Maapähkinävoi. Miksi ei ole koskaan löytänyt suomalaista aamiaispöytää?
Kommentit (50)
Se on helvetin pahaa. Siinä ehkä suurin syy. Eikös se ole jokin korvike?
Liian vieras. Varmaan monet kokeilleet eivätkä välttämättä tykänneet. Meillä taas allergia yhdellä perheenjäsenellä, niin ei viitsi ostaa.
Kyllähän sitä suositellaan esim voisilmän sijaksi aamupuuroon. Puuroon en ole vielä laittanut, mutta paahtoleivän päälle kyllä.
Meillä se on koiranruokaa. Koirille on hyvää puuhastelua kun täyttää esim Kongin maustamattomalla maapähkinävoilla.
Joskus saatan tehdä itse siitä satay-kastiketta, ehkä max kerran vuodessa. Aamiaipöytään se ei kyllä meillä sovi ei sitten millään.
Oletko koskaan maistanut? Tarttuu aivan kaikkeen kiinni suussa.
Ei se pahaa ole, mutta eri varsinaisesti hyvääkään. Se toimii vain aika harvojen leipien kanssa.
Käytän ruuanlaitossa ja syön lusikalla purkista, leivän päälle ja mansikkahilloa mukaan, kastikkeet suurustuu ja maku on mahtava. Sopii liha ja kasvisruokiin kuin nenä päähän. Suosittelen lämpimästi.
NAM kirjoitti:
Käytän ruuanlaitossa ja syön lusikalla purkista, leivän päälle ja mansikkahilloa mukaan, kastikkeet suurustuu ja maku on mahtava. Sopii liha ja kasvisruokiin kuin nenä päähän. Suosittelen lämpimästi.
Makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Se on helvetin pahaa. Siinä ehkä suurin syy. Eikös se ole jokin korvike?
Maapähknävoi, kana ja meloni?!
RASISSSTI!
Sokerittomana pahaa, sokerillisena epäterveellistä.
Aku Ankassa aina syötiin ja minä en saanut sitä kun ei ollut kaupassa!
En syö esim. paahtoleivän päällä, mutta käytän kyllä ruuanlaitossa, esim. aasialaistyyppisissä kanaruoissa.
Mä tykkään paahtoleivällä, juustoa vielä päälle niin ei tartu kitalakeen. Merkin kanssa saa olla tarkkana ettei ole sokeria ym seassa.
Sekoita lusikallisen aamupuuroon jo kattilassa.
Se on aivan kammottavan makuista. Pilaa ihan minkä tahansa ruoan missä sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä suositellaan esim voisilmän sijaksi aamupuuroon. Puuroon en ole vielä laittanut, mutta paahtoleivän päälle kyllä.
Maapähkinävoi on takuulla epäterveellisempää kuin voi.
Heikkonäköinen?