Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on suurin velkataakka minkä olet maksanut ja kauan meni? Itsellä 30 000e pelivelkaa :(

Vierailija
06.09.2023 |

En tiedä mitä tapahtui.
Olin todella syvissä vesissä. Mies oli väkivaltainen, ystävät olivat pettäneet ja itsellä oli mennyt niin itsearvostus-ja luottamus kuin koko elämä aivan sekaisin.
Sitten vain join, pelasin ja harkitsin lähtöä oman käden kautta.
Kulissit oli kunnossa, opiskelin, kävin välillä töissä mutta oikeasti olin aivan rikki.
Yhdessä vuodessa(!) otin velkaa 30t ja elin kuin viimeistä päivää tuhlaten ja pelaillen. Mikään ei kiinnostanut, ei yhtään mikään.
Olin valmis lähtemään.

Sittemin jotenkin nousin masennuslääkkeillä, valmistuin, lopetin juomisen ja pelaamisen, erosimme viimein ja aloitin kokoaikaisen työn.

Nyt on sitten maksettavana tuo ja stressaan jokaikinen päivä. Olen edelleen masentunut mutta jotenkin selviän, päivä kerrallaan. On asiat ainakin paremmin kuin vuosi sitten kai.

Saisinko kuulla teidän velkaantumisesta ja miten/missä ajassa maksoit?

Itsellä luottotiedot vielä ok ja lyhennän kallista lainaa niin että joskus ahdistaa todella paljon.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelka 180 000€.

8 vuotta meni takaisinmaksussa yksin.

Vierailija
2/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto-, auto-, opinto- ja sijoituslainaa yhteensä 428 000. Maksettu nollille 9 vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelka 180 000€.

Huh, siinä on suuri summa. Mietityttää miten useita satoja tuhansia euroja lainanneilla menee. Jotkut ottavat vaikka 25 vuoden lainan ja maksavat siis pitkään ylimääräistäkin. Elämänlaatua mutta verotussyistäkö monet eivät voi vaan säästää ensin suurempaa summaa ja sitten ottaa pienempää lainaa?

Vierailija
4/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut apua ongelmiisi?

En tarkoita Nyt rahahuolia

Vierailija
5/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se laina siitä vähenee, loppua kohti nopeammin, kun korkojen osuus vähenee.

Jaksa vain, niin pääset lopulta kuiville.

Vierailija
6/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 12 000 kulutusluottoja, pikavippejä ja luottokorttilaskuja. Vielä on n. 7 000 jäljellä. Pikkuhiljaa alkaa elämä voittaa. Tsemppiä, ap!

Vierailija
7/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotossa velkaa pahimmillaan yli 170.000. Ne on maksettu ensi vuonna ja 13 vuotta meni, loppusumma on noin 360.000, mikä on ulosottoon maksuja maksettu.

Vierailija
8/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelka n. 257 000, 2010-2023.

Vierailija
9/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelka 240 000 euroa 16 vuotta

Vierailija
10/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä Ap huoli. Kuten tuossa jo itse kerroitkin, syy ei ole sinussa.

Oikeastaan kaikki ne, jotka ajoivat sinut tuohon tukalaan tilanteeseen, voisivat anteeksipyyntönä maksaa tuon pienen terapeuttisen velan pois.

-Helena-

Vierailija
11/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa velkaa pahimmillaan yli 170.000. Ne on maksettu ensi vuonna ja 13 vuotta meni, loppusumma on noin 360.000, mikä on ulosottoon maksuja maksettu.

Siinä on korot kohdillaan.

Vierailija
12/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä ulosottoon ja hae velkasaneeraukseen, saat osan velasta anteeksi.

Vierailija
13/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten pidit kulisseja yllä?

Vierailija
14/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

54 000, minä suostuin lainan takaajaksi, maksoin koko potin. 👿

Vierailija
15/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todella kallista lainaa 35t. Yhdistin monta pientä lainaa ja maksoin luottokortit pois, aiemmin maksoin 600e eri lyhennyksiä. Olen tosi huono rahankäyttäjä ja elin velaksi.

Nyt koron osuus 250e ja lopulla lyhennän. Ihan järkyttävää! Mutta suhtaudun siihen niin, että se on vain rahaa. Joillain on saman verran autolainaa, tai mökkilainaa.

Lisäksi ostellaan velaksi prätkiä yms. No mä en osta, maksan tuota.

Kun vertaa vaikka asuntolainaan, jota lyhennän 600e/kk (kiitos korkokaton) niin siinäkin koron osuus on 250e.

Korot on hirveitä, laina on kallista. Mutta se on vain lainaa.

Vierailija
16/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä Ap huoli. Kuten tuossa jo itse kerroitkin, syy ei ole sinussa.

Oikeastaan kaikki ne, jotka ajoivat sinut tuohon tukalaan tilanteeseen, voisivat anteeksipyyntönä maksaa tuon pienen terapeuttisen velan pois.

-Helena-

HÄH????

Vierailija
17/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54 000, minä suostuin lainan takaajaksi, maksoin koko potin. 👿

Siis miten tuollaiseen suostuit? Kenen lainan takasit? 

Vierailija
18/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa 0 €, ei tarvii stressata.

Vierailija
19/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut apua ongelmiisi?

En tarkoita Nyt rahahuolia

Juu olen. 1,5 odottelun jälkeen pääsen vihdoin psykiatrille ja pääsen terapiaan.

Minulla on altistusta huonoihin ihmissuhteisiin ja tuo katkaisi kamelin selän. Nyt pääsen varmaan ensi vuonna aloittamaan terapian ja käsittelemään lasisesta lapsuudesta aiheutuneita vaurioita ja traumojen uudelleen elämistä. Olen sabotoinut elämääni tiedostamatta ja kantanut siitä valtavasti häpeää.

-ap

Vierailija
20/39 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelka 180 000€.

Huh, siinä on suuri summa. Mietityttää miten useita satoja tuhansia euroja lainanneilla menee. Jotkut ottavat vaikka 25 vuoden lainan ja maksavat siis pitkään ylimääräistäkin. Elämänlaatua mutta verotussyistäkö monet eivät voi vaan säästää ensin suurempaa summaa ja sitten ottaa pienempää lainaa?

Ainakin Helsingissä asuntojen hinnat ovat nousseet nopeammin kuin olisin ehtinyt palkasta säästää. Korot ovat olleet nousua pienempiä, joten on kannattanut ostaa velalla. Lisäksi muuten olisi pitänyt maksaa vuokraa.

Itselläni oli pahimmillaan 186.000€ lainaa yksin. Se oli jo yli neljä kertaa vuosibruttopalkkani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi