Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette vaihtanneet omakotitalosta ..pieneen asuntoon miten on mennyt?

Vierailija
08.09.2023 |

Meillä alkaa lapset pikkuhiljaa lähteä omilleen,ja ollaan mietitty muuttoa pienempään mutta askaruttaa miten se onnistuis kun on tottunut isoon kaksi kerroksiseen taloon 290 neliötä+iso autotalli ja oma piha 2500 neliöta .. myynti hinnalla sais vain noin 80-100 neliön pienen uuden asunnon..toisaalta meillä on edullinen maalämpö ja kaikki talossa kunnossa,,ois kiva vaihtelua muuttaa mutta viihdytään hyvin myös tässä isossa talossa Onko kellään kokemuksia vastaavan laisesta tilanteesta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laittaisin noin ison okt:n myyntiin. Jossain vaiheessa kuitenkin on pakko muuttaa (eläkeläisenä, asumisen kulut jne.). Yleensä helpompi tehdä muutto ennemmin kuin myöhemmin.

Itse muuttaisin vähän vanhempaan, mutta putkiremontoituun kerrostaloasuntoon. Uusien hinnoissa on paljon ilmaa.

Helpompi esim. rollaattorilla on liikkua tilavassa okt:ssa kuin pienessä uudessa kaupunkiasunnossa. Ja saa halutessaan helpommin liikuntaa, kun on tilaa liikkua. Vastaavasti vuoteen ympärille saa paremmin mahtumaan mahdolliset turvalaitteet ja apuvälineet. Fyssarin jumpat mahtuu tekemään jne. Siivous/ulkotyöt voi ostaa. Ja jos vaikka joku sukulainen välillä haluaa autolla, niin mahtuu jäämään yöksikin.

Vierailija
22/23 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen asunto iso 3 h kerrostalossa,  lähes keskustassa on osoittautunuy erinomaiseksi vaihtoehdoksi sen jälkeen,kun jäimme kahdestaan. Kaikki palvelut niin lähellä,että autoakaan ei tarvitsisi , ihan erilainen fiilis kuin aiemmin. Tavaran karsiminen oli rankkaa, mutta terapeuttista. Olemme enemmän kuin tyytyväiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin isosta talosta kaksioon ja nautin kovin. Olen sinkku, niin omakotitalon työmäärä oli aika raskas työssäkäynnin lisäksi. Nyt kun juo aamukahvia parvekkeella, niin ei ole pörriäisiä, eikä stressaa että on sokkelin vierus trimmaamatta. Ei huoleta sammal katolla. Talvella ei pyryt haittaa ja talo on lämmin ja kunnossa kun palaa kotiin pitemmältäkin matkalta. Tietysti kerrostalossa on mukava vain, jos ei ole alempaa sosiaaliryhmää päässyt pesimään naapuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan