Mikä on, kun ei taloudellinen ajattelu mene jakeluun? Miksi kaikki rahat pitää tuhlata nopeassa tempossa?
Olen sanonut siskolleni ainakin tuhat kertaa, että jokaisen on tultava omilla tuloillaan toimeen. En ole lainannut hänelle rahaa enää vuosikausiin, mutta niin vaan tuli taas tekstiviesti, jossa pyydettiin vippaamaan vähän rahaa, kun pitäisi saada ruokaa pöytään. Kukaan muu meistä (=minä ja vanhempani) ei ole noin leväperäinen rahankäyttäjä. Miksi ei saa koskaan olla säästössä rahaa pahan päivän varalle?
Kommentit (25)
Tulee mieleen Karl Marx. Jätkä sai opiskeluaikana vanhemmilta kuukausittain kovat summat, mutta aina loppus rahat, ja opiskelut mateli. Ryyppäsi ja juhli kaiken. Lopulta sen äiti laittoi stopin rahastukselle, ja antoi kuukausittain vain juuri sopivasti rahaa ja hiukan enemmän. Karl päätti laittaa välit poikki törkeän kohtelun vuoksi. Saman vätyksen mielestä 1800-luvulla tehtaan middle management paikka, johon herättiin klo 9:00, oli orjuutta.
Jotkut ihmiset on vaan tollasia. Ainoa mitä voi tehdä on kieltäytyä tulemasta hyväksikäytetyksi.
Elämä ei yksinkertaisesti voi olla kivaa, jos ei saa menemään vähintään 1 000 € päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa tommonen lähisukulainen. Kun sanoin sille että se on nyt stoppi rahanlainaamiselle niin se sanoi vaan että niin, niin mutta kun mulla ei ole nyt rahaa ja laskut pitäisi maksaa. Kuin puhuisi seinille.
Niin?
No just niin.
??? Missä lukee ettei ap ole töissä?