Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantaako miehenne kaikki painavat tavaranne?

Vierailija
07.09.2023 |

Olen pienikokoinen nainen ja yh-äiti. Tuli tässä yhtenä päivänä mieleen kun taas raahasin painavaa kassia ylämäkeen, että kantaakohan kukaan aviossa oleva nainen tällaisia? Vai pyytävätkö miehen kantamaan tai autolla kuskaamaan. Meillä isojen kaupunkien yh-äideillä ei ole usein autoakaan. Kyllähän tässä pärjää, mutta joskus tulee mieleen, että minkähänlaista olisi jos voisi sanoa joistain raahaamisista ja raatamisista hommista miehelle, että hoida sinä. Tyhjennättekö mökillä ulkovessat ja hakkaatteko puut? Teen kaiken tuon itse, eikä se ole mitenkään mahdotonta naiselle ja saahan siitä jotain suoriutumisen kokemuksia, mutta olisi joskus ihanaa olla vaan prinsessa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei kantanut ikinä mitään. Kaupassakin kun käytiin ja ostettiin kaksi kassillista tavaraa, niin minä kannoin ne molemmat. Usein mies vielä mutusteli jotain ostamiaan karkkeja sillä aikaa.

Sinunko olisi pitänyt saada mutustella niitä karkkeja, kun mies kantaa?

Vierailija
42/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannetaan yhdessä jos ollaan molemmat paikalla, esim ostoksilla. En kyllä varsinaisesti tarvitse kantajaa, koska olen vanha nainen. Nautin jos saan tehdä jotain raskaita työhommia, niitä teen mieluummin kuin lähden erikseen kuntosalille huhkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pieni ja lyhyt mutta itsepäinen, joten yritän itse ensin. Ärsyttävää joka kerta, kun en saa asioita tehtyä itse.

Sen verran monta kertaa olen kuitenkin ollut tulla jakkaralta alas pää edellä, että yritän jättää ylös menevien tavaroiden laiton hänelle jakkaran kanssa taiteilun sijaan.

Kaupasta lähtemisen jälkeen en enää suostu säätämään kantamisen kanssa, sillä pakkaan jo kaupassa kassini suunnilleen samanpainoisiksi enkä mielelläni kanna vain toisella puolella vaan tarvitsen molemmille puolille painoa pitääkseni kroppani edes jotenkin suorassa.

Vierailija
44/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hellallettas!

Hellanlettas vaan itsellesi. Hoidan täällä työn, kodin, lapset, sairaat, vanhat sukulaiset, mökin, koiran ja kissan, eikä tee yhtään tiukkaa sanoa, että vaikka pärjään, niin välillä lihaksia kolottaa ja apu olisi kiva. Mene sinä nostelemaan multasäkkejä tai mitä nyt elämässäsi teetkin ja ihastelemaan omaa ronskiuttasi.  Ap

Vierailija
45/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pieni ja lyhyt mutta itsepäinen, joten yritän itse ensin. Ärsyttävää joka kerta, kun en saa asioita tehtyä itse.

Sen verran monta kertaa olen kuitenkin ollut tulla jakkaralta alas pää edellä, että yritän jättää ylös menevien tavaroiden laiton hänelle jakkaran kanssa taiteilun sijaan.

Kaupasta lähtemisen jälkeen en enää suostu säätämään kantamisen kanssa, sillä pakkaan jo kaupassa kassini suunnilleen samanpainoisiksi enkä mielelläni kanna vain toisella puolella vaan tarvitsen molemmille puolille painoa pitääkseni kroppani edes jotenkin suorassa.

Tuota asennetta en arvosta. Nämä minä itte -ihmiset ovat juuri niitä, jotka telovat itsensä ja sitten läheiset saavat kahta enemmän hoitaa. Yritäpä todellakin jättää se tavaroiden laitto sinne ylös, ettei tarvitse tulla enää pää edellä lattiaan. Vai sitäkö juuri haluat, satuttaa itsesi, että toiset voivat ihmetellä sisukkuuttasi?  Näitä muoreja on Suomi täynnä. Mitään häpeämistä ei ole siinä, että on pieni ja hento. Ei tarvitse kaikkea tehdä väkisin itse, jos joku toinen voi auttaa. 

Vierailija
46/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään me käydään kaupassa yhdessä. Ostokset viedään kärryllä auton viereen, mutta kotona ne pitää kantaa toiseen kerrokseen. Minä kannan kevyet kassit ja mies painavat. Olen kyllä elämäni aikana saanut kantaa raskaita kauppakasseja enemmän kuin mies.

Vierailija
47/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kanna. Kun käydään kaupassa, mulla on kaksi isoa kassia ruokaa ja mies kantaa sipsipussin. Multasäkit, kissanhiekkasäkit, koiranruoat jne on mun kannettava myös.

Polttopuut liiteriin kärrään ja pinoan minä lasten kanssa. Samoin puut liiteristä taloon.

Vierailija
48/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa. On myös perheen perälauta ja kantaa loppupeleissä myös kaiken vastuun.

Vierailija
49/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantaa. On myös perheen perälauta ja kantaa loppupeleissä myös kaiken vastuun.

Arvostan

Vierailija
50/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kantaa, kauppakassista alkaen, olen naimisissa herrasmiehen kanssa. Hän myös avaa minulle ovet ja auttaa tuolin alle. Jne.

Vierailija
51/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa, jos ollaan yhdessä. Kannetaan kyllä yhdessäkin, jos on paljon tavaraa tai painavaa hankalasti kannettavaa kamaa. Yhdessä tehdään polttopuut (moottorisahat ja klapikone käytössä) ja kannetaan liiteriin, joskin enemmän taidan pinota kun osaan paremmin kuin mieheni. Yhdessä kannetaan remppakamat yms. mutta kyllä mieheni on minua voimakkaampi näissä.

Samoin pulttien tai muiden juttujen kanssa saatan pyytää apua, jos en itse saa väännettyä auki, koska miehelläni on vaan enemmän voimaa. Mutta esim. vanhojen autojen muoviosien irroitukset hoidan minä, koska mulla enemmän kärsivällisyyttä eikä kaikenmaailman klipsut sitten mene rikki vaikkapa takavaloissa tai ovien pahveissa.

Vierailija
52/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan yhdessä liikkeellä, esim. ostoksilla, niin mies kantaa kaiken paitsi minä oman käsilaukkuni. Näin jo 20 vuotta. Alussa yritin itse kantaa omia ostoksiani mutta mies sanoi että kuningattaret eivät kanna. 🙂 Myönnän suoraan että minusta tuo on ihanaa.

Vierailija
53/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kanna eikä tarvitsekaan. Kaupassa käydessä meillä molemmilla on yleensä reppu mukana niin tottakai kumpikin kantaa omansa. Mahdolliset muovikassit sitten sen mukaan kumpi nyt sattuu käteensä nappaamaan. Ei mua haittaa raahata kaupasta vaikka koiranruokasäkkiä jos yksin käyn. Myönnän ihan suoraan olevani "Ei tartte auttaa"-yksilö.

Vierailija
54/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisenhan suositellaan tekevän mm. lumityöt talvisin, eikä jätettäisi miehen harteille. Tämä siksi, että keski-iän ylittäneellä miehellä saattaa tulla sydäri tuosta raatamisesta. Riippuu tietysti miehestä...

Itse käyn salilla, jaksan kyllä kantaa vaikka kuinka painavia kasseja, vaikka mieheni on toki voimakkaampi tehtyään vuosikymmenet ruumiillista työtä. Yleensä hän ei ole kuitenkaan paikalla, kun kannan kasseja, hän on töissä.

Teini-ikäisestä pojasta on kivasti hyötyä noissa hommissa, kun ei jaksa kantaa painavaa tavaraa tai yletä hyllyille. Olen voinut vapauttaa miehen niistä hommista kokonaan.

Vierailija
55/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kanna, miehelläni on alikehittyneet keuhkot eikä saa nostaa mitään painavaa jotteivat ne puhkea joten minä kannan kaiken painavan

Vierailija
56/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka autosta kannetaan ostoksia sisälle ottaa hän oma-alotteisesti painavammat (tai hankalamman malliset) kannettavat. Jos olen yksin liikenteessä kannan itse (olettaen, että on kuitenkin sen painoinen, että pystyn sen nostamaan).

Vierailija
57/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä kanna. Kun käydään kaupassa, mulla on kaksi isoa kassia ruokaa ja mies kantaa sipsipussin. Multasäkit, kissanhiekkasäkit, koiranruoat jne on mun kannettava myös.

Polttopuut liiteriin kärrään ja pinoan minä lasten kanssa. Samoin puut liiteristä taloon.

Näkee kyllä kuka on "neiti" talossa!

Meillä on naapurin mies tuollainen.

Rouva käy kaupassa ja kantaa kassit, hoitaa kaikki muutkin perheen asiat. Mies kun käy "hakemassa ruokaa" tuo 1 pizzan itselleen!

Vierailija
58/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisenhan suositellaan tekevän mm. lumityöt talvisin, eikä jätettäisi miehen harteille. Tämä siksi, että keski-iän ylittäneellä miehellä saattaa tulla sydäri tuosta raatamisesta. Riippuu tietysti miehestä...

Itse käyn salilla, jaksan kyllä kantaa vaikka kuinka painavia kasseja, vaikka mieheni on toki voimakkaampi tehtyään vuosikymmenet ruumiillista työtä. Yleensä hän ei ole kuitenkaan paikalla, kun kannan kasseja, hän on töissä.

Teini-ikäisestä pojasta on kivasti hyötyä noissa hommissa, kun ei jaksa kantaa painavaa tavaraa tai yletä hyllyille. Olen voinut vapauttaa miehen niistä hommista kokonaan.

Kyse ei ole siitä ettenkö naisena jaksaisi vaan kohteliaisuudesta.

Olen rakentanut muutaman talon mieheni rinnalla ja kantanut mm 18 kiloisia harkkoja 1800 kpl ylämäkeen mutta arvostan vielä 27 yhteisen vuoden jälkeenkin sitä että mieheni tulee mua vastaan kun tulen kaupasta ja kantaa kassit.

Vierailija
59/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin vielä naimisissa, mies kantoi painavat jutut. Nyt kannan itse tai jätän painavat tavarat ostamatta.

Vierailija
60/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei kantanut ikinä mitään. Kaupassakin kun käytiin ja ostettiin kaksi kassillista tavaraa, niin minä kannoin ne molemmat. Usein mies vielä mutusteli jotain ostamiaan karkkeja sillä aikaa.

Sinunko olisi pitänyt saada mutustella niitä karkkeja, kun mies kantaa?

Tottakai. Mitä sitten? T. Eri nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi