Onko seksi paljon parempaa ilman kondomia?
Ja kerro mielellään myös vaikkapa kondomittomuuden huonoja puolia. Siis jos jotain huonoja puolia on sen lisäksi että taudit saattavat tarttua. Ja käyttäisitkö koskaan kondomia jos ei olisi ihan pakko?
Kommentit (56)
Kyllä. Kondomi pilaa yhdynnän tuntumaa. Paljas kulli tuntuu parhaalta.
Aiemmin käytin myös tavallisia kondomeja joissa liukaste ja limakalvot ärtyivät. Löysin kondomin jossa ei ole liukastetta niin loppui limakalvojen kirvely ja kutina.
Kondomia käytän vaan tuoreessa suhteessa ja mieluiten käydään testeissä jonka jälkeen naidaan paljaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kondomi yhdenkään naisen mielestä hyvä ehkäisykeino?
On, ainoa ehkäisykeino josta ei tule sivuvaikutuksia ja jota ei tarvitse laittaa kirurgisin keinoin sisälle.
Jaa? Olen mies joten en noista asioista melkein mitään tiedä. Mutta sen olen jo pitkään tiennyt että tavanomaiset ehkäisypillerit aiheuttavat paljon sivuvaikutuksia. Ne ovat aikamoista myrkkyä.
Mutta olen ajatellut että kun niitä erilaisia ehkäisykeinoja on niin loputtoman monia niin siellä sitten myös olisi joitain parempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Mutta kaipa niissä kaikissa keinoissa on omat ikävät puolensa, esim se että jotkut muutkin sisältää myrkkyjä tai että ne tuntuvat tukalilta tai ovat hankalia käyttää, tms.
Oma tietämätön veikkaukseni: parhaimmat / vähiten tukalat / vähiten sivuvaikutuksia aiheuttavat ehkäisykeinot... ovat ne jotka lääkäri pistää naiselle. Siis ainakin sellainen jokin "ehkäisyainekapseli". Ne ovat toki myrkkyjä kuten ne ehkäisypillerit, mutta niitä ei nielaista alas suusta. Kun lääkäri pistää myrkkykapselin johonkin vähän parempaan paikkaan kuin naisen vatsalaukkuun, niin tietysti sitä myrkyn vaikutusta pystytään paremmin reguloimaan, tulee vähemmän sivuvaikutuksia. Mutta huono puoli noissa kapseleissa jne on tosiaan se vaiva että pitää käydä siellä lääkärillä.
🤣🤣🤣 Ai hitto tätä. Samat haittavaikutukset kuin muilla hormonaalisilla.
En tiedä. En ole ikinä seksiä harrastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suurtakaan eroa.
Sen asentaminen voi huonontaa tunnelmaa.
Vähentää tauteja, eli on hyvä käyttää yhden kerran suhteissa.
Huonoa on naisen kannalta on ettei sperma pääse sisään, sperman vaikutus on naisen hyvinvointiin positiivinen.
Peppujutuissa on hyvä olla jo hygieenian takia.
M54
"Huonoa on naisen kannalta on ettei sperma pääse sisään, sperman vaikutus on naisen hyvinvointiin positiivinen."
Voi jestas, kuulostaa ihan joltain 1800-luvun näkemykseltä. Onko ihmiset vielä nykyään näin pihalla?
Siitä on ihan tutkimuksia, että mielenterveydellistä hyötyä naiselle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin käytin myös tavallisia kondomeja joissa liukaste ja limakalvot ärtyivät. Löysin kondomin jossa ei ole liukastetta niin loppui limakalvojen kirvely ja kutina.
Kondomia käytän vaan tuoreessa suhteessa ja mieluiten käydään testeissä jonka jälkeen naidaan paljaalla.
"Löysin kondomin, jossa ei ole liukastetta niin loppui limakalvojen kirvely ja kutina."
Minäkin olen noita "kuivia" kondomeja marketissa joskus haeskellut tuloksetta. Millä merkillä noita mahtaa löytyä?
"Löysin kondomin, jossa ei ole liukastetta niin loppui limakalvojen kirvely ja kutina."
Minäkin olen noita "kuivia" kondomeja marketissa joskus haeskellut tuloksetta. Millä merkillä noita mahtaa löytyä?
Jos limakalvot kutiavat ja kirvelevät niin se kyllä johtuu lateksiallergiasta eikä liukasteesta.
Koitapa polyuretaanikortsua jatkossa jos harrastat niin tautisia irtosuhteita ettet voi harrastaa oikeaa seksiä.
Joskus vuonna kuppa ja lampaansuoli oli talkittuja kortsuja. Venus?
Vierailija kirjoitti:
Jos limakalvot kutiavat ja kirvelevät niin se kyllä johtuu lateksiallergiasta eikä liukasteesta.
Koitapa polyuretaanikortsua jatkossa jos harrastat niin tautisia irtosuhteita ettet voi harrastaa oikeaa seksiä.
Joskus vuonna kuppa ja lampaansuoli oli talkittuja kortsuja. Venus?
Ei johdu minulla koska liukastamattomat lateksikondomit ei aiheuta mitään oireita. Myös polyuretaanikondomeista tuli samat oireet kuin liukastetuista lateksikumeista joten on selkeää, että johtui liukasteesta jota kumin pinnalla on. Olen kokeillut kymmeniä eri kondomeja.
