Eläinlääkäreiden palkka
Kommentit (34)
Ovat kyllä todellakin palkkansa ansainneet. Ja nuo tosiaan vain keskuarvopalkkoja. Viime vuonna oli Talouselämässä juttu, miten kunnaneläinlääkärinå tienasi jopa 620 000 e vuodessa!
Joo minäkin luin tuon Talouselämän jutun viime vuonna! Tuo 620 000 vuodessa on kyllå jo aivan mieletön summa.
On jokaisen oma valinta lukea itselleen kunnon ammatti, vaikka eläinlääkäri.
Tuohon olisi ollut hyvä haastatella myös pieneläinklinikalla työntekijänä olevaa. Samoin olisi ollut hyvä laittaa paljonko työtunteja kunnaneläinlääkärillä on keskimäärin kuukaudessa.
Itse kunnaneläinlääkäri, olin viime kuussa töissä kaikki arkipäivät 8-16 poislukien yksi arkivapaa, tämän lisäksi 8 arkipäivystystä kestoltaan 16h kerta ja kaksi viikonloppua 64h kerta. Eli olin töissä 176h + 258h = 434h.
Mikä olisi sopiva palkka?
Mahtavia palkkoja! Mutta tosiaan ovat kovan koulun käyneet ja tehneet valtavasti töitä sinne päästäkseen, joten ihan ansaittuja palkkoja kyllä.
No höpö höpö. Aiemman päivystysmäärällä palkka on kyllä todella paljon enemmän kuin 8000 kuussa.
T: toinen eläinlääkäri
Ammatti jota arvostan eniten maailmassa, ehdottomasti kuuluu olla hyvinpalkattu. Eläinlääkärikäynnit ovat kyllä todella kalliita nykyään tietyissä paikoissa.
Joensuulainen Jari Aho tahkoaa satoja tuhansia vuodessa. On kyllä hyvä lääkäri eikä edes ysärillä piikitellyt kissoja ikiuneen joutavien syiden vuoksi. On aika kova ihminen, mutta tekee ihan helvetisti töitä.
Tuo alan vetovoimaisuuden lisääminen ihmetyttää. Eikös ala ole erittäin vetovoimainen kun hakijatilastoja katsoo. Erittäin vaikea päästä ja sadat hakijat jäävät vuosittain ilman paikkaa. Monet hakevat useita kertoja ja motivaatio on suuri.
Tuttu tienaa hyvin ja rakastaa työtään.
Vierailija kirjoitti:
On jokaisen oma valinta lukea itselleen kunnon ammatti, vaikka eläinlääkäri.
Tämä kaikille keskituloisille, jotka eivät kykene maksamaan lapsensa kalliita harrastuksia!
Kuinka paljon klinikkaeläinhoitajat tienaavat?
Asialliset palkat. Kyllä eläinlääkäri ansaitsee olla kunnon kokoomuslainen. Vaativa koulutus ja työ.
Kyllä ansaitsevat saada hyvää palkkaa. Vaativa koulutus ja työ, pitkät vuorot ja suuri vastuu. Arvostan!