Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ROACCUTAN/ISOTRETINOIN

Vierailija
07.09.2023 |

Kokemuksia? Tuliko pahoja sivuvaikutuksia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noi on?

Vierailija
2/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknelääke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki paikat kuivui: iho,silmät,limakalvot. Mutta erittäin tehokas lääke,siihen nähden haitat pieniä,kunhan muistaa rasvata,rasvata,ras...

Vierailija
4/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glitta tippui pois

Vierailija
5/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kuivunut iho yhtään normaalista poikkeavasti. Käytän jokatapauksessa yö- ja päivävoidetta. Huomasin jalkojen särkyä jossain kohtaa kuuria, en osaa sanoa, liittyikö se lääkitykseen. Muistan kuinka jalkoja teki mieli liikutella paikallaan ollessa säryn lievittämiseksi. Akne jäi taakse, söin kuurini vasta 39-vuotiaana. Hyvä lääke. Pitkin hampain sen otin, koska akneni oli vain paikallinen (lähinnä leuka), mutta vaikea-asteinen. Syvät ontelofinnit olivat erittäin kipeitä ja sellainen 1 cm leveä patti naamassa oli hirveää mennä töihin. Varsinkin kun muu ihoni on hyvin terve. Varmaankin paras lääke, jota olen käyttänyt. Iho on hyvä nyt 4 vuoden jälkeenkin.

Vierailija
6/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kellekään mielialamuutoksia? Tuon yhden Jeren videossa hän siis kertoo aika rankasta kokemuksesta, kun jaksaminen oli vaikeeta ja mielialat vaihteli hyvinkin lyhyen ajan sisällä laidasta laitaan.

Vierailija
7/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulet ja nenän limakalvot kuivui ikävästi, muuten ei sivuvaikutuksia. Eka kuuri ei kunnolla auttanut ja finnit tuli takaisin. Toinen kuuri tehosi eikä ole enää ollut finnejä ollenkaan, paitsi ennen kuukautisia tulee aina yksi.

Suosittelen ehdottomasti aloittamaan kuurin. Harmittaa etten heti vaatinut sitä, vaan ensin piti kokeilla antibiootteja ja voiteita joista ei ollut mitään apua ja naamaan ehti jäädä arpia finneistä.

Vierailija
8/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko kellekään mielialamuutoksia? Tuon yhden Jeren videossa hän siis kertoo aika rankasta kokemuksesta, kun jaksaminen oli vaikeeta ja mielialat vaihteli hyvinkin lyhyen ajan sisällä laidasta laitaan.

En osaa sanoa, koska kuuri osui minulla kaamosaikaan ja olin vielä aloittanut uudessa työssäkin (edellisessä olin yli 10 vuotta, niin minulle tuo oli iso muutos). Joten koska kärsin kaamosoireilusta, aloitin mielialalääkkeen (Aurorix) tueksi. Exäni sotki joulunaikani tehokkaasti silloin ja ihan hyvästä syystä hänelle raivosin takaisin. En tiedä, miten olisin Roaccutanin mahdollisten mielialoihin vaikuttavan heittelyn kestänyt ilman mielialalääkettä. Minä olen tuo edellinen, jolla hyvät kokemukset, eikä ihon kuivumistakaan.

Vierailija
9/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut mitään sivuoireita, ei edes kuivumista isotretinoiinista.Ei kyllä toiminutkaan edelleen naama kukkii näin neljänkympin korvilla.

Vierailija
10/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihotautilääkäri ensi tiistaina ja menen pyytämään tätä kuuria. Olen joutunut syödä sen historiassa vuosia sitten pahaan akneen. Nyt n. Vuoden-puolen vuoden aikana ihoni on taas mennyt aika huonoksi. Olen käyttänyt jotain avitcid-voidetta nyt n.2kk ja se vain polttaa naamaani.

Vierailija
11/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho kuivui etenkin huulet ja limakalvot. Uimalassa ei voinut käydä koska jos kloorivettä pääsi nenään niin alkoi hillitön nenäverenvuoto. Tuli voimakasta ahdistuneisuutta. Finnit kyllä lähti. Sivuvaikutukset oli niin kurjia että toivon ettei akne ikinä palaa.

Vierailija
12/14 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin joskus nuorena aikuisena pitkän kuurin, ehkä puoli vuotta?

Muistan, että iho kuivui paljon ja kosteusvoidetta kului, tukkaa ei tarvinnut pestä kuin kerran viikossa vaikka normaalisti rasvoittui.

Myös jalka/nivelsärkyä.

Mieliala oli hyvin synkkä ja masentunut mutta toisaalta mulla oli sillon menehtynyt perhettä ja isoja muutoksia muutenkin.

Finnit ei enää palannut, nyt olen 36 ja tuosta on varmaan lähemmäs 20 vuotta aikaa.

Nykyään tosin kärsin lapsettomuudesta ja roaccutanin käyttäjillä on ilmennyt sitä, mietin edelleen onko tuolla ollut yhteyttä lisääntymisterveyteen. Raskautuminenhan on ehdottomasti kielletty sen aikana sikiövaurioiden takia.

Vierailija
13/14 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin sivuvaikutukset hankalina, mutta kuuri paransi aknen, joka oireili yli 12 vuotta. Itselle tuli ihon ja limakalvojen kuivuutta, etenkin huulet ja nenä kuivui. Alussa oli silmien valoarkuutta. Lisäksi kovat lihas- ja/tai jännesäryt, helpotti heti kuurin loputtua. Puolivälissä alkoi hiusten lähteminen ja kolesteroliarvot kohosivat reippaasti. 

Söin kuuria vuoden ajan johtuen annoksen pienuudesta, tämä johtuen kolesteroliarvoista ja hiustenlähdöstä. Kuuri oli raskas, mutta auttoi akneen. Suosittelen kyllä silti, jos muista antibiooteista ja hoidoista ei ole ollut apua. Ja kaikillahan tämä ei ole näin raskas. Ainut positiivinen puoli että hiukset eivät rasvoittuneet ollenkaan kuurin aikana :D 

Vierailija
14/14 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuuria takana 4 kk ja akne on pahempi kuin kuurin alussa. Alussa aknea oli otsassa, leuassa ja nenän seudulla. Nyt otsassa ja nenässä ei enää, mutta ennen ihan sileät posket on nyt karmeassa kunnossa ja leukakin kukkii. Lääkärin mielestä tämä on normaalia ja kuuri jatkuu.  Mutta mahtaakohan se auttaa ollenkaan? Iho ei ole kauheasti kuivunut, huulet lähinnä vain, mutta rasvaankin kyllä ihoani päivittäin.