Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on suuri ilo

Vierailija
07.09.2023 |

Elämä on silloin täydempää. Joutuu käyttämään luovia ratkaisuja. Olkaamme kaikki köyhät kiitollisia.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hulluksko sitä pitkään työttömänä ollessa tulee.no nauttikaa köyhyydestä mä lähen vuokraamalleni mökille siel veneet yn muut kyllähän tää 600e maksaa mut pikku hiluja

Vierailija
22/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noin hulluksko sitä pitkään työttömänä ollessa tulee.no nauttikaa köyhyydestä mä lähen vuokraamalleni mökille siel veneet yn muut kyllähän tää 600e maksaa mut pikku hiluja

Eihän tässä työttömiä olla vaan pienituloisia työssäkäyviä ihmisiä.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä tuli tehtyä terveellisempää ruokaa ja hyödynnettyä kaikki luonnonantimet. Nyt tippuu omenat puista ja marjat jää puskiin ja metsiin.

Vierailija
24/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahaa ja varallisuutta, mutta kyllä arki on hyvin halpaa.

Syömme edullisesti arkena. Viikonloppuisin ostetaan parempaa ruokaa.

Vaatteita on kaappi täynnä, en kaipaa mitään tavaraa. Katan pöydän kauniisti, pöydässä usein kukkia, ihan itse poimittuja.

Panostan siisteyteen.

Tiedän asia on eri, kun on pakko, mutta huomaan olen tyytyväinen tähän.

Viikonloppuna käymme pelaamassa naapureiden kanssa ja häviäjä kutsuu syömään pihalle grillimakkaraa. Kustannus n 10 e

Vierailija
25/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä työttömiä olla vaan pienituloisia työssäkäyviä ihmisiä.ap

ai mä ainaki saan hyvää palkkaa töistä n2800e käteen kahdessa viikossa

Vierailija
26/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä myöskin useammin iloitsee tiedosta, että kuolema on tulossa, eikä pelkää kohdata sitä.

Tää on totta, mutta myös hyvin surullista ja säälittävää. t köyhä joka usein haaveilee kuolemasta mutta mieluummin eläisi mielekästä elämää.

Vierailija
27/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä istuminen nuotion ääressä iltahämärässä on tuonut mulle iloa enemmän kun ykskään asia mitä mä olen koskaan ostanut. 

Mulla ei ihan istuminen riitä,makkaraa paistan ja kahvit pihautan,muuten samaa mieltä.Onni löytyy pienistä asioista.

Vierailija
28/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kuluu kyllä rattoisasti edullisia ratkaisuja pohtiessa.

Ottakaa mallia Kuubasta. Siellä ihmisillä on luovuutta ollut jo kauan aikaa. 

Suomi - tuo Pohjolan Kuuba!

Vierailija
29/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aijana olin lomautettuna ja kyllä se moodi piti päässä kääntää.

Ei ollut helppoa. Mutta kyllä iloitsin paljon mm tyhjistä tölkeistä ja tori kaupoista.

Vierailija
30/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet asiat ilahduttaa vasta kun suuret asiat kuten kiva koti ja riittävät tulot, riittävästi sosiaalisia kontakteja jne, ovat kunnossa.

Vierailija
31/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyydessä ei ole mitään hyvää!

Vierailija
32/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella aikuisella menee n. 700 euroa ruokakauppaan kuukaudessa ja siinä hygienia tarvikkeet. Ei ole ihan halvinta ruokaa. Joka viikko savukalaa, kalleimpia makkaroita, juustoja, eineksiä, paistia uuniin ja leikkeleitä. Ei ehditä eikä viitsitä joka päivä ruokaa tehdä. Kun on varaa eikä ole tarvinnut ruokaostoksista tinkiä. 

Tuetaan kotimaan työllisyyttä niin paljon kuin mahdollista eikä viedä ulkomaille rahoja. Valitaan kotimaista tuotteita. Meillä kompostoidaan keittiöjäte omaan puutarhaan maanparannusaineeksi joka on parempaa kuin lannoitteet. Kaikkea turhaa saastuttamista vältellään. Kasvatetaan puita ja puskia sekä keittiöyrttejä kasvihuoneessa. 

Ihan köyhistä oloista olemme aloittaneet. Joo mutta ei olisi onnistunut ihan laiskana sängyssä maaten ja vetää peittoa korville kuten tukien nostajat elävät. 

Vierailija
33/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kuluu kyllä rattoisasti edullisia ratkaisuja pohtiessa.

Ottakaa mallia Kuubasta. Siellä ihmisillä on luovuutta ollut jo kauan aikaa. 

Onko se auttannut heitä vaurastumaan? XD Ainoa luovuus, jolla Kuubassa voi vaurastua, on lähteä USAan, eikä sekään oikein enää toimi.

Vierailija
34/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sairas ketju. Jotkut ovat löytäneet tien sisimpään jo 20 vuotta sitten. Mutta jos kituu köyhyyden vuoksi, siinä ei ole mitään iloista. Osa voi kärsiä kivuista jos ei saa lääkettä ajoissa (tai lainkaan) tai pääse lääkäriin. Osa on hätääntynyt. Jos asiat loppuvat, niitä ei ole, ei ole mitään. Ei kannattaisi pelleillä muiden terveydellä ja elämällä. Omallaan sitten. Vaatteiden loppumisessakaan ei ole iloa kaikille ja peittojakin tarvitaan.

Vierailija
35/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyydessä ei ole yhtään mitään hyvää.

Vierailija
36/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekauppa on tullut vieraaksi ja se sopii. Elämä on ilon tanssia.

Vierailija
37/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä olisi oppia irrottautumaan sydämessään materian vallasta. Kyse ei ole pohjimmiltaan siitä, satutko olemaan rikas vai köyhä. Tärkeintä ei ole se, kuinka paljon satut kohtalon oikusta omistamaan, vaan mitä omistamasi materia sinulle merkitsee ja miten sitä käytät.

Oletko sydämessäsi ahne ja itsekäs.

Käännätkö yhä selkäsi tuhahtaen, kenties inhoa ja halveksuntaa tuntien, kaikille apua tarvitseville. Kenties osaat jo hieman muitakin auttaa, mutta teet sen vielä lähestulkoon vastoin tahtoasi, ehkä ylemmyyden tunnetta tuntien, ehkä ulkonaisesta painostuksesta tai kilven kiillottamiseksi. Tai ehkä osaatkin jo kokea vilpitöntä mielihyvää ja iloa auttaessasi muita, osaat tehdä hyvää salassa, asettuen muiden ihmisten asemaan, kokien heidän onnensa vähintäänkin yhtä tärkeäksi kuin omasikin?

Jos tahtoo aina lisää ja aina vain lisää, tuntee itsensä jatkuvasti puutteelliseksi ja kadehtii niitä joilla on vielä enemmän. Sen sijaan jos ei tahdo aina lisää ja aina enemmän, kokee itsensä aina tyytyväiseksi, ei omaa syitä kadehtia muita, ei omaa syitä katkeroitua muille.

Onko siis materia sinulle jo yhdentekevää vai vieläkö se omistaa sinut?

Oletko jo ymmärtänyt ettet voi mitään loputtomasti omistaa, vaan kaikki on sinulla ikään kuin vain lainassa. Kaikesta joudut lopulta luopumaan. Vain siihen voit vaikuttaa, miten tätä tilapäistä hyvää eläessäsi käytät, vain itsesi vai kaikkien hyväksi.

Haluatko yhä kynsin hampain pitää kaiken itselläsi tai lähipiirilläsi vai osaisitko jo käyttää varallisuuttasi laajemmin koko ihmiskunnan iloksi ja hyväksi?

Osaatko yhä rakastaa vain itseäsi tai lähipiiriäsi vai joko sydämesi olisi oppinut sykkimään koko ihmiskunnalle?

Vierailija
38/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni köyhä myös nauraa rikkaiden ahneudelle.

Ketä rikasta tarkoitat? Eipä noita montaa ainakaan Suomessa ole. Vai nauraako ne Elon Muskille, Jeff Bezosille tai Warren Buffetille? Melkein ulkomailta pitää naurun kohteet hakea. Suomalaiset rikkaat on äkkiä naurettu ihan nimillä läpi.

Vierailija
39/39 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen tulee vähällä toimeen. Jonkinlainen katto pään päällä ja vaatimaton ruoka riittää.

Jaa. Ainakin minä tarvitsen myös mm. lääkkeitä, vaatteita, kenkiä, bussikortin, puhelimen ja liittymän, tietokoneen, hygieniatuotteita, kotivakuutuksen, pyykinpesuainetta, tiskiainetta ja wc-paperia.

Ja tietenkin sen verran ylimääräistä rahaa että on varaa ostaa kaikenlaista pientä kivaa ja nähdä ystäviä esim. kahvilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme