Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kantaako miehenne kaikki painavat tavaranne?

Vierailija
07.09.2023 |

Olen pienikokoinen nainen ja yh-äiti. Tuli tässä yhtenä päivänä mieleen kun taas raahasin painavaa kassia ylämäkeen, että kantaakohan kukaan aviossa oleva nainen tällaisia? Vai pyytävätkö miehen kantamaan tai autolla kuskaamaan. Meillä isojen kaupunkien yh-äideillä ei ole usein autoakaan. Kyllähän tässä pärjää, mutta joskus tulee mieleen, että minkähänlaista olisi jos voisi sanoa joistain raahaamisista ja raatamisista hommista miehelle, että hoida sinä. Tyhjennättekö mökillä ulkovessat ja hakkaatteko puut? Teen kaiken tuon itse, eikä se ole mitenkään mahdotonta naiselle ja saahan siitä jotain suoriutumisen kokemuksia, mutta olisi joskus ihanaa olla vaan prinsessa.

Kommentit (63)

21/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kantaa. On muutenkin mies eikä mikään äidin mussukka. Äitinsä ja isänsä ovat tehneet hyvää työtä.

Vierailija
22/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on aina halunnut kantaa painavimmat kassit ja tavarat. Käymme usein kaupassa yhdessä kävellen ja silloin molemmat kannamme repussamme ostoksia ja loput käsissä jos jää. Jos ostamme esim. Kokista mikä painaa, mies kantaa sen ja minä kevyemmät vessapaperit. Itsekkin jaksan kantaa kyllä painaviakin kasseja ei ole kyse siitä, mies on vaan luonteeltaan herrasmies. Käyttäytyy muutenkin herrasmiesmäisesti, esim. Avaa ovet, antaa minun istua jos istumapaikkoja on vain yksi, tarjoaa ravintolassa ja kokkaa minulle kun olen kipeä yms. Itse tykkään tulla kohdelluksi näin, sillä tiedän että mies tekee kaiken tämän vaikka tietää että jaksaisin kyllä itsekkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kantaa ja tekee niin oma-aloitteisesti. Tarvittaessa kannan kyllä itsekin. Meillä minä olen koonnut enemmän huonekaluja ja tietokoneita kuin mieheni ihan aikataulusyistä (voin päättää itse työaikani). Meillä ei ole mökkiä eikä siihen liityviä töitä mutta ällömmistä töistä mies vie roskat ja siivoaa lattiakaivon, nekin oma-aloitteisesti. Toisaalta minäkin teen ei niin kivoja kotitöitä sitten taas hänen puolestaan. Olemme molemmat tyytyväisiä. En koe itseäni prinsessaksi vaan ihan yhteisen edun mukaan toimimme molemmat.

Vierailija
24/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä ei kantanut ikinä mitään. Kaupassakin kun käytiin ja ostettiin kaksi kassillista tavaraa, niin minä kannoin ne molemmat. Usein mies vielä mutusteli jotain ostamiaan karkkeja sillä aikaa.

Mikset jättänyt sitä toista kassia kassalle ja sit autolla ihmetellyt miehelle, että oletko jättänyt sen toisen kassin johonkin. Kipaiseppa hakemaan jos se sattuu siellä vielä olemaan.

Vierailija
25/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantaa.

Jos käyn yksin kaupassa hän hakee tavarat autosta. Jos olemme yhdessä hän nostaa kassit autoon ja autosta pois.

Ei siksi etten jaksaisi vaan koska on kohtelias ja huomaavainen.

Vierailija
26/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Jos/kun minä käyn kaupassa, niin tottakai kannan ostokset ihan itse. Mies on yleensä tällöin joko töissä tai lasten kanssa, joten miksi ihmeessä hän tulisi kantamaan?

Vierailija
27/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantaa.

Jos käyn yksin kaupassa hän hakee tavarat autosta. Jos olemme yhdessä hän nostaa kassit autoon ja autosta pois.

Mitä sinä sitten teet? Heiluttelet kahta tyhjää kättä?

Vierailija
28/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käydään yhdessä kaupassa niin kantaa aina kaikki kassit. Haluaa tehdä niin. 

Vierailija
29/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yleensä kaupassa ilman miestä ja se SAATTAA hakea autosta kasseja ym jos jaksaa tajuta. Kantaa vaan oikealla kädellä kasseja, en tiedä miksi, itse kannan kummassakin. Jotenkin ärsyttävää mokoma asia.

Vuosia (Avonin konsultti) olen yksin kantanut nekin laatikot sisään, esim jouluna noin 27kg laatikoita monta.

Toisaalta ei ole portaita. Jos olisi niin sitten vinkuisin apua.

Vierailija
30/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanna mitään mihin tarvitaan kahta kättä kun olkapää on paskana.

M

Vierailija
31/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko mies mukana vai ei. Voin kyllä kantaa itsekin, mutta yleensä nappaa kauppakassit kannettavakseen.

Vierailija
32/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellallettas!

Vierailija
33/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantaa.

Mitä sinä sitten teet? Heiluttelet kahta tyhjää kättä?

Vaikka niin. Tai avaan oven miehelleni.  Riippuu siitä onko esim jotain kevyttä, talouspaperia, kukkia tms kannettavana tai kassi missä ei ole mitään painavaa. 

Vierailija
34/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä itse kannan kaiken minkä pystyn ja yritän rävehtiä niidenkin kanssa, joihin ei voimat välttämättä riitä. En minä mikään prinsessa ole, voimailu on mukavaa ja haluan olla vahva. Kyllä mies auttaa jos pyydän ja tuputtaa apujaan joskus muutenkin, mutta en yleensä halua minua autettavan.

Just näin. Voimailu ja kaikki liikkuminen muutenkin arjessa on vain hyväksi. Naisen kannattaa olla vahva. Itsekin olen alkanut iän myötä arvostamaan sitä, että olen fyysisesti hyvässä kunnossa kuin sitä, että olisin söpö autettavan prinsessa.

Vierailija
35/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty tyhjentämään huussia, oksennan. Mies hoitaa siis sen. Teinipoika (16-vee) hakkaa puut. Mutta kyllä mä kauppakasseja ja multasäkkejä ja sen sellaista raahaan. Sen verran laiskoja ollaan kyllä miehen kanssa molemmat, että osa hommista, mm. tuo halkojen hakkaaminen, on siirretty teinille. Mies on huomannut myös, että jos pitää kantaa jotain sohvaa tms. niin teini on siihen parempi kaveri kuin mä, koska se jo on vahvempi kuin isänsä ja näin ollen mies pääsee helpommalla :P

Vierailija
36/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vahva mieheksi, mutta aina silti ollut naisystäviäni selvästi vahvempi, joten pidän itsestäänselvyytenä, että kannan kauppakassit yhdessä kaupassa käydessä. Toki jotain kevyttä voi antaa naisenkin kantaa.

Vierailija
37/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee kaiken tuon. No, ulkovessaa lapioidaan vuorotellen.

Vierailija
38/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kantaa. Joskus kantaa minutkin .

Vierailija
39/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä isojen kaupunkien yh-äideillä ei ole usein autoakaan."

Ihan samalla tavalla me pienten kaupunkien autottomat sinkutkin raahataan itse ne painavat kamamme.

Vierailija
40/63 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kantaa. Kävelee perässäni 24/7 ja tekee mitä sanon. Ihana mies. En siis tee itse mitään koska olen prinsessa (omasta mielestäni).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan