EX-HAAHUJEN JOULU
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
[/quote]
Kommentit (30)
nippula: Oikein paljon onnea tonttupojalle ja äidille!! Ihanaa, et sait pienokaisen nyt syliisi! Ihanaa vauva-arkea teille! Ja kaikkea hyvää uudelle vuodelle.
ekavekara: Sain ompelukoneen, kirjan, sukkia ja uunivuoan ym... Ja paljon suklaata yhteiseks koko porukalle. Tuo ompelukone on kyllä se ehdottomasti eniten toivomani juttu. Ihanaa, pääsee ompelee jotain pikkuiselle ja sit uuteen kotiin verhoja...
Meillä poika avas pari lahjaa, löysi toisesta paloauton ja sen jälkeen muiden lahjojen availu ei enää kiinnostanutkaan. Leikki vain paloautolla. Oli vähän ihmeissään kai, kun paketteja vaan oli joka puolella. Meillä myös poika lauloi muutamia joululauluja ja juuri joulupöydässä. En oo koskaan kuullut niin montaa säkeistöä kerralla. Tippa tuli linssiin, kun sitä kuunteli. Ja olin niin ylpeä pienestä, tajus just oikealla hetkellä vielä laulaa...
emunainen: Tsemppiä ultraan!
Sofia-77: Hurjan paljon onnea plussasta!! Ja oikein ilolla tervetuloa tänne palstailemaan taas... Hyvä, jos pystytte olemaan onnellisia, niin kannattaakin. Ihana saada tällaisia uutisia vielä näin joulun aikaan! Pikkuiselle paljon suojelusenkeleitä ja tarrasukkia matkaan mukaan... Varmasti raskasta käydä oman vauvan haudalla... En voi edes kuvitella.
Enni-Maija: Meilläkin kiertää suvussa kauan sitten kuolleen isomummon vihkisormus, mä ilmeisesti saan sen joskus sitten aikanaan. Nyt tuo sormus on äidilläni, joka kantaa sitä valtavan ylpeänä. Kaunis sormus onkin. Todella tunnearvoa tuollaisilla esineillä on.
Parantukaahan pian. Flunssa tosiaan vie voimat pois, varsinkin raskaana ollessa. Tsemppiä lääkärin tapaamiseen!
sani-74: Mäkään en ihan tavoittanut sitä syvintä joulufiillistä. Joulukirkko jäi kunkin kiireisen aikataulun vuoksi väliin ja Joulupäivänä aamulla aikaisin mun piti jo olla töissä. Töissä oli kyllä ihan tunnelmallista, mut erilaista kun kotijoulutunnelma. Siis, onko sulla oikeesti jo 14vkoa täynnä? Niin se aika vierii vaan nopeasti.. Onnea hienoista neuvolakuulumisista!
Katri72: Tsemppiä sulle!! Mielenkiinnolla odotellaan tän piinailun tuloksia! Ja toivotaan tietty vaan sitä plussaa ja kestävää sellaista! +++++++++++++säteitä lähettelen++++++++++++++
Femmamma: Hyvää uutta vuotta sullekin! Ja nauttikaa ajasta vauvan kanssa nyt ihan erityisesti, jos meinaa kerran viimeiseksi jäädä! Näinhän se on, et joskus pakko lopettaa. Varmasti haikea fiilis.
Titi75: Rasvailu kannattaa. Samat fiilikset, et mahanahka repeää just. Musta tuntuu, et mulle on tullu lisää raskausarpia edellisten lisäksi. Iho myös kutittaa kovasti ja raapiminen ei takuulla estä arpien syntymistä. Pitäis vaan jaksaa rasvata kunnolla ja usein, mut olen ollut vähän laiska.
Koetahan vielä siellä töissä jaksella. Eihän siihen ole kuin muutama viikko, niin pääset pois. Vaikka varmasti aika nyt tuntuu vielä niin pitkältä.
ON: Järkyttävä väsymys edelleen vaivaa, jo neljättä viikkoa. Olen yrittänyt nukkua nyt mahdollisimman paljon, et sais tämän väsymyksen kuriin ja syödä vitamiineja ja muutenkin terveellistä ruokaa. Siis, ajatelkaa, meinasin töissäkin nukahtaa maanantaina ja koko päivän olin ihan nuutunut. Eikä siellä todellakaan ole mahdollista nukahtaa. Että todella paha väsymys painaa päälle. Toivottavasti nyt, kun joulukiireet on takana, tämä väsymys alkais väistyä. Sitä vaan ei oikein tunnu heräävän ollenkaan päivän aikana ja koko ajan kaipaa vaan peiton alle...
Työpäiviä on jäljellä KOLME!! Se antaa voimia, et tietää, ettei pian tartte töihin enää mennä. Siellä onkin ollut aikamoisen rankkaa sekä fyysisesti että henkisesti. Keväällä mun opiskelut edelleen jatkuu niin täysipainoisesti kuin pystyn ja yritän pystyä. Harvoin tuollaiseen koulutukseen pääsee mukaan.
Vauva potkii ahkerasti ja olen siitä mitä onnellisin, et äidin väsymyksenkin keskellä pieni aina muistaa kertoa, et hän voi hyvin! Tuntuu, et vauvan syntymään ei ole enää pitkä aika, pari-kolme kuukautta vain.
Voi apua, pakko rientää nyt pesulle ja nukkumaan, huomenna on taas ohjelmaa suunniteltu. Tänään ollut ihan vain rela lepopäivä joulunvieton ja työpäivien jälkeen.
Kaikille hyviä vointeja ja iloa raskauteen tai yhdessä oloon pikku nyytin kanssa. Ja jos en palaa ennen ensi vuotta, niin hyvää uuden vuoden juhlaa kaikille!
Väsyneissä merkeissä, Lizie & Beibi 29+3
Enni-Maija: Kirjoitettiin yhtaikaa.. Onneksi vauva voi hyvin, vaikka sulla varmaan tosiaan voimaton olla tuolla sykkeellä ja paineella. Ei muuta kuin yrität vaan levätä aina kun tarttee. Hienosti lääkäri kertoi kuitenkin tosiasiat eikä tainnut kaunistella sulle yhtään mitään. Hyvä niin ja hyvä kun menit. Pääasia, et vauva on kunnossa, kyllä sä jaksat sen seitsemän viikkoa.
Hyvän ohjeen olit laittanut mukaan, luulen et mun äiti on tehnyt tuota usein ja hyvää on. Nyt en vaan jaksa ajatella mitään muuta kuin et pääsis nukkuu, joten hyvää yötä!
Sani: Erityisonnittelut vielä kuulemastasi sykkeestä!! Se on ihana hetki, kun sen eka kerran kuulee. Vaik onhan se myöhemminkin...
Halein, Lizie
Meikä mamma on taas ollut niin kovin kovin hiljainen. Johtunee joulusta...
Muutenhan joulu meni hyvin. Kaikki alkoi siitä, kun kuopuksen kanssa istuttiin 2 tuntia tk:n päivystyksessä, diagnoosi silmä- ja korvatulehdus. Lääkkeet saatiin siis ja tauti on nyt vissiin taltutettu. Onneksi ei tarttunut tuohon esikoiseen. Aattoiltana mulla oli töitä, mutta aamulla koristeltiin kuusi ja keitettiin riisipuuro. Meillä kävi amerikan malliin pukki jo yöllä jättämässä lahjat kuusen alle ja se aamu menikin niitä lahjoja avatessa. Ihan nappiin meni kyllä, niin tuo jälkikasvu rauhoittui sen jälkeen joulua viettämään ja leluillaan leikkimään. Ihme kyllä - kohtuus oli pakettejen määrässä pysynyt! Tyttö sai muutaman barbin ja vähän vaatteita, poika pari traktoria ja vaatteita myös. Joulupäivänä ajettiin Etelään mun vanhempien luokse ja siellä sain sitten sitä jouluruokaa ihan yllin kyllin. Eilen tultiin lasten kanssa junalla, kun isännän piti jo eilen olla töissä.
Nippulalle onnea! Pojat ovat ihania! No, joo... johtunee siitä, että tuo meidän tyttö on kyllä todella huono syömään ja vetelä kuin mikä tekemään mitä pyydetään. Mutta kyllä ne molemmat on yhtä rakkaita.
Sofialle myös onnea! Ihanaa!!!
Katrille peukutukset! Testaahan pian, ettei tarttis olla jännityksessä!
ON: Joka on siis jo pullahtanut reilusti ulos kraateristaan! En ymmärrä mistä tuo maha on tuohon ilmestynyt. Ei siellä pitäisi olla kuin yksi! No: Liikkeitä tuntuu joka päivä reilusti. Tämä Manu tuntuu olevan niin kuin siskonsa, siis että harkitsee jokaisen liikkeensä ja antaa yöt nukkua, kun taas tuo poika oli sellainen rytmitön vipeltäjä. Ensi viikolla olisi rakenneultra. Joku kysyi noista mun ultrista... Meidän kuntahan ei tarjoa kuin yhden ultran rv 12, mutta näiden mun vuotojen ja pehmeiden kohdunsuiden + sen edessä olevan istukan takia mulla on nyt ollut jo 3 ultraa ja neljäs siis ensi viikolla. Synnytystapa-arvion meinaan VAATIA, koska mulla on todettu ahdas lantio.
Vauvan vaatteiden ostelu on alkanut jo. Mies lupasi mulle shoppailukierroksen alennusmyynteihin joululahjaksi, kun mä en oikeesti mitään muuta tarvitse. En kyllä ole vieläkään päässyt yli ajatuksesta, etteikö tämä voisi syntyä reilusti ennen aikaisena, mutta alle 56cm en aio silti yhtään hommailla!
Jees jees... Kun en voi enää jouluja toivottaa, niin toivotan kaikille vauvan tuoksuista uuttavuotta 2007!
Pirpaliina ja Manu tänään tasan puolivälin!
Ihana joululahja teillä, ja pääsit vielä aattona kotona käymään. Ihan täällä silmät kostuivat tuollaisia onnellisia uutisia lukiessa. JEE!
Sofialle onnea plussasta ja kovasti enkeleitä odotukseen. Ja tietysti kovasti tervetuloa tänne puolelle.
Katrille plussatuulia millonkas meinaat testailla? Toivon vahvaa plussaa sinulle.
ON: Joulua reissussa vielä ainakin uudenvuoden yli, ehkä loppiaiseen. Selkä on alkanut kipuilemaan, ennen joulua jo tukivyön hankin. Se on vähän auttanut +särkyläkkeet ja lepo. Kurja kun näillä viikoilla jo. Harjoitus suppareita on alkanut mös olla liikkuessa, ihan kivuttomia kyllä. Esikoista odottaessa oli jo rv20 alkaen ja huomattavasti enemmän, joten eivät nuo yksittäiset huoleta.
Hurjaa vauhtia päivät ja viikot kuluvat. Kun vielä kevät on tiivistä opiskelua (jos suinkin selkä kestää), niin tässähän ollaan toukokuussa ennenkuin huomaankaan.
Hyvää uuden vuoden odotusta kaikille!
Limetti rv22+1
Kun tuota mun testin tekemistä nyt kyseltiin, niin pitihän sitä tulla vastailemaan. =)
Eli loppiaisena suunnittelin, mikäli menkat ei ala ennen sitä. Painontunnetta on tullu, päänsärky, kuivat nenän limakalvot, valkkarin tulo... kas siinä jotain uusia oireita. Niin ja vauvaunet ja painajaiset, niitäkin olen nähny joka ikinen kerta raskaana ollessa ja ennenkuin olen plussannut. Saa nähdä tarkottaisko nytkin sitä... kovin kyllä olis tuttuja oireita aiemmista kerroista... vähänkös jänskättää täällä. =)
Onnellista masukasvatusta kaikille!!
Teillähän onkin ollu hiljaista täällä...
Piti oikein tulla kertomaan, että uusia oireita olis havaittu... vellova pahan olon tunne, janon tunne, pissatus (äskenkin kahden käynnin välillä vain puoli tuntia....)
Niin ja IHAN pakko oli käydä katsomassa yhden sivuston raskauskiekkoa missä vaiheessa olisin, jos olisin raskaana... näytti 4+4 eli kovin vähäiseltä...
Vielä pitäisi kestää piinailua suunnilleen viikon ajan ja sitten testaisin...
Oikein Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille!!! =)
Heipä hei, eilen plussasin ja la tulisi jonnekin syyskuun 2007 alkuun... en taida uskaltaa vielä ihan irrottaa haahujen puolelta mutta kunhan tässä kurkin :)
Kovasti onnea NIPPULALLE (toivottavasti muistin/ tavasin oikein!) joulutontusta!!
t Joululahja
Tuo joulu on kyllä vienyt mehut ihan " mukavasti" ja nyt ollaankin sitten järjestelty uutta vuotta tohinalla. Ja tietysti " siinä sivussa" yritetty vielä valmistautua vauvan tuloon ;). Tänään olisi tarkoitus hakea vähän remonttitarvikkeita (pari pätkää panelia ja maalia) hoitonurkkaukseen samalla kun käydään hakemassa huomiseksi purtavaa. Miehen veli lapsineen tulee meille ottamaan uutta vuotta vastaan.
Nippula; hurjasti onnea tonttupojan johdosta!!!
Joululahja; tervetuloa myös tälle puolen ja onnittelut plussasta! Muistan vielä itsekin miten sitä ei heti uskalla luopua noista haahuistakaan.
katri; sulla se on taas jännä paikka! Peukkuja oikein kovasti PYSYVÄN plussan puolesta!!!! bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
pirpaliina; harmi, että kuopus sairastui juuri jouluna, mutta onneksi tauti on jo talttunut?
Lizie, sullakaan ei ole enää montaa päivää sitten töitä jäljellä vai onkos enää yhtään. Kyllä tuo aika menee nopeasti!
Enni-Maija; mulla myös " ongelmia" tuon sykkeen kanssa. Ei tarvi kuin kävellä muutama porras, niin heti tuntuu, että taju lähtee ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa :/. Olen huomannut että varsinkin aamupäivät ovat pahimpia. Nytkin tässä istuessa tuntuu, että tekisi jotain fyysisesti rankeempaakin hommaa... Kyllä tässä on pikkuhiljaa alkanut jo kaivata sitä normaalia olotilaa...
sofia-77; tervetuloa myös sinulle tälle puolen ja onnittelut plussasta!
sani-74; onnittelut sydänäänten kuulemisesta, kyllä se vaan aina herkistää mielen! :´)
titi; ei sullakaan enää kauheasti ole työviikkoja jäljellä! Muista todellakin kuunnella itseäsi ja hyvällä omalla tunnolla voit " repsahtaa" , jos sille tuntuu. Nyt sinun ja kirmelin vointi on kaikkein tärkeintä!
Mulle myös noi kaikki iPodit ja muut tekniikan uutuuden ovat ihan puuta heinää :S... Kännykän kanssakin on välillä vaikeuksia enkä kyllä siitäkään osaa kaikkia " hienouksia" edes käyttää...
eka-vekara; minäkin olin varma että vauva oli kääntynyt takaisin perätilaan, kun napakoita iskuja tuntui tuonne alas. Mutta niin vain ultrassa näkyi, että pää se siellä on ensimmäisenä vastassa... Nyt kyllä potkut ovat sellaista luokkaa, että irvistys aina pääsee kivusta.
emunainen; toivottavasti ultrassa oli kaikki hyvin! bd
ON: Ajatukset on pikkuhiljaa alkaneet kääntyä synnytyksen suuntaan. Tuossa joulun alla ei kyllä tullut vielä montaa ajatusta asille " uhrattua" . Eilen illalla jo mietin, että näinköhän sitä lähtö olisi ollut edessä, kun levossakin tuli muutamia supistuksia, mutta sänkyyn mennessä loppuivat sitten kokonaan. Ja ihan hyvä niin, en olisi ihan vielä ollut valmiskaan, kun vauvan hoitonurkkauskin on vielä kesken. Mutta kaikki vauvan vaatteet alkavat olla jo pestyinä ja suurin osa silittettyinäkin. Muutamia pikkutarvikkeita on vielä hankkimatta, mm. pullotutit ja vähän varoiksi tuttelia. Myös " synnärilaukkua" olen alkanut pakkailemaan sekä myös vauvalle omaansa, minkä mies ottaa sitten mukaan kun tulee meitä hakemaan kotiin...
Eilen mies kyseli, että onko se vauva ihan oikeasti tulossa, kun perintökorisänkyä vauvalle petasin ;)... Ei taida raukka vielä käsittääkkään, että kuinka lähellä tässä itseasiassa jo ollaan... No ehkä se sitten synnärillä iskee myös hänelle tajuntaan ;)
maria80 ja patu-alli rv 37+1
Elikkä.....kiirettä pitää ton duunin kanssa,ei oo kerenny ees kuulumisia kirjottaa:-)Eli ultrassa kaikki tosi hyvin,vastasi ehkä noin viikkoa isompaa se meijän pikku lude pään mittojen perusteella,mutta laskettu pysyy samana ja käytän nyt varmaan edelleen sitä kuukautisista laskettua viikkoa:-)Oli se vaan ihana nähdä pikku kaveria,oli jo niin ihmisen näkönen ja liikuskeli ja potkasikin pari kertaa ultran aikana,vähän niinku sillai,että täällä ollaan mami ja isukki:-)Ihan kyynel alko valumaan....mutta tosiaan,lähetään tänään,kun pääsen töistä,niin ajelemaan tonne anoppilaan,niin mua ei sitten näykkään täällä vasta,kun ens vuonna!Että tälleen pikaseen nyt vaan,et kaikki hyvin ja etenkin OIKEIN HYVÄÄ VUODENVAIHDETTA kaikille ex-haahuille ja pienille ja isommillekkin masuille ja vauvantuoksuista vuotta-07!!Ihana vuosi tulossa oman käärön kanssa,jos luoja suo,tyttelit:-)Mutta nautitaanhan vuoden vaihteesta nyt tällä kertaa vähän rauhallisemmin ja syödään sen juomisen sijaan:-)Oikein mukavaa loppuvuotta ja alkavaa,siitten kun se alkaa ja palataan alkuviikosta ja vuodesta:-)Kiitos menneestä loppuvuodesta kaikille!!Ja uudenvuodenhalaus masuille ja mammoille!!
-Emunainen ja lude tasan 20:-)-
femmikselle, joka siis onkin kuudenmamma nykyään, morjestus!
ja joo, olen mäkin piipahtanut siellä yahoolla, mutta mun mielestä se on jotenkin hankala palsta verrattuna tähän vauviksen palstaan. siis hankalampi käyttää, ei muuten.
ja hienoa, että teillä pikkuisen kanssa on kaikki mennyt hyvin.
titikin oli ollut kiltti kun oli saanut i-podin, ja älä huolehdi, minä olen aivan yhtä ulkona kaikista teknisistä vempeleistä, jollei se satu olemaan kodinkone, käsityöhommeli tai metallipajan juttuja.. etenkin nää tietokonejutut on tosi vaikeita ymmärtää..
sanikos se oli neuvolassa käynyt sykettä kuuntelemassa, onnea hyvistä uutisista!
(.) väsyttää hemmetisti, siksi nopeesti vaan tänään.
kävin lääkärillä. kyseli sitä leposykettä että mitä se yleensä on, ja sanoin, että noin 20-30 min makaamisen jälkeen yleensä siinä 110 ja joskus enempi.
no. hän sitten totesi, että on ihan asiallista tällaisessa tilnteessa tulla lääkäriin, mutta tässä minun tapauksessani ei kuitenkaan ole huolta.
sanoi, että on valitettavaa, mutta joillain syke nousee loppuraskaudessa aika paljonkin, ja saattaa mulla nousta vielä tuostakin, kun on vielä viikkoja jäljellä.
totesi myös, ettei yhtään ihmettele, että mulla on huono ja voimaton olo sekä huimausta, kun verenpaine on matala ja syke kova, mutta että vauva voi mainiosti.
kehotti, että rouva makaa tarpeen tullessa eikä rehki mitään.
ja sanoi vielä, että ei se olo varmaan ennen synnytystä ainakaan kohene, voi olla että päin vastoin..
jep, tärkeintä on se että vauva voi hyvin, ja huolehdin suotta. huh, että helpotti tuo tieto vauvan voinnista.
onhan tassa vielä viikkoja jäljellä, 7viikkoa ja 6 yötä sektiopäivän aamuun.. mutta ei se oikeasti kovin kauaa ole, ja se on ihan sama, kuinka huono olo mulla on seuraavat 7 viikkoa, jos vauva vaan voi hyvin, eikä tarvitsisi mitään ylimääräisiä troppeja ottaa.
..sitäpaitsi, eikös yli 120lyöntiä/min syke jo nosta yleiskuntoa? ystävättären kanssa naureskeltiin, että nousispa syke vielä, niin sitten saan 7 viikkoa helppoa treeniä 24/h kun vaan makaan soffalla, ja kunto nousee, olenkin sitten suorastaan teräkunnossa synnytettyäni.. ;) sairasta..
jouluherkuista vielä..
tein mango-hyytelökakkua, ja kahteen perheeseen lähti ohjeet mukaan emäntien maistettua kahvipöydässä kyseistä herkkua.
pohja:
½ pakettia digestive keksejä
100g voita sulatettuna
täyte:
2dl kuohukermaa
1½dl sokeria
4dl piimää
1tl vaniljasokeria
6 liivatelehteä
3rkl sitruunamehua
1 purkki mango-pilttiä
leikkaa leivinpaperista irtopohjavuoan pohjan kokoinen pyörylä ja laita se vuoan pohjalle.
leikkaa myös vuoan reunan korkuinen suikale, joka menee hieman päällekkäin reunoista, kun sen pujottaa vuoan reunojen sisäpuolelle.
(ei ehkä muuten lähde hyytyneenä vuoan reunoista nätisti irti)
murskaa keksit, lisää voisula, ja painele keksiseos irtopohjavuoan pohjalle leivinpaperin päälle (paperit myös reunoilla)
laita liivatelehdet likoamaan kylmään veteen.
vatkaa kerma löysähköksi vaahdoksi sokereiden kanssa
lisää piimä, vatkaa hyvin.
lämmitä sitkuunamehu kiehuvaksi, puristele liivakoista vesi pois, ja sulata ne sitruunamehuun, jos paakkuuntuu, lämmitä hieman uudelleen, niin muuttuvat juoksevaksi.
lisää sitruunamehu-liivate seos kerman ja piimän joukkoon, ja sekoita tosi hyvin vatkaimella.
kaada seos keksipohjan päälle vuokaan, ja varmista että paperit pysyy vuoan reunojen ja hyytelön välissä.
kelmu päälle ja jääkaappiin seuraavaan päivään asti.
levitä hyytyneen kakun päälle mango-sose (muukin käy), poista vuoan reunat ja reunan paperi, liu-uta kakku aluspaperin kanssa tarjoilualustalle, ja vot, syömään!
nyt leffa-ilta alkaa, miami vice elokuvan merkeissä.. ja sipsiä. =)
-ennis- ja sintti 31+4