsken popsin varhaiskaalia niin että laitoin maapähkinävoita mausteeksi lehdelle. Kun laittaa vähän, ei tule tahmaefektiä ja maku tuntuu juuri sopivasti kaalin läpi.
Mutta hilloleipä on kokeilematta ja jäähän tuo välillä viikkokausiksi purkki unohduksiin, ehkä siihen pitää kasvaa lapsesta alkaen että se olisi mielessä aina.
Otetaan lusikalla purkista ja sekoitetaan jogurtin joukkoon 🤪
No mutta ei kai se sekoa siihen? Pakko lähteä kokeilemaan heti kun tämä halvatun palsta pamahtaa kiinni. Raportoin löydökseni sitten myöhemmin tähän. Jos mua nyt hassutetaan niin puren teitä niin, että tahmainen maapähkinäsörsseli tarttuu tukkaannekin.
Miten kävi?
Kyllä se toimi. Yllätyin ihan kunnolla. Oli muuten aika jännä yhdistelmä, hyvällä tavalla. Taltuttivat toistensa äärimmäisyyttä hyvin. Jatkan kokeiluja. Mihin tuo maapähkinäjugurtti mahtaisi sopia yhdistettäväksi?
Kertokaa nyt muutkin, miten sitä käytätte?
Mä rakastan maapähkinävoita banaanileivällä.
Koska leivän päälle ei laiteta hilloa tai mitään muutakaan makeaa, pullat on erikseen
Mä käytän sitä kreikkalaisen jogurtin päällä. Vähän jotain mysliä ja banaania sekä marjoja - nam! Ja pitää hyvin nälkää.
Mä en oo koskaan tykänny hilloleivistä. Jotenki äkkimakeeta iskee marmeladia paahtoleivänpäälle. Yritin jo lapsena totutella tohon, mut ei ees sillon menny. Maapähkinävoileipiä en oo kokeillu, koska vaikuttaa kuivalta ja vaatis banaania kaveriks tms, enkä haluu syödä banaania leivän päällä. Kuvitelkaa nyt joku banaanimaapähkinävoiruisleipä ei hele :D
Vierailija kirjoitti:
Se on helvetin pahaa. Siinä ehkä suurin syy. Eikös se ole jokin korvike?
Korvike? Mille ihmeelle maapähkinävoi olis korvike?
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan tykänny hilloleivistä. Jotenki äkkimakeeta iskee marmeladia paahtoleivänpäälle. Yritin jo lapsena totutella tohon, mut ei ees sillon menny. Maapähkinävoileipiä en oo kokeillu, koska vaikuttaa kuivalta ja vaatis banaania kaveriks tms, enkä haluu syödä banaania leivän päällä. Kuvitelkaa nyt joku banaanimaapähkinävoiruisleipä ei hele :D
Tuo yhdistelmä on suorastaan taivaallinen! Kannattaisi joskus mennä rohkeasti sinne oman mukavuusalueensa ulkopuolelle. :)
Tahmaripulin näköistä ja oksettavan makuista. Suuntuntumakin on vastenmielinen
Miten kävi?