Irtosuhteita en oikein harrasta, mutta tuoreessa suhteessa olen kumia käyttänyt. En onneksi nyt tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. En ole ikinä seksiä harrastanut.
Sama täällä. Voisin kuitenkin olettaa tuntoaistin olevan paljon herkempi ilman kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomia käytän vaan tuoreessa suhteessa ja mieluiten käydään testeissä jonka jälkeen naidaan paljaalla."Löysin kondomin, jossa ei ole liukastetta niin loppui limakalvojen kirvely ja kutina."
Minäkään en ole ikinä kaupassa nähnyt, mutta netistä saa tilattua ainakin RFSU 17006 ja Fair Squared Sensitive Dry. Rullautuu helpommin paikalleen kuin liukastetut ja mielestäni paljon mukavamman tuntuinen kuin liukastettu. Ei ole huvittanut muita kumeja käyttää näiden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kondomia käytän vaan tuoreessa suhteessa ja mieluiten käydään testeissä jonka jälkeen naidaan paljaalla."Löysin kondomin, jossa ei ole liukastetta niin loppui limakalvojen kirvely ja kutina."
Minäkään en ole ikinä kaupassa nähnyt, mutta netistä saa tilattua ainakin RFSU 17006 ja Fair Squared Sensitive Dry. Rullautuu helpommin paikalleen kuin liukastetut ja mielestäni paljon mukavamman tuntuinen kuin liukastettu. Ei ole huvittanut muita kumeja käyttää näiden jälkeen.
Googlasin tuota RFSU 17006 kondomia. Täytyy varmaan kokeilla tuota. Kondomista puuttuu spermasäiliö, koska suositellaan lähinnä lelujen kanssa käytettäväksi. Voiko tuota käyttää normaalissa yhdynnässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlasin tuota RFSU 17006 kondomia. Täytyy varmaan kokeilla tuota. Kondomista puuttuu spermasäiliö, koska suositellaan lähinnä lelujen kanssa käytettäväksi. Voiko tuota käyttää normaalissa yhdynnässä?
Olen käyttänyt pääosin yhdynnässä. Mukavan venyvä kumi, helppo pukea eikä säiliön puuttuminen ole haitannut. Nykyään käytän myös joskus lelun päällä niin ei tarvitse pestä lelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RFSU 17006 kondomeja myy ainakin Yliopiston apteekki. Kannattaa kysyä sieltä.
Kumi piristaa niin mukavasti ja vie osan ylimääräisestä herkkyydestä pois. Tykkään ja suosittelen muutenkin kuin tautien ja raskauden ehkäisyyn
Tuntuuhan se paremmalta, mutta silti käytetään kumia, koska lapsiluku on täynnä enkä halua vaimon pumppaamaan itseensä jotain kemikaaleja. Sinkkuna kumi oli aina käytössä tautien ja lapsivaaran takia.
Tuntuu 100 kertaa paremmalta. Yleensä roiskin pillun/perseen päälle, mutta oikein kiimoissa myös sisään asti.....
Vai että sperma sotkee sängyn jne.. Voi pyhä yksinkertaisuus! Minä laitan aina parisänkyyn ennen miesystävän tuloa yhden lakanan poikittain. Emme käytä koskaan peittoa. Ja yksi kova tyyny on varattu seksin avuksi. Siihen tyynyliina päälle. Ja oman tyynyn alle pyyheliina, jonka pistän reisieni väliin suihkuun lähtöä varten. Siis viikossa menee 3-4 ylimääräistä tyynyliinaa, käsipyyhettä ja yhden hengen lakanaa. Ei kaada minun talouttani. Ja ajatella, mikä ihanamman kosketuksen ja se onnen tunne, kun saan joka kerta spermat sisääni. Näin jo yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se paremmalta, mutta silti käytetään kumia, koska lapsiluku on täynnä enkä halua vaimon pumppaamaan itseensä jotain kemikaaleja. Sinkkuna kumi oli aina käytössä tautien ja lapsivaaran takia.
Oman kokemuksen perusteella suosittelen vaimolle sterilisaatiota tai sinulle vasektomiaa. Helppo homma eikä tarvitse hormonaalista ehkäisyä tai kumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kondomi yhdenkään naisen mielestä hyvä ehkäisykeino?
On, ainoa ehkäisykeino josta ei tule sivuvaikutuksia ja jota ei tarvitse laittaa kirurgisin keinoin sisälle.
Jaa? Olen mies joten en noista asioista melkein mitään tiedä. Mutta sen olen jo pitkään tiennyt että tavanomaiset ehkäisypillerit aiheuttavat paljon sivuvaikutuksia. Ne ovat aikamoista myrkkyä.
Mutta olen ajatellut että kun niitä erilaisia ehkäisykeinoja on niin loputtoman monia niin siellä sitten myös olisi joitain parempiakin vaihtoehtoja tarjolla. Mutta kaipa niissä kaikissa keinoissa on omat ikävät puolensa, esim se että jotkut muutkin sisältää myrkkyjä tai että ne tuntuvat tukalilta tai ovat hankalia käyttää, tms.
Oma tietämätön veikkaukseni: parhaimmat / vähiten tukalat / vähiten sivuvai
Älä pliis koskaan lisäänny.
Tuo nyt riippuu ihan siitä määritelläänkö raskaaksi tuleminen haitaksi vai ei. Ainahan sitä voi tehdä silloin tällöin abortin.