Mikä uuden nettideitin tietojen selvityämisessä on normaalia varovaisuutta ja mikä häiriintynyttä stalkkausta?
-henkilön tietojen hakeminen googlella
- facebook päivitysten, kaverilistojen, tykkäysten tutkinta
-muu some käyttäytyminen, insta kuvat ym
-linjedin
- osoitteen selvittäminen puhelinnumeron perusteella
-henkilötietojen selvittäminen auton rekisterinumeron perusteella
- tuomioitten selvittämen käräjäoikeudesta nimen ja syntymävuoden perusteella
-veneilevän tyypin sijainnin seuranta ais:n perustella
Kommentit (42)
Listalla Linkedin ja alaspäin ovat semmoisia mihin ei kannata aikaansa käyttää.
Ekat deitit aina julkisella paikalla.
Kaikilla ei edes ole autoa, ja voihan rekisterinumero viitata tuttavaan tai firman kiesiin. Minulla on myös osoitteenluovutuskielto, joten numeron perusteella ei sitä saisi selville. Joskin numero on firman nimissä, niin eipä pääkonttorin osoitteella taida deittisalapoliisi mitään tehdä.
Kerran tapasin nettideiteissä naisen, joka antoi privaosoitteensa jatkojutusteluun. Sepä oli ät-eräs-valtion-tomija. Kommentoin siitä jotain alaan liittyen ja hän piti toimintaani creepynä stalkkaamisena. Olin että jos et halua kertoa olevasi töissä verovirastossa (keksitty esimerkki) niin älä nyt sitten anna ät-vero-fi spostiosoitetta deittailussa, vaan hanki joku geemail privakeskusteluihin. Ei koskaan tavattu, ja taisin välttää kanuunakokoisen luodin...
Jotain pientä voi googlata ja facebookilla ainakin itse ajanvietteeksi katselen ihmisiä, se on ihan hauskaa ja ovat itsekin halunneet jakaa ne asiat. Muut tiedot ihan vaan henkilöltä itseltään kysymällä ja tuossa oli osa myös niitä jotka ei kuulu kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Jotain pientä voi googlata ja facebookilla ainakin itse ajanvietteeksi katselen ihmisiä, se on ihan hauskaa ja ovat itsekin halunneet jakaa ne asiat. Muut tiedot ihan vaan henkilöltä itseltään kysymällä ja tuossa oli osa myös niitä jotka ei kuulu kenellekään.
Mikä näistä on asioita, jotka ei kuulu kenellekään? Julkisena tietona kuitenkin saatavissa.
Yhden huijarin kun on tavannut, niin voin sanoa, että jatkossa tutkin kaikki taustat jos treffeille on jatkoa luvassa.
Kuka haluaa stalkkerin kanssa suhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään noista, eikä minusta löytyisi yhtään mitään netistä. Eikä mitään muutakaan listasi kohdista, kun kaikki tiedot on salaisia, enkä ole somessa.
Minusta sekin on vähän epäilyttävää, jos henkilön kaikki tiedot on salaisia, auton rekisteritietoja myöden. Herää kysymys, miksi?
Muakin yks nettituttu stalkkaa, mutta en suostu stalkkerin kanssa mihinkään suhteeseen. Riittää tieto tuosta stalkkaamisesta, niin mitään tapaamisia ei ikinä tule. Stalkkerit on turn off.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa stalkkerin kanssa suhteeseen?
Eli mitkä kohdat näistä on sun mielestä sitä stalkkaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään noista, eikä minusta löytyisi yhtään mitään netistä. Eikä mitään muutakaan listasi kohdista, kun kaikki tiedot on salaisia, enkä ole somessa.
Minusta sekin on vähän epäilyttävää, jos henkilön kaikki tiedot on salaisia, auton rekisteritietoja myöden. Herää kysymys, miksi?
Vaikka sellainen työ, jossa on iso riski joutua stalkkauksen tai häirinnän kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Muakin yks nettituttu stalkkaa, mutta en suostu stalkkerin kanssa mihinkään suhteeseen. Riittää tieto tuosta stalkkaamisesta, niin mitään tapaamisia ei ikinä tule. Stalkkerit on turn off.
Onko esim julkisten facebook päivitysten katselu stalkkaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sellainen työ, jossa on iso riski joutua stalkkauksen tai häirinnän kohteeksi.
Entä jos henkilö on kertonut olevansa esim rekkakuski, eikä esim poliisi
Näitä katselen ihmisistä, myös naispuolisista vaikka ei siis treffimielessä 😄:
"-henkilön tietojen hakeminen googlella
-linjedin"
Vierailija kirjoitti:
Näitä katselen ihmisistä, myös naispuolisista vaikka ei siis treffimielessä 😄:
"-henkilön tietojen hakeminen googlella
-linjedin"
Ihan normaalia uteliaisuutta ja ajantappamista.
Mielenkiintoisia stalkkausaiheita on myös verotiedot ja yrityksen taloustiedot
Kertokaas, miten voisi selvittää deittikumppanista, onko tämä naimisissa vai ei? Näitä vale-sinkkuja tuntuu olevan paljon liikkeellä
Vierailija kirjoitti:
Katsonut sun julkisia instakuvia vai kiikaroinut illalla sun asuntoon?
Ihminen on utelias eläin. Norm. uteliaisuutta muut paitsi ehkä kaksi viimeistä.
Unohdit mainita yhden melko yleisen:
- tulotason selvittäminen verotietoja katsomalla
Itse en stalkkeroi enkä selvittele kenestäkään mitään, mutta olen toisaalta äärimmäisen valikoiva sen suhteen, kenen kanssa lähden treffeille. Mukavia ja hyviä miehiä olen tavannut, joten systeemini taitaa toimia riittävän hyvin. Mies itse sitten kertoo minulle itsestään asioita, kun kokee aiheelliseksi.