Miksi miesten on niin vaikeaa ymmärtää puhetta rivien välistä ja löytää tavaroita silmiensä edestä?
Otsikossa se kysymys.
Miksi miehet eivät osaa poimia puheesta niitä juttuja?
Saatat puhua vuoden tai vuosikausia jostain omasta unelmasta mikä olisi kiva nähdä tai kokea esim. bändin keikka tai matka. Tai saatat puhua jostain muusta mikä olisi tarpeen.
Silti mies sitten yllättää jollain ihan päinvastaisella vaikkapa vanhan, rikkinäisen sähkövatkaimen tilalle ostaa akkuporakoneen tai jonkun kaalimadon vempaimen millä et tee yhtään mitään.
Tai jos puhut, että tänä viikonloppuna olisi kiva viettää aikaa kahden ja käydä syömässä tai leffassa ulkona, kutsuukin mies pari kaveria mukaan ja vie kalalle ja siinä sitten vietät aikaa miehen ja sen parin kaverin kanssa itikoiden syötävänä.
Nämä siis esimerkkejä 😃 Mutta oikeasti ihmettelen miksi miehet ei lukea rivien välistä?
Ja toinen mitä ihmettelen on se, että joku tavara on hukassa niillä. Etsivät ja koluavat kaikki kaapit ja parhaillaan se hukassa oleva esine on nenän edessä, niin ei. Ei näe, ei löydä ja naisena voit vaan mennä ja avata kaapin oven ja antaa hyllystä sen tavaran käteen 😃
Kommentit (10)
Ei kyse ole lopulta siitä etteikö osattaisi lukea rivien välistä vaan siitä että se toisen toiveiden huomioiminen ei ole (tuolle) miehelle niin tärkeää että hän juurikaan ajattelisi sitä mitä se kumppani toivoo. Ja silloin ne toisen vihjeet toiveista menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole lopulta siitä etteikö osattaisi lukea rivien välistä vaan siitä että se toisen toiveiden huomioiminen ei ole (tuolle) miehelle niin tärkeää että hän juurikaan ajattelisi sitä mitä se kumppani toivoo. Ja silloin ne toisen vihjeet toiveista menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
No kertoo ne toiveet niin selkeästi, että tyhmempikin ymmärtää.
Koska heitä ei kiinnosta sinun jutut sen pahemmin. Olet heille luultavasti pelkkä seksiobjekti.
Miehillä ei ole ajatustenlukukykyä vaikka naiset niin kuvittelevatkin
Tuohon toiseen kohtaan eli tavaroiden löytämiseen sanoisin sen että silloin miehellä on itsellään hyvin vahva kuva ja odotus siitä missä se tavara on. Ja kun se ei olekaan siinä niin jotenkin ne aivot sulkevat pois sen mahdollisuuden että se olisi yhtään toisessa paikassa ja sitä ei vain nähdä. Olen itse nainen ja minulla on aivan sama ongelma ja meillä mies voi olla se joka näyttää minulle miten se tavara on siinä nenäni edessä. Minä jotenkin näen sen mitä haluan nähdä, en sitä mitä oikeasti on. Varmaan joku aivorakenteellinen juttu tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kertoo ne toiveet niin selkeästi, että tyhmempikin ymmärtää.
Se ei auta jos sillä miehellä ei ole aitoa halua täyttää niitä toiveita. Silloin mies vain ärtyy siitä että hänelle asetetaan kaikenlaisia vaatimuksia. Nettikin on täynnä juttuja jossa miehet valittavat miten vaivaloista on kun nainen "vaatii" koko ajan sitä ja tätä ja mies ei saa rauhassa tehdä mitä itse haluaa.
Jäikö ap:lla koulut kesken? Siellä opetetaan myös, mikä on sokea piste. Kuolleeksi kulmaksikin sitä sanotaan ja kaikille sitä käy. Jos ei käy, näkökyvyssä saattaa olla kuin ollakin jotakin vikaa.
Eihän nuo rivien väleiltä kuulosta, kun suoraan kerrot mitä haluaisit tehdä viikonloppuna.
Miestäsi ei vaan ilmeisesti kiinnosta sinun halusi ja huomioon ottamisesi, on itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon toiseen kohtaan eli tavaroiden löytämiseen sanoisin sen että silloin miehellä on itsellään hyvin vahva kuva ja odotus siitä missä se tavara on. Ja kun se ei olekaan siinä niin jotenkin ne aivot sulkevat pois sen mahdollisuuden että se olisi yhtään toisessa paikassa ja sitä ei vain nähdä. Olen itse nainen ja minulla on aivan sama ongelma ja meillä mies voi olla se joka näyttää minulle miten se tavara on siinä nenäni edessä. Minä jotenkin näen sen mitä haluan nähdä, en sitä mitä oikeasti on. Varmaan joku aivorakenteellinen juttu tämä on.
Naisilla on myö outoja odotuksia asioista. Esimerkiksi laittaa jonkun astian johonkin, missä se ei ole ikinä ennen ollut. Suuttuu sitten, kun mies ei automaattisesti tiennyt, missä se astia on. Mutta riita pitää saada aikaiseksi vaikka pakolla.
Siis miksi pitäisi lukea rivien välistä? Todella ärsyttävää, kun ei voi puhua asioista suoraan.